Heeft het nog zin ?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Kugelblitz »

patrickh schreef:Juist, die laatste alinea viel ik dus ook over, en slaat ook nergens op. Kugel, concrete ideeën heb ik al vaker gegegeven, netzozeer als commentaar op bepaalde dingen. Niets mis mee toch? Dat is toch geen zuur sfeertje creëren? Maar je zegt het zelf al, beheer en mods bepalen. Zal me dan ook nergens meer mee "bemoeien". Posten blijf ik uiteraard wel doen op vragen van forumleden, want volgens mij deed ik dat al veelvuldig op een POSITIEVE manier...
Dat is ook zeker niet dé aanleiding voor het zure sfeertje en nogmaals, kritiek of tips zijn welkom. Alleen heb ik soms de indruk dat het forum een beetje te vergelijken is met een voetbalclub: iedereen vindt er wat van en iedereen zou zelf een veel betere trainer (moderator/beheerder) zijn.
Mijn ego is niet gekrenkt, zozeer identificeer ik me niet met mijn rol op het forum.

Ik ben hier zelf jaren geleden lid geworden omdat ik interesse had (en nog steeds heb) in de WO2 en zin had om hierover te discussiëren met anderen in het Nederlands. Daarnaast wilde ik beginnen met verzamelen en ook eventuele aankopen bespreken/tonen.
Uiteindelijk ben ik na jaren eens gevraagd om moderator te worden, iets waar ik niet lang over hoefde na te denken omdat het forum in zijn bloeitijd was en ik er sowieso dagelijks actief was. Daarnaast wilde ik me best inzetten om het voortbestaan van dit mooie platform mede te bewerkstelligen.

Ik vind het nog steeds leuk om moderator te zijn en ik zit echt niet geïrriteerd achter m'n computer en denk 's nachts in bed na over wat mensen hier typen. Hopelijk is dat niet hoe mijn eerdere posts zijn overgkomen.
Ik vind het gewoon fijn als iedereen het hier leuk heeft en er een gezellige sfeer is, niet alleen voor mezelf maar voor ons. Ik heb ook geen hekel aan leden zoals Guy, ik stoor me alleen soms aan zijn houding, maar dat blijft beperkt tot mijn tijd op het forum en maakt niet dat ik een persoonlijke wrok tegen hem koester. Het is maar een forum en we kennen elkaar niet eens. :)

Ik zie gewoon niet echt wat ik persoonlijk zou kunnen veranderen/verbeteren om dit forum weer omhoog te trekken. Wellicht minder vaak op dit soort discussies reageren, of te allen tijde een positieve insteek nastreven? Dat probeer ik bij deze! :!:

Ik, en ik denk alle andere teamleden met mij, heb het beste voor met iedereen en met het forum. Ik heb het liefst helemaal geen onenigheden met leden, maar dat is gewoon een illusie in een situatie waar veel mensen bij betrokken zijn. Er zijn altijd wel visies die met elkaar botsen, gelukkig is dat momenteel niet het geval binnen het forumteam. Kritiek van de leden op het bestuur is echter altijd welkom, maar het is niet altijd even makkelijk, realistisch en wenselijk om deze ook geheel door te voeren.

Ik laat het hier nu ook verder bij: het forum heeft wat mij betreft zin zolang Proos er geld en tijd in wil steken en er leden zijn die het de moeite waard vinden om hun tijd hier te spenderen en berichten te plaatsen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Erik »

Ik kan niet anders dan het eens zijn met Kugel.
Ja, het forum is laagedrempelig en ja, er komen niet-goed-geinformeerde bezoekers op het forum. Inderdaad veel jongeren met weinig voorkennis. En dat is niet erg; kennelijk trekt het forum door zijn openheid en toegankelijkheid dit soort publiek. Ik zou zeggen: mooie taak om de hobby (of dat nu verzamelen is of studie naar WO2) nog interessanter te maken voor de bezoekers! Met name de oudere forumleden die al een paar jaartjes in de hobby zitten kunnen zo de nieuwe, jonge bezoekers enthousiasmeren.

Het forum wordt niet tgemaakt of gebroken door het forumteam, de moderators of beheerders. Het zijn de bezoekers van het forum die dit doen. Moderators en beheerders zijn ervoor om te zorgen dat het fatsoen behouden blijft, om volkomen irrelevante zaken discreet onder het tapijt te vegen etc., maar het zijn zeker niet degenen die de slingers moeten ophangen om de zaak feestelijk te maken. Dat moeten wij namelijk allemaal doen.

Wel denk ik dat we een voorbeeldfunctie hebben als moderator. Stel jezelf op en benader de mensen zoals je zelf ook graag benaderd zou willen worden.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Erik

Dit is mijn laatste opmerking

Ben je dit vergeten of sta je nu als moderator daar heel anders tegenover ?

viewtopic.php?f=32&t=37496
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Erik »

Ik heb het allemaal even doorgelezen maar wat ik in het door jou aangehaalde topic zeg, klopt m.i. nog steeds.
Waar wringt het volgens jou, gezien mijn laatste uitspraak?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Erik,

Dus om te beginnen denkt u ook dat ik het forum naar de vaantjes wil hebben en dat ik een negatieve kracht hier ben. (zoals aangehaald werd)

Een moderator heeft inderdaad een voorbeeld functie.
Dan het nutteloze of niets zeggende feedback die zogezegd bij verzamelingen zou gegeven worden en waar heel wat klachten over binnenkomen volgens een van de mods. Daar zijn de mods ook al tegen.
Maar langs de andere kant zie ik vandaag 2 van dergelijke "feedbacks" en wel degelijk gegeven door mods.
(ja ik volg het ganse forum en weet goed wat er gepost werd)

Dan lees ik nog in de vorige posten dat er op positieve en goed initiatieven positief geantwoord zou worden.
Dat waren toen ook een groot gedeelte van de mods die nu er nog zijn. (daar kunnen vragen bijgesteld worden)
Mij hebben ze NOOIT een duidelijke reden gegeven waarom dat (de eerder aangehaalde link) niet heeft mogen doorgaan op een degelijke gestructureerde manier en niet op een warrige manier zoals de mods toen aangereikt hebben.

Dan nog het selectief lezen.
Nooit is er de vraag gesteld of dit forum nog zin heeft ?
Wel blijven ze antwoorden op zaken die er helemaal niet stonden.
Ze zijn volledig naast de vraag aan het antwoorden
Daar volg je Kugel ook in.

Of is het zoals op vele fora, het clubje onderling die elkaar niet mogen afvallen ? Daarom wil ik op fora geen mod of geen functie meer uitoefenen want dit past niet in mijn vieze)

Dit alles doet mij echt vermoeden dat ze enkel reageren op een naam dan op de inhoud van de post. Dit is al meerdere keren duidelijk geworden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door jurgen »

Dus om te beginnen denkt u ook dat ik het forum naar de vaantjes wil hebben en dat ik een negatieve kracht hier ben. (zoals aangehaald werd)
Dat leid ik niet af uit zijn posts en daar geloof ik ook niet in.
Ik denk wel dat je tegen windmolens vecht en dat datgene waar je problemen mee hebt niet met een "ingreep" of gewijzigd beleid op te lossen zijn. Er is al meermaals door verschillende mensen gezegd dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat die wel of niet de moeite vindt. Dat geldt voor alle zaken in het leven en ook voor het gebruik van dit forum en het al dan niet posten van vragen of zaken uit je verzameling. :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Jurgen,

Ik lees bij Erik

"Ik kan niet anders dan het eens zijn met Kugel."

Dus dit is wel degelijk een statement over wat Kugel in dit topic heeft geschreven. Hij neemt nergens afstand van een of andere bewering van Kugel.

Gepost door Kugel op 16 jan 18.25

Ik kan me tenslotte niet geheel aan de indruk onttrekken dat een aantal leden dit forum waar kan de grond in probeert te stampen en een ongegronde weerzin tegen het, in hun ogen incapabele en inconsequente, forumteam heeft. Toch denk ik dat zij wellicht degenen zullen zijn die nog het meeste zouden 'lijden' onder het verdwijnen van datzelfde forum.

Gepost door uniformverzamelaar op 16 jan om 19.05

Als je mij bedoeld mag je dat gerust zeggen.

Gepost door Kugel op 17 jan 17.32

Onder andere inderdaad. Dat neemt uiteraard niet weg dat je hier welkom bent en dat we beiden evenveel recht hebben om onze mening te verkondigen.

Jurgen,
Klein vraagje.

Hoe leest U dan deze tekst ?

Het is inderdaad aan de mensen om te posten en zoals Patrickh al heeft gezegd in dit topic, zouden we misschien beter daarmee stoppen.
Dat zal dan een hele vooruitgang zijn voor het forum en zijn leden en zijn bezoekers.

Dan wil ik nog eens terug komen op de laatste zin in de post van Kugel op 16 jan :

"Toch denk ik dat zij wellicht degenen zullen zijn die nog het meeste zouden 'lijden' onder het verdwijnen van datzelfde forum"

1. Dit is volledig naast de kwestie van de oorspronkelijke vraag. (want die ging nog niet eens over het forum !!!)

Denkt hij dit nu echt of is dit wishful thinking ?

2. Voor mij maakt het niet uit hoor dat ik nu post in het Nederlands, Frans Engels of zelfs Duits. Dit wil gewoon zeggen dat dit niet het enigste forum is waarvan ik lid ben en ook zie hoe andere fora werken.

Dit alles wil niet zeggen dat ik een probleem heb met Kugel. Als we mekaar zouden tegen komen zouden we misschien zelfs samen iets kunnen gaan drinken. Dit lees in trouwens ook in een van zijn posten.

Jurgen, ik kan u spijtig genoeg maar op één punt gelijk geven, dat bepaalde mensen op dit forum vechten tegen de windmolens zoals je het zo mooi weergeeft.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door coco »

Ik ben ook weer eens ingelogd, oud-Hollands zeiken, gezellig!

Mijn eerste zin was natuurlijk een grap, onderstaande plaats ik vanuit mijn eigen perspectief en is geen grap.

Een jaar of anderhalf geleden heb ik voor mezelf besloten fora (niet alleen wo2forum) zoveel mogelijk te vermijden om meerdere redenen, roeptoeteren van mensen zonder kennis, mooie spullen krijgen weinig reacties, mensen die willen leren of fouten maken worden daarin tegen belachelijk gemaakt en zo verder. In die tussentijd zijn op Facebook groepen opgericht, waar het nodige reeds over vermeld is en welke hetzelfde lot zijn ondergaan als bovenstaande.

Ikzelf heb destijds eens nagedacht en gedacht en gedacht en kwam tot de conclusie, heb ik zo'n zin om mezelf online op te vreten aan dat soort lui, mezelf treurig te voelen en leeg de fora te verlaten? Nou voor mezelf dus niet.

Maar waar komt dit vandaan...? 'oud gediende' (vreselijk woord) kennen me wellicht wel, was vrij actief, plaatste geregeld wat en probeerde bij te dragen wat ik kon, ook in mijn jonge onbezonnenheid heb ik weleens onzin geplaatst haha. Ik merkte wel dat in de loop der jaren 'grote' namen wegvielen en het kennis niveau tot een soort dieptepunt zakte, resulterende in alinea 2.

De ham-vraag, of het nog zin heeft zal voor ieder individueel lid van dit forum (waar ik prachtige herinneringen aan koester) anders zijn. Voor mijzelf dus niet, het huidige forum behelst enorme aantallen verschillende sub fora waardoor het onoverzichtelijk voelt en er weinig in geplaatst word/op gereageerd word. Daarnaast zit je met het enorme verloop/leegloop wat door andere reeds gemeld is in de huidige internet periode on overkomelijk is.

Wat zou kunnen werken? Een beknopter forum, waar de harde (terug kerende?) kern zijn of haar ei kwijt kan, maar waar een derde geïntereseerde partij ook de info kan vinden die hij/zij zoekt.

Al het beste,
RK
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

Terugkomend op je openingstopic.
uniformverzamelaar schreef:
Heeft het nog zin dat verzamelaars er tijd en moeite in stekken om zulke zaken dan op het forum te plaatsten ?

Door zulke dingen gaan verzamelaars ook de moeite niet meer doen om nog zaken te posten en gaat het forum stilaan de fles op.
Want, geachte Beheerder en Moderators, een forum moet leven ven de leden die actief posten; want anders is het ten dode opschreven en haken mensen snel af.

Ik wil hier enkele maar het profiel van de doorsnee verzamelaar laten uitschijnen en hoe zijn reacties zijn.
Niet meer en niet minder.
Dit is een vraag waarop je jezelf het beste een antwoord kan geven. Als jij vindt dat er niet genoeg mensen kijken of reageren op jouw verzamelaarstopic of op het forum in het algemeen dan kun je jezelf inderdaad de vraag stellen, heeft het nog zin dat ik dit doe?! Overweeg en neem een beslissing voor jezelf.
Begrijp mij goed, ik wil hier niet mee zeggen dat je niet meer op dit forum moet posten.

Beste Guy, het is in dit topic al uitvoerig besproken. Het gebruik van Internet is anders dan pakweg 10 jaar geleden. Deze verandering gaat nog steeds door. Tien jaar geleden plaatste veel verzamelaars zoals jij nog een eigen verzamelaarstopic op dit forum. Dit is nu anders. Is het je wel eens opgevallen hoeveel verzamelaars vandaag de dag een eigen webpagina hebben?
Heb je een opmerking over zo'n webpagina dan kun je er een reactie op plaatsen. Vindt je de webpagina leuk dan plaats je een "like".
Het is vandaag de dag veel makkelijker en goedkoper om dit te doen dan zo'n 10 jaar geleden. Dit is weer één van de redenen waarom een forum vandaag de dag minder interessant kan zijn voor een verzamelaar. Heb jij een eigen website van je verzameling?
uniformverzamelaar schreef:
Een moderator heeft inderdaad een voorbeeld functie.
Dan het nutteloze of niets zeggende feedback die zogezegd bij verzamelingen zou gegeven worden en waar heel wat klachten over binnenkomen volgens een van de mods. Daar zijn de mods ook al tegen.
Maar langs de andere kant zie ik vandaag 2 van dergelijke "feedbacks" en wel degelijk gegeven door mods.
(ja ik volg het ganse forum en weet goed wat er gepost werd)
Bedoel jij hiermee de PB welke ik jou heb gestuurd? Lees hem dan nog eens goed na. Ik heb niet geschreven dat ik tegen nietszeggende feedbacks ben.
Wat de klachten over de nietszeggende topics betreft, die zijn er al zolang dit forum bestaat.
Door wie ze geplaatst worden laat ik even buiten beschouwing.
Mensen (leden) willen blijkbaar topics lezen die gerelateerd zijn aan de hobby. Topics zoals deze, roepen blijkbaar bij sommigen eerder een ergernis op. Lees de reacties in dit topic nog eens na en je kan er al iets van deze ergernis in bespeuren.
Mag je een discussie zoals deze dan niet voeren op dit forum? Natuurlijk mag dat. Het is alleen de vraag, is dit een topic welke de doorsnee verzamelaar wil lezen?
Naast moderator zijn ben ik ook gewoon een lid van dit forum. Als ik van mening ben dat ik ergens een feedback op wil geven dan doe ik dat. Dat mag toch?

Hoe mijn reactie op je overkomt weet ik niet maar boos of beledigd ben ik allerminst. :wink:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste Asjemenou,

Neen ben zeker niet boos en verre van beledigd. Ieder heeft zijn mening en mag daar voor uitkomen.
Maar was wel een beetje verontwaardig wat een van Uw collega's hier schreef als mod. Of dit uit eigen naam is of die besproken is in het team weet ik natuurlijk niet.

Tot op heden heb in geen site betreffende mijn militaire collectie (heb daar al lang over nagedacht) en tot nu toe heb ik dit altijd afgehouden en denk met reden. Wel heb ik een andere site waar ik een andere collectie van mij toon.
Dus ik ken het verschil tussen een forum en een site wel degelijk.

Zoals je zegt zal ik zelf een besluit moeten nemen of het dan nog zin heeft voor het forum dit ik nog stukken uit mijn collectie zal laten zien. Ik zal zeker geen leden aanraden om niet meer te posten die mij persoonlijk gecontacteerd hebben in verband met dit topic.
Dat moeten zij voor zichzelf uitmaken.

Maar wil nog zeggen dat ik altijd het beste voor gehad heb met het forum.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Jasper J »

Guy! maakt je geen illusies zoals je ziet valt er niet te veel de praten over het forum beleid.
Vergis je niet sommige mods waren vroeger gewoon normaal lid , maar ik heb de persoonlijke mening dat deze mensen erg veranderd zijn .Ik heb het idee dat er maar in 1 straatje geluld word.
Eens was het een gezellig forum met best aardig wat kennis maar het niveau is afgezakt naar een bedenkelijk niveau.Ze kunnen best excuses zoeken dat het internet gebruik veranderd is enz enz maar dat is het niet, dat weet men zelf ook best wel maar eigen fouten toe geven blijft lastig voor ze.Ik vind het persoonlijk heel knap dat mensen in staat zijn van een leuk forum met veel info gezelligheid uiteindelijk een dood en saai forum te maken top gedaan!Is er wat mis mee dat er uiteindelijk meer mensen zaten die verzamelde dan dat er mensen waren die info zochten over algemeen wo2 ? Schijnbaar wel men blijft vol houden dat het een scholierenforum is, ja die komen hier ook in mindere mate maar het een sluit het andere niet uit. Maar wat meer respect voor de mensen die dit forum toch bekend maakte mag ook wel .Met dit beleid en het slaafs opvolgen van het beleid is het heel snel klaar met dit forum interessant is het zo zeker niet meer erg zonde!
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Jasper J »

@ ERIK het forum word zeker wel gemaakt of gebroken door de staf , bij wanbeleid haken veel mensen vroeg of laat af .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

Misschien is het zoals jij het beweert Jasper.
Zou jij mij kunnen verklaren waarom er een leegloop gaande is op zoveel fora?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Sinds 1 jan 2017 zie ik een aangroei van 40 nieuwe leden.

Dat deze allemaal lid blijven hangt veel van de mensen af die posten en als deze dan nog eens wegvallen dan vertrekken die binnen de korstte keren ook.

Nogmaals kijk de statistieken eens na, of worden die niet bewaard ?, daaruit zal wel degelijk blijken welke topics het beste score en daar moet je zorgen dat die blijven bestaan.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door JimK »

uniformverzamelaar schreef:Nogmaals kijk de statistieken eens na, of worden die niet bewaard ?, daaruit zal wel degelijk blijken welke topics het beste score en daar moet je zorgen dat die blijven bestaan.
Veel statistieken worden ook door bots beïnvloed en zeggen daarom niet altijd zoveel.

Kijk bijvoorbeeld nu op dit moment zijn er 12 geregistreerde gebruikers online waarvan 7 bots:
Ahrefs, Baidu, Bing, GMP, Google, MSNbot Media, Yahoo

Er zijn meer bots dan leden online, die bots zorgen echter wel voor veel hits, maar daar heb je vrij weinig aan.
Plaats reactie