Heeft het nog zin ?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Jim,

Volledig akkoord.

Maar uit deze bots kunnen leden komen die zich registreren.

Nogmaals 40 nieuwe leden sinds 1 jan 2017. Dat deze blijven, hangt veel van de activiteit van het forum van af. Dit sluit allemaal aan bij de eerdere punten door verschillende mensen (misschien voor het team vervelende mensen) in dit topic hebben geschreven.

Want vragen alleen hout een topic niet levend.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Jasper J »

asjemenou schreef:Misschien is het zoals jij het beweert Jasper.
Zou jij mij kunnen verklaren waarom er een leegloop gaande is op zoveel fora?

Jazeker om dat er op veel fora een verziekte sfeer hangt .Die sfeer slaat langzaam maar zeker ook over op dit forum. Een forum leeft bij de gratie van zijn leden .Dit forum is veranderd er zijn tal van onderwerpen waar weinig mensen zich voor interesseren .Het is prima dat de staf 1 mening naar buiten wil brengen maar het is weinig geloofwaardig , Er word gewoon weinig gedaan met de kritiek van leden .Misschien eens een grabbelton maken en eens wat fris bloed toe voegen aan jullie team , desnoods een onafhankelijk persoon.Ga terug naar de basis en dat was een leuk en gezellig forum.Beperk het aantal onderwerpen tot: Algemene vragen , verzamelen gevechten en slagen , persoonlijk Holocaust babbelbox.Resultaat een mooi forum wat nog lang mee kan .

PS Misschien gaat het wel allemaal niet expres, Er is gewoon een tunnelvisie in mijn opinie , dingen moeten en kunnen anders Sta er open voor!
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Haplo »

Is een verziekte sfeer ook niet mede dankzij de leden?
Alles afschuiven op de staf is natuurlijk makkelijk gezegd.
Een forum wordt gemaakt door beide partijen.
Zowel de leden als de staf hebben elkaar hier in nodig en dienen derhalve elkaar ook te ondersteunen.
Dat er onderdelen zijn die niet bij iedereen aan slaan hou je toch.
Het topic wat Guy aanhaalt is zo'n voorbeeld.
Voor sommige bijster interessant, voor sommige totaal niet van interesse.
Het openen van een topic om iets te bespreken staat voor iedereen vrij.
Iedereen beleeft het forum op zijn eigen manier.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Jasper J »

Haplo schreef:Is een verziekte sfeer ook niet mede dankzij de leden?
Alles afschuiven op de staf is natuurlijk makkelijk gezegd.
Een forum wordt gemaakt door beide partijen.
Zowel de leden als de staf hebben elkaar hier in nodig en dienen derhalve elkaar ook te ondersteunen.
Dat er onderdelen zijn die niet bij iedereen aan slaan hou je toch.
Het topic wat Guy aanhaalt is zo'n voorbeeld.
Voor sommige bijster interessant, voor sommige totaal niet van interesse.
Het openen van een topic om iets te bespreken staat voor iedereen vrij.
Iedereen beleeft het forum op zijn eigen manier.
Ik schuif niet alles af ,maar dat er leden zijn die het verzieken is wel een mede verantwoordelijkheid van de staf, het is een indirect gevolg van het beleid. Er zijn gewoon onderdelen die niet op dit forum thuis horen de basis is wo2 daar moeten we bij blijven.Er is geen wederzijdse ondersteuning daar moet eens aan gewerkt worden in mijn (PERSOONLIJKE!) Opinie werkt het forum toe naar zijn eigen destructie .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Haplo

Kijk hier dan eens.

viewtopic.php?f=32&t=37496

Gesproken voer medewerking van het forum team. :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

Jasper J schreef:
asjemenou schreef:Misschien is het zoals jij het beweert Jasper.
Zou jij mij kunnen verklaren waarom er een leegloop gaande is op zoveel fora?

Jazeker om dat er op veel fora een verziekte sfeer hangt .Die sfeer slaat langzaam maar zeker ook over op dit forum. Een forum leeft bij de gratie van zijn leden .Dit forum is veranderd er zijn tal van onderwerpen waar weinig mensen zich voor interesseren .Het is prima dat de staf 1 mening naar buiten wil brengen maar het is weinig geloofwaardig , Er word gewoon weinig gedaan met de kritiek van leden .Misschien eens een grabbelton maken en eens wat fris bloed toe voegen aan jullie team , desnoods een onafhankelijk persoon.Ga terug naar de basis en dat was een leuk en gezellig forum.Beperk het aantal onderwerpen tot: Algemene vragen , verzamelen gevechten en slagen , persoonlijk Holocaust babbelbox.Resultaat een mooi forum wat nog lang mee kan .

PS Misschien gaat het wel allemaal niet expres, Er is gewoon een tunnelvisie in mijn opinie , dingen moeten en kunnen anders Sta er open voor!
Een forum leeft inderdaad bij de gratie van haar leden. Al is de forumstaf dan nog zo van goede wil, zonder inbreng van de leden heeft een forum geen kans van bestaan. Dus...kom maar op met die posten zou ik zeggen!

Laat ik één ding voorop stellen. Dit forum is niet te vergelijken met het Warrelics- of het Wehrmacht Awardforum. Door hun internationale (Engelstalige) karakter komt daar een groter publiek. Ondanks dat constateer ik daar ook een afname van reacties.
Ik ben lid van het Warrelics forum. De reden daarvan is, omdat er daar leden zijn die veel kennis hebben van Sovjet militaria. O.a. van Dimas van Espenlaub militaria. Deze kennis vindt je in Nederland nauwelijks dus ook vrijwel niet op dit forum.
Een leuke anekdote is wel dat een aantal leden van het Warrelics forum dit WOII forum heeft bezocht. Naar aanleiding van één van mijn posts aldaar was een aantal van hen benieuwd naar mijn verzameling. Mijn verzameltopic op dit forum staat al geruime tijd stil en de fotolinks zijn zelfs door Imageshack verwijderd. De informatie in mijn verzameltopic vind ik niet meer up to date dus een aanvulling van mijn kant komt er niet meer. De Warrelic leden vonden het jammer dat ze het topic niet konden lezen.
Buiten het Zaklampen topic om is dit forum voor anderstaligen eigenlijk niet interessant genoeg.
Zou een Engelstalige rubriek op dit forum een goed idee zijn?

Topics als deze zijn niet nieuw op dit forum. Lees dit topic als voorbeeld maar eens van voor naar achter door; viewtopic.php?f=16&t=32349 .
Als ik het goed begrijp dan zijn de rubrieken van dit forum naar aanleiding van dit topic al eens gewijzigd. Moet het wederom verandert?
De beide topics hebben overeenkomstige klachten. Enkele voorbeelden.
In beide topics lees ik iets over de ergernis van "jeugdige rotjochies" op het forum. Ze zouden de sfeer op dit forum verzieken.
Zo'n jochie van 12 jaar kan een ontluikende verzamelaar zijn. Verwacht niet dat zo'n jochie een diepgaande discussie gaat voeren over bijvoorbeeld Duitse WOII helmen. Ook al komt hij eigenwijs over, geef 'm een kans. Zo zijn we allemaal begonnen. Gaat hij echt over de schreef dan grijpen wij in.
Wat de eigenwijsheid betreft, daar kunnen de "rotjochies van 12+" ook wat van. Zoals al een aantal malen vermeld hadden we in het verleden een aantal leden op dit forum met veel kennis. "Ze zijn allemaal vertrokken!" lees ik dan. Bij nader beschouwing blijkt dat er meerdere van deze experts inderdaad zijn vertrokken maar beter gezegd, ze zijn permanent gebanned van dit forum. Als je permanent gebanned wordt van dit forum dan is dat niet voor niets lijkt mij.
In het opgestarte topic van Johan Willaert lees ik in een reactie dat iemand op een ander forum een ban heeft gekregen vanwege het achterwege laten van hoofdletters in een reactie.
Is dit iets wat jullie ook van ons verwachten? Moeten wij ons autoritair op gaan stellen tegenover "rotjochies"? Zou deze opstelling het forum ten goede komen?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Asjemenou,

De term die je daar gebruikt t.o.v. de jonge verzamelaars heb ik nog nooit in mijn mond genomen of neergeschreven.
Ik vergeet zeker niet hoeveel hulp ik als jonge verzamelaar gekregen heb van de gerenommeerde verzamelaars en dit was lang voordat er internet bestond.
Trouwens ik heb respect voor alle verzamelingen, wat en hoe groot of klein ze ook mogen zijn.

Voor de rest ga ik geen moeite meer doen om te reageren op zaken die worden geschreven die met de titel van het topic geen uitstaan hebben.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Jasper J »

We kunnen lang of kort discussie voeren maar telkens komt het weer op hetzelfde neer , de roepers de provocateurs worden meer gewaardeerd dan het serieuze lid. Wat we ook zeggen het word ontkent precies de reden dat ik er bijna nooit meer ben . Zonde zonde zonde en onbegrijpelijk het maakt me :oops: !
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door Erik »

uniformverzamelaar schreef:Beste Erik,

Dus om te beginnen denkt u ook dat ik het forum naar de vaantjes wil hebben en dat ik een negatieve kracht hier ben. (zoals aangehaald werd)
Nee, ik ben het eens met zijn stelling. Niet met het aanwijzen van negatieve krachten. Maar dat wist jij ook wel, jij kent me ook al langer dan drie dagen!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door asjemenou »

uniformverzamelaar schreef:Asjemenou,

De term die je daar gebruikt t.o.v. de jonge verzamelaars heb ik nog nooit in mijn mond genomen of neergeschreven.
Ik vergeet zeker niet hoeveel hulp ik als jonge verzamelaar gekregen heb van de gerenommeerde verzamelaars en dit was lang voordat er internet bestond.
Trouwens ik heb respect voor alle verzamelingen, wat en hoe groot of klein ze ook mogen zijn.
Dat is ook wat ik niet beweer, hoor. Ik gebruik de term "rotjochies" alleen om een bepaalde groep aan te duiden. Ook achter deze term moet niets gezocht worden.
Ik ben net als jij ver voor het Internet tijdperk begonnen met verzamelen. De ervaren verzamelaars van toen zullen hun hoofd destijds om mij ook wel eens geschud hebben. Ik heb het nodige van ze geleerd en wat ik van ze heb geleerd, wil ik best wel doorgeven aan de jonge beginnelingen. Dit forum is daar een mooi hulpmiddel voor.
uniformverzamelaar schreef: Voor de rest ga ik geen moeite meer doen om te reageren op zaken die worden geschreven die met de titel van het topic geen uitstaan hebben.
Dat lijkt mij een goed idee, Guy. Je boodschap in dit topic is duidelijk genoeg. Alles is zo'n beetje wel gezegd. :wink:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Heeft het nog zin ?

Bericht door uniformverzamelaar »

Erik, daarom was ik verwonderd dat je Asjemenou volledig gelijk gaf.
Maar nu je het anders formuleert wil ik me zeker bij je verontschuldigen voor het feit dat ik het zo niet begrepen had.

Maar nogmaals de stelling daar valt nog een heel deel over te vertellen hoor.

Asjemenou, denk dat er nog wel een en het ander kan gezegd worden maar het zal het best zijn dat ik het met rust laat en dat iedereen voor zichzelf uit maakt wat men hier kan lezen in dit topic.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie