...en waar houden we dan die meeting?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Oke, ik geef nico helemaal gelijk, want ik ben jong,heb geen eigen vervoer en woon zowat in het topje van Nederland. Dus België kan het voor mij niet worden. Ik denk dat wij gewoon ergens in het midden van nederland moeten zijn, zodat het echt voor iedereen te berijken is...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Arjen schreef:Zijn niet alle witte fietsen gepikt en zwart gespoten dan??
In Amsterdam wel; die waren binnen een mum van tijd allemaal verdwenen, maar op de Hoge Veluwe leven deze fietsen nog in hun natuurlijke habitat. Bij de ingangen van het park en bij de musea zijn witte fietsen te pakken om binnen het park mee te fietsen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Even een paar tips als meetingorganisator.

Op de Veluwe kan de je Witte Fietsen pakken, maar daarmee mag je niet het park af. Vliegveld Deelen en het museum aldaar liggen niet op het Park de Hoge Veluwe, dus die combinatie gaat niet lukken.

Als je veel mensen wil laten komen zal je , met name vanwege het grote aantal jongeren ook op dit forum, er niet aan ontkomen om in Zuid-Nederland te gaan zitten. Dan hebben mensen in Noord-Nederland en in Zuid-Belgie hetzelfde handicap.

Als je veel mensen met Openbaar Vervoer moet latenkomen, hou daar dan rekening mee door met auto's een carpool van bijvoorbeeld het dichtstbijzijnde station te regelen of door te zoeken naar een plaats met een goede busverbinding. Overigens is dit in het zomerseizoen vaak beter geregeld dan nu. Let wel op in veel Wo2 musea kan het nu heel koud zijn.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Re: ...en waar houden we dan die meeting?

Bericht door Mooyman »

antwerpx schreef:Als er een nieuwe forummeet komt, waar zou die dan het best gehouden worden (geografisch gezien en bij welke gelegenheid)?

Volgens mijn preciese berekeningen, en na het prikken van mijn passer door enkele bladzijden atlas, kwam ik, op de as Brussel-Groningen, op de driehoek Amersfoort-Nijmegen-Arnhem uit (Betuwe dus).

Qua gelegenheid: beurs is goed voor mij, maar is weer minder aangenaam voor de niet-verzamelaars onder ons.
Als er een eventuele tentoonstelling is moeten we ook een gebouw hebben.
Inderdaad Peter, dit is voor zowel de mensen in België als wel Noord Nederland het meest centraal en goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Maar eer daar de exacte plaats wordt gezocht zou ik graag van de Belgische leden vernemen dat het voor hun acceptabel is daar ik verschillende redenen hoor dat die het liever in België gehouden zien worden, bier kan geen probleem zijn daar het me lijkt dat je dat zelf kan "exporteren" en zo op de meeting kan nuttigen :wink: :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

het moet gwn in Belgie zijn :lol:
Wat is een forum-meeting zonder een goeie duvel :lol
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Misschien kunnen we er een thema meeting van maken.
Geven we de meeting deze keer bijvoorbeeld het thema 'Market Garden'. We kunnen dan richting Arnhem en Nijmegen etc. gaan. Dit zijn redelijk grote plaatsen die vrij goed bereikbaar zijn met het OV en er zijn zat musea over de welbekende Slag om Arnhem...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Perimeter wandeling te Oosterbeek doen, daarna bezoek aan Hartenstein en vervolgens neerzakken in Schoonoord (Restaurant)?

Of willen we is iets anders dan 'Arnhem'?
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

wat dacht je van een canadees museum dicht bij mij thuis :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

gilles schreef:wat dacht je van een canadees museum dicht bij mij thuis :lol:
Waar is dat dan???? Adegem is toch niet dicht bij jou??
En het Canadees Museum van Freddy Jones in Knokke Heist is nog maar een ontwerp....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Yorick schreef:Perimeter wandeling te Oosterbeek doen, daarna bezoek aan Hartenstein en vervolgens neerzakken in Schoonoord (Restaurant)?

Of willen we is iets anders dan 'Arnhem'?
Lijkt me leuk
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ik zou in godsnaam niet weten hoe ver Arnhem dan wel van Bel ligt :)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het antwoord op al de afstandsvragen: http://www.routenet.nl/ :)

Arnhem als middelpunt lijkt me wel iets.....als er mensen bekwaam zijn om wat uitleg te geven (verder dan 'een brug te ver' een jaar of twee geleden te lezen ben ik nog niet gekomen :))

Maar zou dat te combineren zijn met een collectie-uitstalling?
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

En dit?

Vanaf donderdag 19 augustus is de nieuwe autoroute "Battlefield Tour" verkrijgbaar. De route is uitgegeven in een mooie fullcolour folder van 12 pagina’s. De lengte van de route is ongeveer 55 kilometer en de route voert voornamelijk langs de historische plaatsen van de Slag om Arnhem. In de folder is onder andere een overzichtskaart opgenomen en een bon voor een gratis kopje koffie.

De route is, in het kader van "60 jaar na dato", uitgegeven door het Regionaal Bureau voor Toerisme KAN en onder andere verkrijgbaar bij VVV Arnhem Plus aan het Willemsplein 8 in Arnhem. Tel.: 0900-2024075 (€ 0,45 pm). De route is tevens via deze website te bestellen.

Prijs: € 2,50 per route (exclusief administratie- en verzendkosten).


We kunnen dan de km kosten delen en zelf beslissen waar we stoppen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Probleem is dan wel dat er zeker genoeg auto's moeten zijn, terwijl bij een vaste plek in prinipe iedereen met het openbaar vervoer kan komen.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

antwerpx schreef:Probleem is dan wel dat er zeker genoeg auto's moeten zijn, terwijl bij een vaste plek in prinipe iedereen met het openbaar vervoer kan komen.
De afgelopen meets waren er auto's genoeg. Dat zouden we dan wel moeten peilen natuurlijk. :)
Plaats reactie