Verzamelaarswebsite?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Daar zijn we volgens mij nog niet helemaal uit, nog beetje onduidelijkheid. En er zijn wel mensen hier die een mooiere site kunnen maken dan mij.

Rick
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

kuchdanikkuch

maar dat schema zoals Peter zei werkt denk ik beter, en dan gewoon een site maken en per uitrustingstuk wat vertellen en hoe en wat. thema's hoeven denk ik niet echt. alleen via dat schema werken
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Guido schreef:kuchdanikkuch

maar dat schema zoals Peter zei werkt denk ik beter, en dan gewoon een site maken en per uitrustingstuk wat vertellen en hoe en wat. thema's hoeven denk ik niet echt. alleen via dat schema werken
Je kan b.v. Duitsland klikken -> uniformen -> .... zo steeds verder. Snappie?

Rick
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

lijkt me beter om niet per land te doen. anders heb je bijv. bij belgisch ik noem maar wat een minder vol iets. hoewel als je per uniform en dan verder klikt dat je danover het algemeen alles mooi gelijk ongeveer!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Online museum
West Europa 1940
Oostfront
West Europa 1944/1945
Overig
In deze categorie kunnen we iets gelijkaardigs doen aan het topic 'thema/fotoimpressies uit je verzameling'. Dus per thema laten we ofwel displays van één foto zien met objecten typisch aan dat thema ofwel 'losse' stukken op aparte foto's. Per display of verzameling van 'losse' objecten wordt er eerst een stukje historische achtergrondinformatie gegeven mbt het thema en worden daarna al de objecten/diplays 'verklaard'.

Uniformen
Geallieerd
GB
US
Nederland
België
As-Mogendheden
Duitsland
Uitrusting
Geallieerd
GB
US
Nederland
België
As-Mogendheden
Duitsland
Insignes en onderscheidingen
Geallieerd
GB
US
Nederland
België
As-Mogendheden
Duitsland
Collaboratie
Overig
Geallieerd
GB
US
Nederland
België
As-Mogendheden
Duitsland

In bovenstaande categoriën geven we uitgebreide informatie over verschillende militaria (niet per se over het herkennen van reproducties), bv hoe dat uniform juist werd ontwikkeld en welke modellen ervan bestaan. Kijk voor een voorbeeld het artikel over de Zeltbahn op onderstaande site.



De al door ons geregistreerde domeinnaam is wo2militaria.nl (waar een design en wat tekstjes opstaan die bedoeld waren voor een loutere referentiesite, een test dus, trek u niets aan van wat erop staat aub :)). De naam sluit naadloos aan bij 'wo2.nl' en dekt volgens mij ook goed de lading.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

even een vraag, uniformen is dat het zelfde als een heel uniform (bv een dutise wh sodlaat ofzo) of is dat een jas/broek ?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

De categorie uniformen hier is bedoeld als jassen, broeken, hoofddeksels...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

eindelijk het is er uit!!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

en impresies kunnen dus mannequins zijn die helemaal compleet zijn? :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Simon schreef:en impresies kunnen dus mannequins zijn die helemaal compleet zijn? :)
C'est ça :)
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

AntwerpX heeft een heel goed plan in mijn ogen, maar ik denk dat er ook wel dingen geschreven en geplaatst kunnen en mogen worden over b.v. de plaatsen waar de slag zich heeft afgespeeld!!
Misschien kunnen we nu een besluit vormen over wanneer en hoe van start te gaan met de leden die mee willen doen!!???
Als we dan eenmaal een werkgroep hebben gevormd kunnen we besluiten gaan vormen!?
Ik hoor het wel.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik doe mee en voel mij in staat artikels te schrijven en mij bezig te houden met eventuele eindredatie van artikels :).
Maj.Cain schreef: maar ik denk dat er ook wel dingen geschreven en geplaatst kunnen en mogen worden over b.v. de plaatsen waar de slag zich heeft afgespeeld!!
Hoe ruimer de achtergronden, hoe'n breder publiek we zullen aantrekken. Als er een vrij diepgaand artikel dat te maken heeft met het onderwerp op wo2.nl zélf staat kunnen we misschien daar naar linken, zodat wo2.nl er ook nog iets aan heeft :).

PS: ik heb nu al 'iets' (soms vrij letterlijk te nemen) geschreven over 23 dingen, voornamelijk Duits.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

er stat zelfs al een artikel op van de zelthban! :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik wil me wel een keer over de vormgeving buigen overigens.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ik ben ook bereid om er werk van te maken.
Plaats reactie