Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De afgebeelde adelaar is een BEVO Wehrmacht of ss borstadelaar. zoals die gedragen werd op kleding, ik heb er zelf een in mijn verzameling. Het is geen goede weergave van de swastika zoals die gebruikt werd door voornamelijk de nsdap, andere groeperingen hadden hem allemaal verwerkt in hun eigen symbool.
voorbeeldje van een swastika verwerkt in een groeperingssymbool:
_The_General_ schreef:De afgebeelde adelaar is een BEVO Wehrmacht of ss borstadelaar. zoals die gedragen werd op kleding, ik heb er zelf een in mijn verzameling. Het is geen goede weergave van de swastika zoals die gebruikt werd door voornamelijk de nsdap, andere groeperingen hadden hem allemaal verwerkt in hun eigen symbool.
voorbeeldje van een swastika verwerkt in een groeperingssymbool:
teken van de reicharbeiddienst:
Tis wel een klein plaatje, iemand die iets vergelijkbaars heeft wat betreft de dimensies?
nog wat swastika's in logo's van groeperingen in het derde rijks:
politie:
wehrmacht (heer)
lufftwaffe:
Reicharbeidsdienst:
Werkschutz
zoals je ziet is de contect waarin het swastika is geplaatst belangrijk voor de betekenis, daarom is het plaatje wat jullie nu hebben staan geen goede weergave van het swastika
Jammer dat die plaatjes nu nét veel mooier zijn dan alleen zo'n 2D in paint gemaakt hakenkruis van 10 bij 10 pixels, maar jullie hebben wel gelijk. Zal d'r wel op neer komen dat ik even zo'n stormfr*nt site (even een * erin zodat we niet in google terecht komen met die term) moet bezoeken voor wat beeldmateriaal
Roel R. schreef:De afgebeelde adelaar is een BEVO Wehrmacht of ss borstadelaar. zoals die gedragen werd op kleding, ik heb er zelf een in mijn verzameling...........
Klein detail: De SS droeg geen borstadelaar. Zij droegen de adelaar op de linker bovenmouw.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Roel R. schreef:De afgebeelde adelaar is een BEVO Wehrmacht of ss borstadelaar. zoals die gedragen werd op kleding, ik heb er zelf een in mijn verzameling...........
Klein detail: De SS droeg geen borstadelaar. Zij droegen de adelaar op de linker bovenmouw.
je hebt gelijk, ik was toen nog niet zo thuis in ss