Vragen over legaliteit of originaliteit,

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Vragen over legaliteit of originaliteit,

Bericht door Roel R. »

Willen forumleden zich bij twijfel over de legaliteit of originaliteit van een voorwerp / onderwerp via prive berichten wenden tot de topicstarter of de moderators alvorens in een topic te reageren.

Dit om een topic niet onnodig te vervuilen,

Voorbeelden van vragen die eerst per prive bericht gesteld kunnen worden:

Mag dit wel in Nederland ?
Volgens mij mag dit op dit forum niet !
Laatst gewijzigd door Roel R. op 27 feb 2005, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

hopelijk helpt dit roel tegen het zwartmaken van mensen zonder eerst goede vragen te stellen maarja niet veel aan te doen hoe de maatschappij soms in mekaar zit
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Al is het volgens mij wel belangrijk dat de originaliteit van een voorwerp openlijk kan bediscussieerd worden ...
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Ik vind het ook dat als je iets aanbied wat niet origineel is en je post het niet in die betreffende post en je verteld het per pb aan de verkoper heeft nog niemand er wat aan. Ik vind dat iemand gewoon in een post zijn mening erover mag geven mits een goede reden! Dus uitlegt waarom hij/zei het denkt dat het een fake is!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Tim schreef:Al is het volgens mij wel belangrijk dat de originaliteit van een voorwerp openlijk kan bediscussieerd worden ...
Dat kan ook zeker, maar geef eerst via pm aan de verkoper aan dat je bedenkingen hebt bij zijn voorwerp / topic voordat je hem publiekelijk aan de schandpaal nagelt.

Wel zo netjes lijkt me, al zijn er veel rotzakken in onze hobbie, ga er altijd van uit dat het uit onwetendheid op een bepaalde manier word omschreven.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Stravers schreef:Ik vind het ook dat als je iets aanbied wat niet origineel is en je post het niet in die betreffende post en je verteld het per pb aan de verkoper heeft nog niemand er wat aan.
Geef eerst de verkoper de kans om zijn topic aan te passen of zich te verdedigen via pm voordat je iemand publiekelijk aanvalt.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Je hoeft dan toch niet meteen de verkoper belachelijk te gaan maken?
als je gewoon zegt dit is een fake om die reden, kun je alsnog zeggen in een topic zonder iemand te kwetsen.
als we ons daar aan houden moet dat toch gaan ofniet?

mvg Nick
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

pjupie schreef:Je hoeft dan toch niet meteen de verkoper belachelijk te gaan maken?
als je gewoon zegt dit is een fake om die reden, kun je alsnog zeggen in een topic zonder iemand te kwetsen.
als we ons daar aan houden moet dat toch gaan ofniet?

mvg Nick
pjupie gewoon zeggen dat het fake is goh je zou kunnen zeggen dat het volgens jou mening die onderbouwd word dat het niet zeker is dat het om een origineel gaat maar om direct fake en dingen te gaan roepen...

wie weet is het mogelijk dat de verkoper zelf opgelicht is en het niet eens weet is wel even netjes om de verkoper te contacteren via pb om het effe uit te leggen wat je van het item vind en wat je er niet origineel aan vind met een onderbouwde mening..

en niet van die onnozele uitspraken om geen onderouwde mening te geven van ja maar dan gaan ze er nog betere repro's van maken zodat we het helemaal niet kunnen zien jah kijk als je geen onderbouwde mening kunt geven kun je gewoon ook zwijgen he want dan roep je alleen mar fake en zwijg je weer zo kan ik ook over elk artikel fake gaan liggen roepen en geen argumenten geven...
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Marc 82 Recon schreef:
pjupie schreef:Je hoeft dan toch niet meteen de verkoper belachelijk te gaan maken?
als je gewoon zegt dit is een fake om die reden, kun je alsnog zeggen in een topic zonder iemand te kwetsen.
als we ons daar aan houden moet dat toch gaan ofniet?

mvg Nick
pjupie gewoon zeggen dat het fake is goh je zou kunnen zeggen dat het volgens jou mening die onderbouwd word dat het niet zeker is dat het om een origineel gaat maar om direct fake en dingen te gaan roepen...

wie weet is het mogelijk dat de verkoper zelf opgelicht is en het niet eens weet is wel even netjes om de verkoper te contacteren via pb om het effe uit te leggen wat je van het item vind en wat je er niet origineel aan vind met een onderbouwde mening..

en niet van die onnozele uitspraken om geen onderouwde mening te geven van ja maar dan gaan ze er nog betere repro's van maken zodat we het helemaal niet kunnen zien jah kijk als je geen onderbouwde mening kunt geven kun je gewoon ook zwijgen he want dan roep je alleen mar fake en zwijg je weer zo kan ik ook over elk artikel fake gaan liggen roepen en geen argumenten geven...
Ja dit probeer ik toch ook duidelijk te maken (miss komt het niet zo over :) )
Dus gewoon zeggen dit is een fake of dit is een orgineel+waarom.

Maar wat je hebt gezien bij dat jasje, is dat men gaat roepen ja hij is een oplichter enzo. dus als men gewoon zegt dit is een fake om die redenen dan kunnen wij en de verkoper er van leren zonder dat iemand hiermee gekwest wordt.
want het kan altijd dat de verkoper van dit jasje zelf is opgelicht zonder dat hij het wist, maar om hem dan meteen belachelijk te gaan maken vind ik niet kunnen.

hopelijk nu iets duidelijker???????
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ja zo is het duidelijker maar het is best om eerst contact met de verkoper op te nemen voordat je dingen gaat roepen van fake
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nick schreef:Ja dit probeer ik toch ook duidelijk te maken (miss komt het niet zo over :) )
Dus gewoon zeggen dit is een fake of dit is een orgineel+waarom.

Maar wat je hebt gezien bij dat jasje, is dat men gaat roepen ja hij is een oplichter enzo. dus als men gewoon zegt dit is een fake om die redenen dan kunnen wij en de verkoper er van leren zonder dat iemand hiermee gekwest wordt.
want het kan altijd dat de verkoper van dit jasje zelf is opgelicht zonder dat hij het wist, maar om hem dan meteen belachelijk te gaan maken vind ik niet kunnen.

hopelijk nu iets duidelijker???????
Ben het met jou mening half eens, half oneens. Ik vind niet dat je kan zeggen: "Dit is een fake om die en die reden", maar ik vind dat je moet zeggen: "Ik denk dat je iets verkoopt dat naar mijn mening niet origineel is om die en die reden". Komt netter over en geeft het idee dat ook jij het fout kan hebben, want wie zegt dat je gelijk hebt DAT het om een namaak gaat.

779
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ja als je het op die manier zegt, komt het ook wat netter over.
Maar we bedoelen hetzelfde :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Vriendelijk verzoek om te letten op leestekens: een aantal reply's zijn amper te begrijpen. :!:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie