Verzamelaars (jonge) die menen dat ze alles al weten!!

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Eerder tussen een stel blagen die elkaar geen ruimte meer gunnen :P :?
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Skylighter schreef:Jongens, laten we de vrede hier bewaren :) En Junior, jij probeert van die intelligente taal te gebruiken, gedraag jezelf er dan ook naar......

Rick
Ik probeer niet van die intelligente taal te gebruiken, dit kan misschien wel zo tot jullie overkomen maar ik denk dat dat de meest universele taal is om het netjes te houden... "Gedraag jezelf er dan ook naar.." In welk opzicht bedoel je dat?


MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Intelligent is de discussie hier allang niet meer, naar mijn bescheiden mening :roll: :lol:
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Inderdaad, ik vind deze thread eerlijk gezegd een giller. :)
Wilco Vermeer schreef:Ach skylighter het is gewoon humoristisch allemaal om te zien waar sommigen zich al niet druk om maken
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Quote het wel goed hé Junior zet dan dat van die intiligente taal in vet é...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Sluit dit topic maar Mods, blijkbaar zijn sommige nog niet oud genoeg om zich als volwassen te gedragen....
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Junior, junior, nog weinig van mijn opmerkingen begrepen merk ik :lol: 8)
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Simon schreef:Quote het wel goed hé Junior zet dan dat van die intiligente taal in vet é...
Ik denk dat je doelt op de post van Skylighter? Ik heb het "vredes-bericht" bewust in het vet gezet, ik had gehoopt dat het dan beter zou opvallen...

Ohja, jij zou toch ook niks laten uitblinken dat als "tegen" jou kan worden geinterpreteerd?
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

mmm, is er dan iets tegen jouw? :?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

jeroen1944 schreef:
Wilco Vermeer schreef:Laat ik het weer eens positief proberen op te pakken.
Verzamelen leer je gaandeweg. En goed verzamelen leer je alleen maar door regelmatig gewoon plat op je bek te gaan.
Zo daar zou ik het na 28 jaar verzamelen bij kunnen laten.

ZOnder gekheid nu. Bovenstaand is geen onzin, maar natuurlijk maar een deel van het verhaal. Verzamelen is kijken, voelen, ruiken soms zelfs heel voorzichtig proeven, vergelijken, luisteren naar mensen die al veel vaker op hun bek zijn gegaan dan jijzelf en vooral gewoon durven. Daarnaast zorgen dat je een gigantische boekenkast vol met boeken hebt staan waar uitleg wordt gegeven over die items die jij wil verzamelen.

Een item als goed of vals bestempelen van ene foto is onmogelijk. Ik ken geen enkele verzamelaar die zich eerlijk opstelt die direct kan zien of iets goed is of dat iets een fake is. Ja door veel ervaring kan je soms aan een foto zien of het er wel goed uitziet, of dat het wel neigt naar replica. Maar zekerheid kan je never nooit geven.

.
Daar sluit ik me volledig bij aan Wilco, alleen dat sommigen niet zn grote mond moeten hebben..
Hier van hetzelfde, ik word er echt een beetje simpel van :bonk:
Daar is 'ie weer!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik heb ales van jou begrepen Wilco, ik sluit me daar ook volledig bij aan, maar ik ben, soms tot m'n grote spijt en mijn vingertoppen, van het karakter om discussies tot het einde te be-discussieren...
Junior
Wilco Vermeer schreef:Junior, junior, nog weinig van mijn opmerkingen begrepen merk ik :lol: 8)
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Als laatste zou ik nog willen vragen op welke andere personen Jeroen in z'n eerste post doelde.
Thanks,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Dat is de reden waarom ik van discussies hou, mijn reacties zijn niet nutteloos, ze zijn pas nutteloos als het 'publiek' ze niet begrijpt, en dan is de poster er weer om ze verder te verklaren..
De meeste berichten van jou zijn nutteloos, omdat jij niet begrijpt wat wij zeggen en daarom antwoord jij erop met het antwoord op de vraag die jij denkt te lezen.
mijn reacties zijn niet nutteloos, ze zijn pas nutteloos als het 'publiek' ze niet begrijpt,
Jij bent de enige van het publiek die onze berichten niet goed snapt en gevolg zie boven
Neen, ik vergat niet te posten, sorry, maar ik snap überhaupt je zin niet. En daar ik inzie!
En wat ik erin zie? leg uit!

Ik concludeer dus dat Stravers mijn echte leeftijd niet wist alvorens ik het had gezegd.
En was je zin goed? neen.
Voor wat zou ik trouwens moeten gaan oppassen als ik niet dreig met iets? Oppassen om gebanned te worden? Wat heb ik misdaan? Ik heb jou helemaal niet bedreigd, de moment waarop ik jou een dreigbrief à la Kleinhof stuur stem ik zelfs toe om gebanned te worden, dus....
Er zijn meerdere soorten van bedreigingen, kan soms in 1 woordje zitten.
Dus eigenlijk wil jij zeggen dat er door MIJ leden zijn vertrokken? Welke leden dan? Wie heb ik hier bedreigd? Als er leden door mij zijn vertrokken zou ik graag namen hebben, want DAT is een in mijn ogengewaagde uitspraak...
Onder andere door jou. Jij bent zo ontzettend bij dehand als je maar kan denken. Jij bent zo'n uitermate jonge figuur die over een antwoord op heeft en die het ook nog geloofd
Als ze het allemaal op mij haden bedoeld en dit onderling was afgesproken, wat een beetje boven water komt door je post waarin je verwijst naar MSN, vind ik dit compleet achterbaks. Dan hadden jullie mij beter kunnen PM'en want dan waren we verlost van discussies zoals deze...
En wat nu als we het allemaan nog menen ook? Jeroen, Darryl, STravers en ik menen het ook! En we zijn LANG niet de enige. Ik wil niet dat hier nog meer mensen be betrokken geraken, daarom noem ik ook niet de andere namen.
Maar Jeroen heeft het hier blijkbaar over meerdere personen, welke zijn dat hier? Ohja Jurryt, nu mag jij eens inspringen voor het gebruik van enk./mv.
Neen hoor, jij bent niet de enige, maar jij stelt je zo offensief op.
P.S.: PB me nu eens een keer wat er op MSN allemaal gezegd is geweest, want je maakt me nieuwsgierig...
Korte samenvatting: Vind jij die JR ook niet zo'n bijdehandje? ja! Oh, moet je zien wat voor onzin hij nu weer post.

Verder geen complot
junior schreef:Nee, ik kom HELAAS niet naar de forum-meeting, spijtig, vind je niet...:wink:
Jurryt schreef:Ik vind het ook een vrij gewaagde uitspraak... Kom je ook naar de forum meeting? :P :evil:
Ja, nu wel
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik zal zo vriendelijk zijn om het spelletje moddergooien te beëindigen. Hoewel ik vind dat er wel een goed punt naar voren wordt gehaald in dit topic, is er een normale discussie niet meer mogelijk.

Wat ik wil adviseren is dat degene met klachten over het gedrag van deze "jonkies" of "onder de 18 groep", deze mensen gewoon aanspreekt op een moment dat ze in de fout gaan. Ik hoor hier van meerdere kanten dat je als verzamelaar daar goed van kan leren. De andere kant moet zo'n terechtwijzing dan accepteren. Nu weet ik ook wel dat daar nu juist het probleem zit, maar proberen er op een positieve manier iets aan doen lukt altijd beter dan bekvechten in een topic als dit.

Slotje erop dus!

Als er nog behoefte is aan een afterparty voor deze "discussie", verder gaan via pb.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Niet echt heel netjes om nog een gesloten topic te gaan reageren, maar door het feit dat de steken-onder-de-riem hier niet meer op één hand te tellen zijn hoop ik dat hiermee het laatste woord is gezegd:

Er zijn er dus die zich ergeren aan anderen....en eigenlijk komt het alweer op één zaak neer, die ook deze ruziestokerij weer totaal onnutig maakt.
In plaats van over personen te klagen, waarom niet pleiten voor argumentatie? Dat maakt alles toch zovele malen simpeler, niet? Als iedereen meteen zou zeggen wat er hem aan een object stoort en waarom het hem stoort is het veel gemakkelijker om hem te verbeteren/te volgen. Blijkt de argumentatie fout, dan heeft de persoon zich slecht geïnformeerd en kan je hem corrigeren. Blijkt ze juist, dan heeft de rest weer wat bijgeleerd.
Is er helemaal geen argumentatie dan hebben er weinigen wat aan en wordt er beter niets gezegd...spreek mensen daarom ook AUB (vriendelijk graag, de enorm aanvallende berichten van sommigen lijken mij eerder persoonlijke afrekeingen) aan op hun argumentatie, niet op hun zijn.

Dat zal irritaties als deze zeker vermijden, de mentaliteit moet er dan echter wel dringend op vooruitgaan!
Gesloten