Verzamelaars (jonge) die menen dat ze alles al weten!!

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

bevindingEN EN conclussieS ? Wat zijn dat de anderen? En er zijn natuurlijk jonge verzamelaars, natuurlijk is het vrij onmogelijk om erachter te komen wat het gemiddelde leeftijd is.

Afijn, nogmaals op je "uitermate jong" terug te komen. Daar behoor jij ook bij
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

junior schreef:Ik ben momenteel 13... En daar ik inzie dat ji eerst niet wist hoe oud ik was, hoe kon jij mij dan over de kam scheren als "irritant klein kind"?
1. Misschien omdat je niet eens snapt wat ik bedoelde met die post met die quotes?
2. Je niet eens door hebt wat je hier allemaal zegt, niet alleen hier ook op wh awards!
3. Je irritante kakkertaal gebruikt waarvan je zinsopbouw niet klopt!
4. Niet alleen ik maar ook 60% van de andere "-18" forum bezoekers jou een stoorzender vinden. Misschien wel meer maar niet aan mij verteld heeft.

Ik heb als voorbeeld die post over die WH pio schopjes.. Ik had mijn tekst over die wh schopjes direct uit een referentieboek en toch wil jij je gelijk krijgen terwijl het gewoon niet was!! Dat bedoelde Jeroen denk ik ook met dit topic.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Al het voorgaande ik gezegd heb, ik duid hier niet op 100 dingen ofzo hoor! Als je wil pas ik die zin aan als je het dan beter kan lezen :)

Ik behoor inderdaad ook tot de uitermate jongelingen!
Jurryt schreef:bevindingEN EN conclussieS ? Wat zijn dat de anderen? En er zijn natuurlijk jonge verzamelaars, natuurlijk is het vrij onmogelijk om erachter te komen wat het gemiddelde leeftijd is.

Afijn, nogmaals op je "uitermate jong" terug te komen. Daar behoor jij ook bij
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

junior schreef:Al het voorgaande ik gezegd heb, ik duid hier niet op 100 dingen ofzo hoor! Als je wil pas ik die zin aan als je het dan beter kan lezen :)

Ik behoor inderdaad ook tot de uitermate jongelingen!
Jurryt schreef:bevindingEN EN conclussieS ? Wat zijn dat de anderen? En er zijn natuurlijk jonge verzamelaars, natuurlijk is het vrij onmogelijk om erachter te komen wat het gemiddelde leeftijd is.

Afijn, nogmaals op je "uitermate jong" terug te komen. Daar behoor jij ook bij
Alles wat je eerder hebt gezegt was 1 ding. De leeftijd.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Hallo Stravers,

Ik begin je eigenlijk te mogen.:wink: Toch raar dat je mij altid treft hé.

Maar soit, om te antwoorden op je voorgaande post:

1. Ik snap inderdaad nog altijd niet wat het nut van die quotes was, ik snap wel wat je er mee bedoelde: enkele voor jou geschikte quotes zoeken....

2. Ik heb wel door wat ik hier allemaal zeg, en om het in jou taaltje te zeggen: "waarop basseer je dat?" Wat doe ik mis op WH-Awards? Zeg dat maar via PB, anders wijken we te veel af...

3. Irritante "kakkertaal"? Pas op met die woorden, er komen hier kinderen over de vloer! En mijn zinsopbouw klopt wel, wat is er fout aan? Nogmaals: "Waarop basseer je dat?" Geef enkele voorbeelden graag...

4. Ik kan je eerste zin hier nog volgen; ben ik misschien vor jullie een soort "enfant terrible"? Een tweede Ionnas? Ban me dan toch! Ben ik voor jullie een soort Bobby Fischer? Doe me dan toch verdwijnen? :wink:
En over je tweede zin in puntje 4 kan ik niets zeggen want daar zit volgens mij ergens een foutje! :?

Je hebt wel gelijk over dat schopje hoor, geef mij een paar euro en ik zal jou referentieboekje gaan kopen. :wink: En om over die schop verder te gaan ik wist niet dat men hier duidde over de hele tijdslijn van de Duitse krijgsgeschiedenis... Maar niet te veel uitwijden of we gaan hier "off-topic" op ons dak krijgen...

MvG,
Junior



Stravers schreef:
junior schreef:Ik ben momenteel 13... En daar ik inzie dat ji eerst niet wist hoe oud ik was, hoe kon jij mij dan over de kam scheren als "irritant klein kind"?
1. Misschien omdat je niet eens snapt wat ik bedoelde met die post met die quotes?
2. Je niet eens door hebt wat je hier allemaal zegt, niet alleen hier ook op wh awards!
3. Je irritante kakkertaal gebruikt waarvan je zinsopbouw niet klopt!
4. Niet alleen ik maar ook 60% van de andere "-18" forum bezoekers jou een stoorzender vinden. Misschien wel meer maar niet aan mij verteld heeft.

Ik heb als voorbeeld die post over die WH pio schopjes.. Ik had mijn tekst over die wh schopjes direct uit een referentieboek en toch wil jij je gelijk krijgen terwijl het gewoon niet was!! Dat bedoelde Jeroen denk ik ook met dit topic.

EDIT:{Grammaticaal foutje...}
Laatst gewijzigd door junior op 25 mar 2005, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik duidde inderdaad maar op 1 ding, de leeftijd. Als je wilt gaan muggenziften over een meervoud mij best..
MvG,
Junior
Jurryt schreef:
junior schreef:Al het voorgaande ik gezegd heb, ik duid hier niet op 100 dingen ofzo hoor! Als je wil pas ik die zin aan als je het dan beter kan lezen :)

Ik behoor inderdaad ook tot de uitermate jongelingen!
Jurryt schreef:bevindingEN EN conclussieS ? Wat zijn dat de anderen? En er zijn natuurlijk jonge verzamelaars, natuurlijk is het vrij onmogelijk om erachter te komen wat het gemiddelde leeftijd is.

Afijn, nogmaals op je "uitermate jong" terug te komen. Daar behoor jij ook bij
Alles wat je eerder hebt gezegt was 1 ding. De leeftijd.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

junior schreef:Al het voorgaande ik gezegd heb
Ook hier klopt de zinsopbouw niet, je krijgt zo een quote. Ik vermoed dat je hier op al je voorgaande posts bedoelt waarin je al het 1 en ander hebt gezegt? Dit is een hele zin met meervoud en daarnet waren het woordjes in meervoud.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik denk dat al het voorgaande over de leeftijd handelde?
Junior
Jurryt schreef:
junior schreef:Al het voorgaande ik gezegd heb
Ook hier klopt de zinsopbouw niet, je krijgt zo een quote. Ik vermoed dat je hier op al je voorgaande posts bedoelt waarin je al het 1 en ander hebt gezegt? Dit is een hele zin met meervoud en daarnet waren het woordjes in meervoud.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Laat ik het weer eens positief proberen op te pakken.
Verzamelen leer je gaandeweg. En goed verzamelen leer je alleen maar door regelmatig gewoon plat op je bek te gaan.
Zo daar zou ik het na 28 jaar verzamelen bij kunnen laten.

ZOnder gekheid nu. Bovenstaand is geen onzin, maar natuurlijk maar een deel van het verhaal. Verzamelen is kijken, voelen, ruiken soms zelfs heel voorzichtig proeven, vergelijken, luisteren naar mensen die al veel vaker op hun bek zijn gegaan dan jijzelf en vooral gewoon durven. Daarnaast zorgen dat je een gigantische boekenkast vol met boeken hebt staan waar uitleg wordt gegeven over die items die jij wil verzamelen.

Een item als goed of vals bestempelen van ene foto is onmogelijk. Ik ken geen enkele verzamelaar die zich eerlijk opstelt die direct kan zien of iets goed is of dat iets een fake is. Ja door veel ervaring kan je soms aan een foto zien of het er wel goed uitziet, of dat het wel neigt naar replica. Maar zekerheid kan je never nooit geven.

En tenslotte, ieder vogeltje zingt zoals deze gebekt is. De 1 is nu eenmaal wat tactischer dan de ander.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Al het voorgaande ik gezegd heb
als je eerst zinsopbouw leert IPV de woordjes
k ben momenteel 13... En daar ik inzie dat ji eerst niet wist hoe oud ik was, hoe kon jij mij dan over de kam scheren als "irritant klein kind"?
En daar ik inzie dat jij eerst wist hoe oud ik was?
Waarop ik mij basseer?
haha, vertel, waarop basseer jij jezelf dan?
en om het in jou taaltje te zeggen: "waarop basseer je dat?"
Niet fout, maar overbodig. "jouw taaltje te zeggen" Waar slaat dit op?

Ik concludeer dus dat je mij eigenlijk persoonlijk viseerde en wou imponeren,
Wablief?
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Om het eigenlijk maar af te ronden, waarom ik jouw posts in dit topic zo onnuttig vind en ook maar meteen een naam te zeggen:

"Verzamelaars (jonge) die menen dat ze alles al weten!!"

Daar ben jij er 1 van. jr.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Jurryt schreef:Om het eigenlijk maar af te ronden, waarom ik jouw posts in dit topic zo onnuttig vind en ook maar meteen een naam te zeggen:

"Verzamelaars (jonge) die menen dat ze alles al weten!!"

Daar ben jij er 1 van. jr.
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Hey Jurryt,

Zo'n discussies zijn geweldig, je leert iedereen naderhand wat beter kennen! 8)

als je eerst zinsopbouw leert IPV de woordjes
Al het voorgaande waren verschillende posts die over 1 onderwerp handelden nl. de leeftijd.


En daar ik inzie dat jij eerst NIET wist hoe oud ik was?


Ik ben blijkbaar het woordje "niet" vergeten, min foutje. :oops:


haha, vertel, waarop basseer jij jezelf dan?


Ik denk dat dat ernaast staat...


Niet fout, maar overbodig. "jouw taaltje te zeggen" Waar slaat dit op?


Ok, we zullen grammaticaal beginnen:
Je hebt hier een stuk uit mijn zin genomen dat deel uitmaakte van een vaste constructie (daardoor wek jij iets op dat eigenlijk nergens op slaagt, die zin klopt wel als je de andere woorden erbij neemt), het komt van de uitdrukking: "het in iemands taaltje zeggen". Dat hier in mijn streek nogal veel gebruikt, excuseer als dat niet het geval in Nederland is....



Ik concludeer dus dat je mij eigenlijk persoonlijk viseerde en wou imponeren

Ik denk dat jij met je "wablief" doelde op het woordje imponeren? Ik denk dat dit niet echt een 'gepast' woord is... Maar ter verduidelijking van die zin dan maar: Op ALLES wat ik zeg op dit forum heeft Stravers de laatste tijd wel ENORM veel opmerkingen, al dan niet nutteloze die nergens op slagen maar alé, en hij probeert mij CONSTANT mijn leven op dit forum zuur te maken. Nu zullen jullie waarschijnlijk verbaasd zijn dat ik dt zeg maar wat ik nu zeg maak ik op uit wat hij altijd zegt en doet tegen mij.

@Stravers: mijn ogen en hersenen zijn rongten-stralen die dwars door jou heen kijken, dus probeer geen domme dingen te doen of nog enkele kleinerende dingen te zeggen want ik word dit KOTSBEU!

MvG,
Junior




Jurryt schreef:
Al het voorgaande ik gezegd heb
als je eerst zinsopbouw leert IPV de woordjes
k ben momenteel 13... En daar ik inzie dat ji eerst niet wist hoe oud ik was, hoe kon jij mij dan over de kam scheren als "irritant klein kind"?
En daar ik inzie dat jij eerst wist hoe oud ik was?
Waarop ik mij basseer?
haha, vertel, waarop basseer jij jezelf dan?
en om het in jou taaltje te zeggen: "waarop basseer je dat?"
Niet fout, maar overbodig. "jouw taaltje te zeggen" Waar slaat dit op?

Ik concludeer dus dat je mij eigenlijk persoonlijk viseerde en wou imponeren,
Wablief?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Blijven jullie doorgaan? Er zijn toch al aaridge adviezen gegeven waarvan Roel er een paar goede bij had. En toch maar doorgaan. Kunnen jullie niet beter even MSNen of chatten? :evil: :D :P
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

junior schreef:Hey Jurryt,

Zo'n discussies zijn geweldig, je leert iedereen naderhand wat beter kennen! 8)

als je eerst zinsopbouw leert IPV de woordjes
Al het voorgaande waren verschillende posts die over 1 onderwerp handelden nl. de leeftijd.


En daar ik inzie dat jij eerst NIET wist hoe oud ik was?


Ik ben blijkbaar het woordje "niet" vergeten, min foutje. :oops:


haha, vertel, waarop basseer jij jezelf dan?


Ik denk dat dat ernaast staat...


Niet fout, maar overbodig. "jouw taaltje te zeggen" Waar slaat dit op?


Ok, we zullen grammaticaal beginnen:
Je hebt hier een stuk uit mijn zin genomen dat deel uitmaakte van een vaste constructie (daardoor wek jij iets op dat eigenlijk nergens op slaagt, die zin klopt wel als je de andere woorden erbij neemt), het komt van de uitdrukking: "het in iemands taaltje zeggen". Dat hier in mijn streek nogal veel gebruikt, excuseer als dat niet het geval in Nederland is....



Ik concludeer dus dat je mij eigenlijk persoonlijk viseerde en wou imponeren

Ik denk dat jij met je "wablief" doelde op het woordje imponeren? Ik denk dat dit niet echt een 'gepast' woord is... Maar ter verduidelijking van die zin dan maar: Op ALLES wat ik zeg op dit forum heeft Stravers de laatste tijd wel ENORM veel opmerkingen, al dan niet nutteloze die nergens op slagen maar alé, en hij probeert mij CONSTANT mijn leven op dit forum zuur te maken. Nu zullen jullie waarschijnlijk verbaasd zijn dat ik dt zeg maar wat ik nu zeg maak ik op uit wat hij altijd zegt en doet tegen mij.

@Stravers: mijn ogen en hersenen zijn rongten-stralen die dwars door jou heen kijken, dus probeer geen domme dingen te doen of nog enkele kleinerende dingen te zeggen want ik word dit KOTSBEU!

MvG,
Junior




Jurryt schreef:
Al het voorgaande ik gezegd heb
als je eerst zinsopbouw leert IPV de woordjes
k ben momenteel 13... En daar ik inzie dat ji eerst niet wist hoe oud ik was, hoe kon jij mij dan over de kam scheren als "irritant klein kind"?
En daar ik inzie dat jij eerst wist hoe oud ik was?
Waarop ik mij basseer?
haha, vertel, waarop basseer jij jezelf dan?
en om het in jou taaltje te zeggen: "waarop basseer je dat?"
Niet fout, maar overbodig. "jouw taaltje te zeggen" Waar slaat dit op?

Ik concludeer dus dat je mij eigenlijk persoonlijk viseerde en wou imponeren,
Wablief?
*zucht.....* :|
Daar is 'ie weer!
Gesloten