Stichting

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Stichting

Bericht door Proos »

Nu is dan toch 't punt gekomen dat er wat keuzes gemaakt moeten worden. De wo2-site loopt al een tijdje en er gebeurt niet veel. Conclusie: ik heb er te weinig tijd voor. De tijd die verbruikt wordt zit vaak in de technische kant om 't allemaal draaiende te houden.

Per september begin ik aan een vervolgstudie van 4 jaar aan de universiteit van Tilburg, dus ik denk dat ook niet meer tijd over te houden dan nu. Daarnaast is mijn kennis over de Tweede Wereldoorlog ook niet van een kwaliteit dat ik de hele site in mijn eentje denk te kunnen maken.

Zodoende dacht ik: misschien heeft 't zin om er een stichting van te maken? Is het dan makkelijker om aan mensen te komen?

Alleen ben ik er geen fan van om weer een kostenpost erbij te hebben, dus de vraag is eigenlijk of iemand weet hoeveel die flauwekul kost? En wat levert het me op? Kunnen de taken dan opgesplitst worden en wie zouden er aan deel willen nemen?

Ideeën, suggesties?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

ik weet niet hoe ver je kennis rijk wat betreft tot stichtingen en zo.

hier staat heel wat uitgelegd.

http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?a ... ectieID=59
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dat met die statuten klinkt ingewikkeld. Zou er niet een soort standaard voor zijn ofzo?

edit: en dat bij de notaris zal ook niet gratis zijn vrees ik....
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

'k zal eens navragen hoe dat zit bij een maatje van me...die weet dat soort dingen meestal wel....
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Kun je de site en het forum niet onderbrengen bij een organisatie die hier al veel mee bezig is? En dan als het kan natuurlijk een organisatie die al voor kinderen werkt. Een oorlogsmuseum bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Het annefrank museum bijvoorbeeld.
Er zijn daar naast nog wel meer museums die naar uitleg van deze site zeker wel "kant en klare" teksten en plaatjes hebben om op deze site te zetten.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

schopje

en nog wat info over stichtingen http://www.notaris.nl/tekst/420.htm
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ik nagevraagd en wat dat maatje van me zei kwam neer op dit: de meeste dingen kosten idd geld..zoals notarissen enzo.
maar je kunt soms wel subsidie krijgen als je aan bepaalde VOORWAARDEN gaat voldoen.
Het kost je zeg maar je vrijheid en daarmee vaak je geestdrift.
De keerzijde is natuurlijk wel weer een grote naamsbekendeheid in bepaalde kringen en dus waarschijnlijk een grotere groep van belangstellenden/vrijwilligers.

Anyway...misschien is het slimmer om het forum en de site in beheer te geven aan een onafhankelijk persoon die er zin in heeft...
maar goed..als je nou gerichte vragen hebt dan moet je die stellen hoor...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Afbeelding
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Erg jammer, ze weten niet wat ze missen zullen we maar zeggen!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Eer er een stichting van komt moet de site en het forum nog veel groter worden, mijns inziens. Ook zorgen dat er ook al wat donateurs klaar staan voor de eventuele stichting financieel te steunen, want zoals reeds vermeld, een notaris is niet echt goedkoop, vanaf hij een pen vastneemt om iets op te schrijven betaal je in principe. En in een officiële organisatie steekt veel tijd, dus je moet zorgen dat er genoeg mensen zijn die er zich echt voor willen inzetten.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

sticjtingen staan of vallen met hun vrijwilligers idd da's het leuke/jammere ervan
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie