WO2 Wiki

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Eerst werd zijn straf wegens gebrek aan bewijs omgezet in vijftien jaar en na zeven jaar kwam hij met kerst 1953 vrij.
Dit lijkt me een beetje raar. Als zijn straf werd omgezet in een lagere dan werd hij toch voor iets wel veroordeeld?
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Mike S.
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 sep 2006, 22:51

Bericht door Mike S. »

Harro, hele interessante artikelen. Trouwens, mooie foto van Warwzinek :wink: !
"Geht nicht, gib's nicht"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mike: :mrgreen:

Motorway, er was gebrek aan bewijs om de levenslange gevangenisstraf te rechtvaardigen. Voor dat wat overbleef na de herziening o.a. door de conclusies van de Simpson commissie werd de straf omgezet in 15 jaar. Dat was op advies van de Warcrimes Board of Review.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

http://wiki.wo2.nl/index.php/Gustav_Kni ... _de_oorlog

Ik hoop dat het zo inzichtelijker is. Motorway, als je wil stuur ik je een uitgebreidere beschrijving van de juridische verwikkelingen rond Knittel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Harro schreef:http://wiki.wo2.nl/index.php/Gustav_Kni ... _de_oorlog

Ik hoop dat het zo inzichtelijker is. Motorway, als je wil stuur ik je een uitgebreidere beschrijving van de juridische verwikkelingen rond Knittel.
Da's wel wat beter. Ik denk voor het verloop van het verhaal, dat het wel handig is om de aanklacht te specificeren, je verwijst er nl ook zelf naar. Overigens blijkbaar moet ik voor deze Wiki weer een account aanmaken, anders had ik de wijzigingen wel op de wiki zelf doorgegeven.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Motorway schreef:Ik denk voor het verloop van het verhaal, dat het wel handig is om de aanklacht te specificeren, je verwijst er nl ook zelf naar.
Maar ik specificeer de aanklacht toch?
Er waren twee aanklachten tegen Knittel: het op 15 december 1944 doorgeven aan zijn compagniecommandanten van het bevel gevangenen en burgers dood te schieten, en de verantwoordelijkheid voor het doodschieten van gevangenen en burgers door mannen van zijn verkenningsbataljon tussen 16 december 1944 en 13 januari 1945.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het bespreken van een artikel kan ook op de discussiepagina van de wiki zelf: http://wiki.wo2.nl/index.php?title=Over ... av_Knittel

Overigens moet men zich inderdaad - helaas - registreren (dat mag zelfs zonder e-mailadres in te vullen) omdat we zo per dag ongeveer 50+ artikelen met spam kregen. Dat werd ons als vrijwilligers wat te gortig. Als je een gebruikersnaam en wachtwoord bedenkt kun je weer overal editen.
okke schreef:Is het mogelijk om de foto's uit de Gallery toe te voegen aan de wiki? Of moeten die dan eerst ge-upload worden?
Het is beiden mogelijk. Op het moment zijn de meeste artikelen verbonden met gallery, door een thumbnail te laten verwijzen naar de afbeelding in de gallery, zodat men ook de gallery beter gebruikt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik snap dan te weinig van de wiki-opmaak. Ik had geprobeerd een plaatje van onze vijand Adolf toe te voegen aan zijn wikipagina, maar dat lukte me niet.

Afbeelding
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik stuur je hier even een pb over.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Harro schreef:
Motorway schreef:Ik denk voor het verloop van het verhaal, dat het wel handig is om de aanklacht te specificeren, je verwijst er nl ook zelf naar.
Maar ik specificeer de aanklacht toch?
Er waren twee aanklachten tegen Knittel: het op 15 december 1944 doorgeven aan zijn compagniecommandanten van het bevel gevangenen en burgers dood te schieten, en de verantwoordelijkheid voor het doodschieten van gevangenen en burgers door mannen van zijn verkenningsbataljon tussen 16 december 1944 en 13 januari 1945.
Yep, ik had er overheen gelezen, sorry...
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:Ik weet alleen niet of ik:

a) de juiste layout gebruik (voor, tijdens, na de oorlog, onderscheidingen, bevorderingen)
b) hoe ik de artikelen doorlink naar het overzicht "personen"
c) hoe ik de artikelen doorlink naar het overzicht "nieuwe artikelen" op de hoofdpagina
Iemand?

Overigens is deze ook nieuw: http://wiki.wo2.nl/index.php/Fritz_B%C3%BCgelsack
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

a) Prima in orde!
b) Ook geen idee.
c) Ook geen idee.
Staat er niet een handleiding online?
Je kan altijd Peter een PB'tje sturen. Hij is WO2 wiki admin.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

b) Er komt dan een dubbelepunt voor, omdat je anders het artikel bij de categorie voegt -> voorbeeld: [[:Categorie:Personen|Personen]]
c) Bedoel je het blauwe overzicht met nieuwe artikelen op de hoofdpagina om er een nieuw artikel aan toe te voegen? De beheerder moet die aanpassen. Dat is Peter, of ik kan het ook voor je doen. Als je me in een pb even de artikelen stuurt, dan probeer ik het in orde te maken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Thanks. Pb's komen eraan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
6th BAT RWF
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2007, 13:24
Locatie: ROSMALEN

Bericht door 6th BAT RWF »

Peter Moelans schreef:Met het plaatsen van een artikel van het Geheim Leger zitten we ongeveer aan 130 artikels (pagina's waar uitsluitend links in vermeld staan niet meegerekend). We zijn nu 2,5 maanden bezig.

Bijdragen groot of klein zijn nog steeds meer dan welkom, om de wiki tot een nog uitgebreidere encyclopedie te maken.
???? Heb deze site net bezocht, maar helaas telde ik minder dan 130 artikels, en het leek mij wel interessant... wat kennis en informatie ben ik een echte spons, het komt er alleen soms moeilijk uit... Maar mochten jullie nog peopletjes zoeken die willen en kunnen schrijven houd ik mijzelf aangeboden....
Plaats reactie