{Brainstorm topic} Promotie actie forum

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

{Brainstorm topic} Promotie actie forum

Bericht door Roel R. »

Nu er wat meer actieve posters bij zijn gekomen kunnen we misschien met zijn alle eens brainstormen over manieren om meer mensen op dit forum te krijgen.

Het leukste zou zijn als we iets konden bedenken waardoor de site en het forum niet alleen meer hits zouden krijgen. Maar ook een aantal nieuwe active posters.

Ik heb al eens rond 5-10 een spam :oops: actie gehouden voor de verzamelaars sectie. Toen heb ik via http://www.thirdreichforum.com en http://www.waffen-ss.nl/forum.htm een 400 tal prive berichtjes gestuurd naar nederlandse gebruikers. Dit heeft een aantal active posters opgeleverd.

Het gaat me niet alleen om het aantrekken van verzamelaars maar van geschiedenis freaks aanzich.

Iemand ideeen, gooi het in de groep :D
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: {Brainstorm topic} Promotie actie forum

Bericht door Proos »

_The_General_ schreef:een 400 tal prive berichtjes
Mijn reactie....

Eerst :shocked: en toen _/-\o_ + _/-\o_ en nog eens _/-\o_
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Re: {Brainstorm topic} Promotie actie forum

Bericht door Roel R. »

Proos schreef:
_The_General_ schreef:een 400 tal prive berichtjes
Mijn reactie....

Eerst :shocked: en toen _/-\o_ + _/-\o_ en nog eens _/-\o_
copy paste he, anders was het niet te doen. :D

Jij nog ideeen? wat voor acties heb je al ondernomen om het forum en de site te promoten en wat was het resultaat?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

x - We hebben, op moment van schrijven 326 nieuwsbrief leden. Daar zouden we misschien wat mee kunnen doen (had er veel meer kunnen hebben, maar bij de "Big-Crash" zijn die toen verloren gegaan... nu dus 326).

x - Ik heb 't forum apart aangemeld in zoekmachine's en op startpagina's.

x - Ik verwijs alle vragen die per mail binnenkomen naar 't forum

x - In totaal heb ik nu twee keer op fok!forum een oproepje geplaatst met groot succes moet ik zeggen. Kun je alleen niet al te vaak doen.

x - In mijn eigen leefomgeving probeer ik iedereen wijs te maken dat ze vooral hier moeten zijn... ookal kost ze dat hun huwelijk :+

x - Ehm...middels een opvallende banner "Een vraag over de 2e wereldoorlog?" op de hoofdsite verwijzen we naar 't forum.

x - Bij het onderdeel "Extra" zit ook een special waarbij we naar 't forum verwijzen.

Dat is 't zo'n beetje, denk ik.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Wat kun je eraan doen?
spammen,spammen,spammen en nog eens spammen om meer leden te krijgen.
Een dijk van een website neerzetten met boordevol informatie over wo2 e.d.
Om leden te motiveren om te posten kun je ook een 'beloning' inbouwen,bijvoorbeeld namen of graden na x aantal postings toekennen.
Het nadeel is dan weer dat er veel gaat gechat worden of teveel nutteloze niet-informatieve postings gaan krijgen.
Maar daar kun je een mouw aan aanpassen,wie teveel nutteloze reaktie's plaatst kan zijn 'rang','ster' or whatever verliezen of teruggeschroeft zien worden
Maar ik vrees dat elke Nederlandstalige wo2 forum hiermee te kampen heeft.


Adrian
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik heb net zoals gijs de stoute schoenen aangetrokken en ik ben de jungle die fok heet ingetrokken: http://forum.fok.nl/showtopic.php/405771

enkele dingen die genoemt worden tot nu toe:

posters ophangen op een college waar ze een geschiedenis-studie hebben

Een plaatsje in de bus huren :?

opzich vind ik dat van die poster wel een leuk idee, helaas zijn denk ik daar de kosten erg hoog bij.

misschien is het mogelijk om een brief te sturen naar nederlandse scholen gericht aan de geschiedenis leraren? of een soort persbericht schrijven en die sturen naar alle grote kranten en schoolkranten?
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dan moet de site eerst de hoofdstukken over 1940 en verder klaar zijn. En dat wil Gijs graag doen, maar daar heeft hij de tijd nog niet voor.

Daarna is het aan ons de taak om uit die tekst begrippen te pikken en daar een stukje bij te schrijven.

Extra zal worden uitgebreid met E-cards en nog niet bedachte ideën.

We willen onze "slachtoffers" toch wel wat te bieden hebben.
En vraagje. Op wie gaan we richten? Kinderen, gewassenen of bejaarde?
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

je zou je promotie inderdaad moeten afstemmen op twee doelgroepen:


kinderen die vragen stellen voor bv school
( jong ) volwassenen met een belangstelling voor geschiedenis.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hmmm, een poster is toch niet zo'n gek idee. Ik bedoel: het hoeft niet in kleur. Ik kan eens langslopen bij mijn oude middelbareschool, maar ik betwijfel of dat zin heeft. Lerarenopleidingen geschiedenis enzo, dat moet toch interessanter zijn.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Leuk, dat topic op fok! :)

Het zou wel super zijn als de site genoemd kon worden in lespakketten die oa vanuit musea worden gemaakt. Maar dan moet hij wel eerst af zijn, zodat mensen langer blijven lezen.
Je kunt misschien in de nieuwsbrief oproepen om hem door te sturen.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik zal ook eens in dat topic op fok gaan kijken... :)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

een post van fok met wat ideeen die misschien wel intressant zijn:
Geplaatst door dfr0st op zaterdag 18 oktober 2003 12:57Maar inderdaad een selectie van musea die er zijn in nederland en opendagen/evenementen die ze hebben. In ruil hiervoor mag jij een stapeltje flyers bij hun kassa neerleggen.
Niet alleen bij de kassa maar ook op een website een link zou dan goed mogelijk zijn.
Stuur emails naar scholen die gericht zijn op de geschiedenis leraar. Dat je dat forum hebt en het handig kan zijn voor extra informatie voor de leerlingen en zichzelf.

Als er ergens korte tentoonstellingen/beurzen zijn even bellen of je een pakketje flyers kan sturen. Of zelf er naartoe gaan en ze ergens neerleggen.

Overal duidelijk vermelden dat het niet commercieel is. Flyers zijn maar een half a4tje. Je laat dan een stuk of 1000 drukken en je kunt een jaartje vooruit.
Wat geld zal je er toch in moeten steken.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

vragen aan andere nederlandstalige wo2 sites of ze jullie site bij de links willen zetten? ik denk dat er weinige sites gaan weigeren
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Het probleem is dat we hier meer dan 290 leden hebben (iets dat best veel is voor een Nederlandstalige wo2 forum) waarvan maar 10 tot 15 leden echt aktief zijn.
Men moet eerst de leden die we reeds hebben stimuleren om meer te posten, alvorens te gaan ronselen naar meer leden.
Wat ben je met een forum die 500 leden heeft waarvan er maar +- 30 leden aktief deelnemen bijvoorbeeld.
Ik bekijk het zo,een goed draaiende zaak trekt volk,anders niet...


Adrian.
Plaats reactie