@YPPY,
Als je dat leuk vind: altijd!
De eerste foto (in post 1) Is een DeHaviland Sea Vixen, een jaren 50/60 jet die opsteeg van een vliegtuigcarrier. Dit vliegtuig is door sponsoring opgeknapt door RedBull en is momenteel het enige vliegende exemplaar in de wereld..
Maar goed, ik zal et ff bij de WO2 vliegtuigen houden aangezien we hier op het WO2 forum zitten

:

Dit is 2x een Texan T-6 trainingsvliegtuig uit WO2 van het Amerikaanse leger en een B-25 Mitchell bommenwerper van Nederland (Nederlands Indie) van WO2 en net na WO2.

Bovenstaand vliegtuig is een Amerikaans vliegtuig, de P-51 Mustung...Opdracht tot ontwerpen door de Britten, eerst ingezet door de Britten en later geperfectioneertd & opgepakt door de Amerikanen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft deze er echt ook nog een paar neergeknald in WO2. Het is de zogenaamde "Big Beautiful Doll"...Een zeer bekende P-51

Nog een P-51D Mustang samen met een Spitfire, volgens mij een latere variant (ik denk mark V, echter ben hier niet zeker van...wie corrigeert mij?). Deden samen een mooie display.

Catalina watervliegtuig. Nederland(s Indie) heeft er meer dan 70 gehad. Ze werden ingezet voor verkenning en allerlei andere taken. Uit WO2 ook

(maar ook na WO2 ingezet...tegenwoordig worden ze vaak nog steeds ingezet als brandblusser etc)

Tweemotorige Tigercat...vliegtuig voor vanaf het vliegdekschip. Is in WO2 ontworpen en heeft niet/nauwelijks dienst uitgemaakt in WO2 (wie weet dit precies?...maar zal ook wel op Google ergens staan

)

De Corsair...jachtvliegtuig met de grootste motor uit WO2..Superieur aan alle andere Japanse vliegtuigen in WO2 (op misschien wat late varianten van de Japanners na dan

)

Nog een keer de P-51D Big Beautiful Doll.
Verder kan je verder lezen op o.a. mn forum wat er nog te zien is, en er zijn nog wel wat extra foto's te vinden van o.a. een enorm mooie Hawker Hunter en het Breitling Jet Team (EEEEERRUG gaaf!)..
...ok, hoop dat je er wat aan hebt / leuk vind (en anderen ook uiteraard

)
Greetz!
Jurrie