[Foto's Airshow Eelde 2005]

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Jurrie
Moderator
Moderator

[Foto's Airshow Eelde 2005]

Bericht door Jurrie »

Hallo allen!

Afbeelding

Een tijd terug ben ik naar de Airshow te Eelde geweest. Er kwam echt van alles voorbij :D!. Info + foto's kan je hier vinden: http://plastickits.orgfree.com/viewtopic.php?t=44

(of via directe link, alleen de foto's: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/p ... w2005eelde

Greetz!

Jurrie
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Misschien kun je de mooiste foto's hier posten? En vertellen wat ze zien, ik ben niet zo vliegtuigdeskundig. ;)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@YPPY,

Als je dat leuk vind: altijd!

De eerste foto (in post 1) Is een DeHaviland Sea Vixen, een jaren 50/60 jet die opsteeg van een vliegtuigcarrier. Dit vliegtuig is door sponsoring opgeknapt door RedBull en is momenteel het enige vliegende exemplaar in de wereld..

Maar goed, ik zal et ff bij de WO2 vliegtuigen houden aangezien we hier op het WO2 forum zitten ;):

Afbeelding
Dit is 2x een Texan T-6 trainingsvliegtuig uit WO2 van het Amerikaanse leger en een B-25 Mitchell bommenwerper van Nederland (Nederlands Indie) van WO2 en net na WO2.

Afbeelding
Bovenstaand vliegtuig is een Amerikaans vliegtuig, de P-51 Mustung...Opdracht tot ontwerpen door de Britten, eerst ingezet door de Britten en later geperfectioneertd & opgepakt door de Amerikanen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft deze er echt ook nog een paar neergeknald in WO2. Het is de zogenaamde "Big Beautiful Doll"...Een zeer bekende P-51

Afbeelding
Nog een P-51D Mustang samen met een Spitfire, volgens mij een latere variant (ik denk mark V, echter ben hier niet zeker van...wie corrigeert mij?). Deden samen een mooie display.

Afbeelding
Catalina watervliegtuig. Nederland(s Indie) heeft er meer dan 70 gehad. Ze werden ingezet voor verkenning en allerlei andere taken. Uit WO2 ook ;) (maar ook na WO2 ingezet...tegenwoordig worden ze vaak nog steeds ingezet als brandblusser etc)

Afbeelding
Tweemotorige Tigercat...vliegtuig voor vanaf het vliegdekschip. Is in WO2 ontworpen en heeft niet/nauwelijks dienst uitgemaakt in WO2 (wie weet dit precies?...maar zal ook wel op Google ergens staan ;))

Afbeelding
De Corsair...jachtvliegtuig met de grootste motor uit WO2..Superieur aan alle andere Japanse vliegtuigen in WO2 (op misschien wat late varianten van de Japanners na dan ;))

Afbeelding
Nog een keer de P-51D Big Beautiful Doll.

Verder kan je verder lezen op o.a. mn forum wat er nog te zien is, en er zijn nog wel wat extra foto's te vinden van o.a. een enorm mooie Hawker Hunter en het Breitling Jet Team (EEEEERRUG gaaf!)..

...ok, hoop dat je er wat aan hebt / leuk vind (en anderen ook uiteraard ;))

Greetz!

Jurrie
Laatst gewijzigd door Jurrie op 12 sep 2005, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

[quote="Jurrie]
Afbeelding
Nog een P-51D Mustang samen met een Spitfire, volgens mij een latere variant (ik denk mark V, echter ben hier niet zeker van...wie corrigeert mij?). Deden samen een mooie display.
[/quote]

Er zijn zoveel types van de spitfire gemaakt, dat ik niet durf te zeggen welk type het is. Het type Mark V zijn wel het meeste geproduceerd.
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat een leuke kleuren hebben ze! Is vast makkelijker raakschieten voor de vijand. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
dvdhoven
Lid

Bericht door dvdhoven »

Afbeelding
Jurrie schreef:
Tweemotorige Tigercat...vliegtuig voor vanaf het vliegdekschip. Is in WO2 ontworpen en heeft niet/nauwelijks dienst uitgemaakt in WO2 (wie weet dit precies?...maar zal ook wel op Google ergens staan )
:wink: Er zat een peetje teveel aan je link, zo doet ie het wel.

En mooie foto's, bedankt voor de show. :)
Dick van den Hoven
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@dvdhoven,

Niet eens gezien hehe ;) Heb het ook nog ff gefixed in het origineel :)

Jurrie
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Jurrie,

Hoe krijg jij het voor elkaar om met je digi zulke fotos te nemen? Mijne trekt het amper om zulke scherpe beelden te maken van snel bewegende voorwerpen?

779
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

779 schreef:Jurrie,

Hoe krijg jij het voor elkaar om met je digi zulke fotos te nemen? Mijne trekt het amper om zulke scherpe beelden te maken van snel bewegende voorwerpen?

779
Leescht goed, en gij zult weten... ;) Ik heb de foto's niet zelf gemaakt, een vader van een kamaraad van me met een mooie digi Canon + telelenzen :)

Dit kan je niet met een normale digicamera schieten (zonder telelens)

Jurrie
Kees
Lid

Bericht door Kees »

Er is inmiddels een dvd te koop van deze vliegshow ! Een aanrader, voor slechts € 7,50 of zoiets . Kijk op http://host05.tfe.customer.bit.nl/home/ ... fm?pid=244
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Kees,

Hmz...is misschien wel interessant, bedankt :)!

Jurrie
Plaats reactie