waar staan de bunkers op texel

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
addy
Lid

waar staan de bunkers op texel

Bericht door addy »

Hallo ik had nog een vraag over texel.

waar staan precies de bunkes op texel, want vorig jaar ben ik ook op texel geweest maar toen kwam ik er niet achter waar de bunkers staan.

zou iemand me kunne helpe en zeggen waar de bunkers staan.

mvg. addy
Philip,ABRG
Lid

Bericht door Philip,ABRG »

Eentje staat verborgen in de duinen, en een stel wat je mooi kan bezichten staat vlakbij de camping Loosmansduin, de meeste zijn weggehaald/cq weggespoeld, verder staat er een grote bunker tegenover het vliegveld, en een bunker vlakbij het Den burg
addy
Lid

Bericht door addy »

bedankt voor de informatie,

heb iemand een kaart van texel of een site waarop staat waar de bunkers zich precies bevinden.

mvg addy
addy
Lid

Bericht door addy »

Helemaal niemand
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Addy,

Probeer eens in de bieb: Texel 1945 het laatste slagveld en Muiterij aan het Marsdiep. Beide boeken zijn door Jac. Bartels geschreven. De eerste heeft verschillende kaarten met daarop het verloop van de frontlinie. Ook staan er veel foto's in het boek, zowel van toen als van later na de oorlog.

Overigens is de bunker bij het vliegveld de telefoonbunker. Deze is zwaar onder vuur genomen, de sporen van deze inslagen zijn nog heel duidelijk te zien.

Mocht je de boeken nou niet vinden: langs de kust staan overal bunkers, vaak in de duinen en verstopt. Als je op de zuidelijke punt begint en langs de duinen gaat, je kan ze bijna niet missen. Zonder kaart vond ik er ook genoeg, het is alleen even zoeken!

Succes,

Alex
Plaats reactie