December en Januari gesloten (gelukkig is mijn frans een klein beetje goed.)glen666benton schreef:Ik denk dat het in de winter wel zal gesloten zijn, idd wel mooie foto'skoos24 schreef:Is er ook een site van dit museum, met een routebeschrijving en openingstijden?
Lijkt me zeer interessant............................
bezoek Batterie Todt (11/11/2005)
- pvt_Ed
- Lid
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
- Sbas
- Lid
Dat is idd een ZIEKELIJK museum, er staat zoveel moois dat je de helft niet eens ziet. Ik ben er nu 2x geweest en zelfs de 2e keer ontdekte ik weer nieuwe dingen. En die man zit nooit stil want elke keer staan er nieuwe dingen zoals die paarde kar die had ik nog niet gezien. Wat ook leuk is, de 1e keer dat ik er was stonden er 11 flak 2cm's de keer erna nog maar 3. En hij smeert al zn spullen buiten onder een dikke laag smeer dan wordt er niet gestolen, maar mijn tas/jas zaten onder die meuk !
Trouwens hebben jullie die zilveren luger wel gezien...dat vind ik het mooiste dat er hangt. Die zijn echt zeldzaam (PS 3jr geleden heeft het legermuseum de zilveren luger van Mussert gekregen, die werd ingeleverd bij een wapeninleveractie in Zeist)
Owh Alex...toen ik er was geen K98's wel MG42! LOL
Sebas
Trouwens hebben jullie die zilveren luger wel gezien...dat vind ik het mooiste dat er hangt. Die zijn echt zeldzaam (PS 3jr geleden heeft het legermuseum de zilveren luger van Mussert gekregen, die werd ingeleverd bij een wapeninleveractie in Zeist)
Owh Alex...toen ik er was geen K98's wel MG42! LOL
Sebas
- koos24
- Lid
tips, tips, tips
Half april wil ik Batterie Todt bezoeken vanuit Nederland langs de Franse kust naar beneden en dan via het binnenland weer omhoog.
Wie weet er nog leuke / interessante bezienswaardigheden langs de Franse kust (atlantic wall??)
Ik heb ooit gelezen dat er nog V 1 / 2 lanceerbasis zouden liggen.
Of wie heeft er nog een goede reisgids als aanrader??
Bij voorbaat dank.................
Wie weet er nog leuke / interessante bezienswaardigheden langs de Franse kust (atlantic wall??)
Ik heb ooit gelezen dat er nog V 1 / 2 lanceerbasis zouden liggen.
Of wie heeft er nog een goede reisgids als aanrader??
Bij voorbaat dank.................
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- Nekaf
- Lid
Re: tips, tips, tips
Dat zou Eperleques moeten zijnkoos24 schreef:Ik heb ooit gelezen dat er nog V 1 / 2 lanceerbasis zouden liggen................
http://www.leblockhaus.com/
- koos24
- Lid
Kom voor Normandie tijd te kort, ben er al een paar keer geweest.peyke schreef:Wil je doorrijden tot normandie ?
Ben vorige maand bij Batterie Todt geweest, ben niet naar het museum van de V2 raket gegaan (heb wel de folder ervan), maar ben gelijk naar normandie doorgereden, een aanrader.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- koos24
- Lid
Ik vertrek, dank zij dit forum want daarvoor had ik nog nooit van Batterie Todt en de V1 / V2 lanceerbasis gehoord.
tot volgende week.............................
ps, mocht ik een internetcafe vinden laat ik ff horen hoe het is.
tot volgende week.............................
ps, mocht ik een internetcafe vinden laat ik ff horen hoe het is.
- koos24
- Lid
Gisteren in Duinkerken geweest en vandaag Batterie Todt.
Vooral de omgeving is indrukwekkend, staat vol met geschutsbunkers en ook veel bominslagen van het bombardement uit 1943
Zit nu in Boulogne (20 km onder Todt) en ga morgen wat V1 / V 2 basis bezoeken.
Vooral de omgeving is indrukwekkend, staat vol met geschutsbunkers en ook veel bominslagen van het bombardement uit 1943
Zit nu in Boulogne (20 km onder Todt) en ga morgen wat V1 / V 2 basis bezoeken.
- koos24
- Lid
2e Paasdag afgereisd naar Duinkerken uiteraard via Ieper gereden maar ivm tijd niet echt gestopt.........
In Duinkerken zit een goed museum over de evacuatie van 1940, operatie Dynamo. Deze had ik echter 2 jaar geleden al bezocht dus nu vooral gewandeld over de stranden van Malo les bains en een stukje het achterland in geweest.
Dinsdag langs de kust naar Cap Gris Nez en verder de kust af naar Batterie de Todt, langs de hele kust restanten Atlantic wall, weerstandnesten, geschutskoepels enz.
In het landschap is duidelijk zichtbaar dat de geallieerden pogingen hebben gedaan de bunkers te vernielen, overal sporen van bombardementen, uiteraard is ook na de oorlog het nodige opgeblazen.
Vooral achter de camping een eindje voorbij Batterie Todt zijn de bominslagen goed zichtbaar.
Boulogne is het einddoel van die dag en daar tref ik dus Portugese graven aan van 1914-1918 wist niet eens dat Portugal aan WO1 had meegedaan.
Woensdag naar de 2 V2 lanceer basissen Le Blockhaus en het 20 km verderop gelegen La Coupole
Indrukwekkende blokken beton die eigenlijk nooit werkelijk in werking zijn geweest.
Ook hier weer overal kraters van de bombardementen 43/44 de inslag van een Tally Boy heeft de omvang van een visvijver.
Ik rij door naar Arras, hier wemelt het al van de begraafplaatsen, Arras zelf is niet heel bijzonder maar een goede uitvalsbasis voor de dag er op Somme (WO1)
Donderdag doe ik het voormalig slagveld van de Somme aan, van boven naar beneden (Serre, Thiepval, La Boissele) uiteraard kan ik gezien de tijd niet meer dan een indruk opdoen.
Ik bezoek het museum in Peronne een indrukwekkend museum over WO1
Als het bijna donker is bezoek ik nog de begraafplaatsen, Frans en Duits buiten Rancourt.
Vrijdag weer richting Nederland ................
ps. Heb wat digitale foto's maar krijg ze niet op het forum, heb geen talent voor dat soort zaken.
In Duinkerken zit een goed museum over de evacuatie van 1940, operatie Dynamo. Deze had ik echter 2 jaar geleden al bezocht dus nu vooral gewandeld over de stranden van Malo les bains en een stukje het achterland in geweest.
Dinsdag langs de kust naar Cap Gris Nez en verder de kust af naar Batterie de Todt, langs de hele kust restanten Atlantic wall, weerstandnesten, geschutskoepels enz.
In het landschap is duidelijk zichtbaar dat de geallieerden pogingen hebben gedaan de bunkers te vernielen, overal sporen van bombardementen, uiteraard is ook na de oorlog het nodige opgeblazen.
Vooral achter de camping een eindje voorbij Batterie Todt zijn de bominslagen goed zichtbaar.
Boulogne is het einddoel van die dag en daar tref ik dus Portugese graven aan van 1914-1918 wist niet eens dat Portugal aan WO1 had meegedaan.
Woensdag naar de 2 V2 lanceer basissen Le Blockhaus en het 20 km verderop gelegen La Coupole
Indrukwekkende blokken beton die eigenlijk nooit werkelijk in werking zijn geweest.
Ook hier weer overal kraters van de bombardementen 43/44 de inslag van een Tally Boy heeft de omvang van een visvijver.
Ik rij door naar Arras, hier wemelt het al van de begraafplaatsen, Arras zelf is niet heel bijzonder maar een goede uitvalsbasis voor de dag er op Somme (WO1)
Donderdag doe ik het voormalig slagveld van de Somme aan, van boven naar beneden (Serre, Thiepval, La Boissele) uiteraard kan ik gezien de tijd niet meer dan een indruk opdoen.
Ik bezoek het museum in Peronne een indrukwekkend museum over WO1
Als het bijna donker is bezoek ik nog de begraafplaatsen, Frans en Duits buiten Rancourt.
Vrijdag weer richting Nederland ................
ps. Heb wat digitale foto's maar krijg ze niet op het forum, heb geen talent voor dat soort zaken.
- Nick
- Lid
Hoe foto's te posten:
Stap 1:
Ga naar http://www.imageshack.us
Stap 2:
Klik op 'bladeren'
Stap 3:
Zoek de afbeelding die je wilt uploaden, en druk op 'openen'.
Stap 4:
Druk op 'Host it!'
Stap 5:
Kopier de link die staat bij 'Thumbnail for forums (1)' en zet die in je bericht.
Als het nog niet lukt, stuur de foto's maar naar m'n mail
Nick
ps: ik wist dat hier een topic van was hoe je foto's moest posten, maar dat kon ik niet terugvinden! Daarom heb ik dit ff zelf in elkaar gezet.
Stap 1:
Ga naar http://www.imageshack.us
Stap 2:
Klik op 'bladeren'
Stap 3:
Zoek de afbeelding die je wilt uploaden, en druk op 'openen'.
Stap 4:
Druk op 'Host it!'
Stap 5:
Kopier de link die staat bij 'Thumbnail for forums (1)' en zet die in je bericht.
Als het nog niet lukt, stuur de foto's maar naar m'n mail
Nick
ps: ik wist dat hier een topic van was hoe je foto's moest posten, maar dat kon ik niet terugvinden! Daarom heb ik dit ff zelf in elkaar gezet.
Laatst gewijzigd door Nick op 29 mei 2007, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Infanterie: Königin aller Waffen!
- koos24
- Lid
* Batterie Todt & huurauto
* Bunkers in de directe omgeving
* De gevolgen van de bombardementen (1943)
* Le Blockhaus
* Idem
* La Coupole
* idem
* WO1 Somme & huurauto
* Idem
Met dank aan Nick