Overloon
- hoppy
- Lid
Overloon
Hoi , Ik ben vorig jaar naar overloon geweest .
En dit bezoek stond me wel aan.
Nu zag ik op de site dat ze aan het verbouwen zijn.
En vroeg me af wanneer die werzaamheden klaar zijn . Ik zou er graag nog eens naar to gaan.
En weten jullie wat meer over deze uitbereiding kon niet zo veel vindne op de site .( tanks,wapens ,.....)
En dit bezoek stond me wel aan.
Nu zag ik op de site dat ze aan het verbouwen zijn.
En vroeg me af wanneer die werzaamheden klaar zijn . Ik zou er graag nog eens naar to gaan.
En weten jullie wat meer over deze uitbereiding kon niet zo veel vindne op de site .( tanks,wapens ,.....)
- Nick
- Lid
Er wordt een hal gebouwd, waar nieuwe voertuigen in komen te staan.
Hier de site van het museum, waar je info erover kunt vinden.
http://www.oorlogsmuseum.nl/nl/frameset.asp
Gr nick
Hier de site van het museum, waar je info erover kunt vinden.
http://www.oorlogsmuseum.nl/nl/frameset.asp
Gr nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
- SiNiStEr
- Lid
Waarschijnlijk gaat de forummeeting er ook naar toe. Als je zin hebt om mee te gaan:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=11532
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=11532
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- marco_mclaren
- Lid
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- SV Kenny
- Lid
- Contacteer:
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Ik citeer van de site van Overloon:
Daarnaast, het verkopen van tanks uit de Slag om Overloon aan Italië (??)
en het verkopen van voertuigen zonder het aan de eigenaar te vragen gaat mij echt té ver..
Daarbij klopt meer dan de helft van de uniformen die daar staat niet...
M43 tijdens D-Day, KL helmen, 60% van de US helmen is rear-seam, een boel fake..
Jaja, ze zijn daar fantastisch bezig..
Die na-oorlogse voertuigen kan ik niet indelen bij het tweede deel van de zin.. Dus wat doen ze daar..?is het museum een blijvende herinnering aan de Tweede Wereldoorlog, maar ook een monument om stil te staan bij het geweld en de oorlog van vandaag de dag.
en het verkopen van voertuigen zonder het aan de eigenaar te vragen gaat mij echt té ver..
M43 tijdens D-Day, KL helmen, 60% van de US helmen is rear-seam, een boel fake..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
Inderdaad , voor een verzamelaar is dat meer 'hell' dan 'heaven' .Michiel M. schreef:Ik citeer van de site van Overloon:
Die na-oorlogse voertuigen kan ik niet indelen bij het tweede deel van de zin.. Dus wat doen ze daar..?is het museum een blijvende herinnering aan de Tweede Wereldoorlog, maar ook een monument om stil te staan bij het geweld en de oorlog van vandaag de dag.
Zoals je al zegt Michiel : repro , KL , franse kistjes , .. écht geen lust voor het oog.
- sobel
- Lid
- Sgt. Gallée
- Lid
Wat is er nou overgebleven van die ruzie tussen die man van wie die Marshallcollectie was en het andere gedeelte van Overloon? Hij zou toch al zijn voortuigen weg halen uit dat Vredes park?
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
-
- Lid
Er staan wat voertuigen uit de koude oorlog, op zicht best interessant.Michiel M. schreef:Ik citeer van de site van Overloon:
Die na-oorlogse voertuigen kan ik niet indelen bij het tweede deel van de zin.. Dus wat doen ze daar..?..is het museum een blijvende herinnering aan de Tweede Wereldoorlog, maar ook een monument om stil te staan bij het geweld en de oorlog van vandaag de dag.
Ik sprak iemand van het museum en die vertelde mij dat de betreffende Sherman NIET tot de Marschall collectie behoorde maar tot de orginele Overloon collectie.Michiel M. schreef:Daarnaast, het verkopen van tanks uit de Slag om Overloon aan Italië (??)
en het verkopen van voertuigen zonder het aan de eigenaar te vragen gaat mij echt té ver....?..
De reden van de verkoop zou zijn dat er geld vrijgemaakt moest worden voor aanschaf van nieuwe collectie.
De waarheid komt met de jaren
- Bart M.
- Lid
Een nieuwe collectie repro of een nieuwe auto voor de collectie van de eigenaar? Dan zou ik tenminste spullen verkopen die daar later aangekocht zijn en niet orgineel behoren tot de vaderlandse geschiedenis of zelfs tot de gemeenschap waarin het museum zelf staat. Zoiets doe je toch ook niet met de Nachtwacht?MARKET GARDEN schreef: Ik sprak iemand van het museum en die vertelde mij dat de betreffende Sherman NIET tot de Marschall collectie behoorde maar tot de orginele Overloon collectie.
De reden van de verkoop zou zijn dat er geld vrijgemaakt moest worden voor aanschaf van nieuwe collectie.
Dictators die, like all men.