Overloon

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Bart M. schreef:
MARKET GARDEN schreef: Ik sprak iemand van het museum en die vertelde mij dat de betreffende Sherman NIET tot de Marschall collectie behoorde maar tot de orginele Overloon collectie.
De reden van de verkoop zou zijn dat er geld vrijgemaakt moest worden voor aanschaf van nieuwe collectie.
Een nieuwe collectie repro of een nieuwe auto voor de collectie van de eigenaar? Dan zou ik tenminste spullen verkopen die daar later aangekocht zijn en niet orgineel behoren tot de vaderlandse geschiedenis of zelfs tot de gemeenschap waarin het museum zelf staat. Zoiets doe je toch ook niet met de Nachtwacht?
De informatie die ik kreeg ging niet verder dan mijn bovenstaande posting.
Volgens mij willen de medewerkers niet al te veel loslaten, er komt een proces en daar komt alle relevante informatie naar boven water.
De waarheid komt met de jaren
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

Ik hoop alleen maar dat er een ander, meer toegewijd bestuur komt voor Museum Overloon.
Dictators die, like all men.
Shermandude1992
Lid

Bericht door Shermandude1992 »

MARKET GARDEN schreef:de betreffende Sherman
Tja daar is op het Twenot forum aardig wat ophef over geweest, hij had nooit verkocht moeten worden :cry: Ik weet niet of op het forum hier de petitie langs is gewees? Er valt toch niks meer aan te doen, hij staat in Italië.

Misschien is een plaatje handig :)

Voor:

Afbeelding

En na kan ik even niet meer vinden, die houden jullie tegoed :wink:

Groetjes Luuk
jbx
Lid

Ik hoop alleen maar dat er een ander, meer toegewijd bestuur

Bericht door jbx »

ehhh, denk dat dat al te laat is gezien de huidige collectie shit, wat er in het eigenlijke museum staat.
leuke vrijwilligers hebben ze daar gehad; repro spul (thuis) aankopen om dat stiekem te verwisselen met de orginele items van het museum, maar ja hun hadden toendertijd overal toegang tot.
en zie daar; na ettelijke jaren krijg je een inboedel in het museum, zoals we die nu zien.
helaas walgelijk, maar ja.............
carmella
Lid

Bericht door carmella »

De rechtzaak is volop aan de gang, het Liberty Park wil de Groot zijn eigendom niet terug geven, dus de zaak is nu onder de rechter, zo wordt het ook verteld door de direktie van Overloon en in de pers.
Plaats reactie