Hulp nodig voor film

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Casper Eskes
Lid
Contacteer:

Hulp nodig voor film

Bericht door Casper Eskes »

Hallo allemaal,
Ik ben bezig met de voorbereidingen van een (amateur)speelfilm. Maar ik ben op het moment op zoek naar een GROOT bunkercomplex waar ik eventueel een week zou kunnen filmen met een crew van ongeveer 11 koppen.

Ik heb wel eens gehoord dat er grote bunkercomplexen zijn in Nederland, maar kon er nog geen vinden.

Zou iemand mij kunnen verder helpen? Ik zoek dus een groot, ondergronds gangestelsel.

Alvast bedankt!
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

In Noordwijk/Katwijk is ondergronds gangenstelsel aanwezig, veel ingangen zijn dichtgemetseld, maar er is als het goed is nog 1 ingang open, via het atlantikwall bunker museum in Noordwijk. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat een gemeente je toestemming geeft.
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Casper Eskes
Lid
Contacteer:

Waarom?

Ik heb daar idd van gehoort. Daar zitten in de winter toch vleermuizen?
Voor mij is dat wel erg handig omdat ik in Den Haag woon = heel dichtbij.

Wat denk je dat de reden zou zijn dat het niet mag?

Geven ze daar ook wel eens rondleidingen ofzo, of is toegang altijd verboden?

En als laatste: zijn er mensen op deze site die op de een of andere manier contacten hebben bij dat bunkercomplex in Katwijk?
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Fort Pampus IJMUIDEN, Fort aan den Ham Uitgeest, Forten ring Amsterdam, stelling Kromennie!

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Fort aan de Hoek van Holland is een mooi en groot fort dat goed onderhouden is.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Casper Eskes
Lid
Contacteer:

Kijk eens aan! En heeft een van jullie daar toevallig contacten?

Ik ben vooral op zoek naar lange, ondergrondse gangen. Maar ik neem aan dat die daar ook zijn?
Dean-
Lid
Contacteer:

Re: Waarom?

Bericht door Dean- »

Casper Eskes schreef:Ik heb daar idd van gehoort. Daar zitten in de winter toch vleermuizen?
Voor mij is dat wel erg handig omdat ik in Den Haag woon = heel dichtbij.

Wat denk je dat de reden zou zijn dat het niet mag?

Geven ze daar ook wel eens rondleidingen ofzo, of is toegang altijd verboden?

En als laatste: zijn er mensen op deze site die op de een of andere manier contacten hebben bij dat bunkercomplex in Katwijk?
Er is een museum bezig met delen van de tunnels uit te graven voor uitbreiding van het Atlantikwall museum, ik denk dat een reden is dat je in die tunnels niet mag er veel zand zal liggen, veel al sinds de wo2 niet meer zijn onderhouden (instortingsgevaar). Een gedeelte van het bunkercomplex in noordwijk is open, in katwijk is volgens my nog alles dicht. Wassenaarse slag is ook een aantal tunnels open voor rondleidingen e.d, adress ed weet ik niet moet je ff op googelen ;).

Hopelijk heb je er wat aan, en succes.

Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Wel kans dat je er zelfs nog iets zal vinden als het sinds de wo2 niet onderhouden is ;)
Maar is duitsland dan geen optie om te filmen ?
Of moet/wil je perse in nederland?
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Casper Eskes
Lid
Contacteer:

Ik hoe het idd liever in Nederland. Anders wist ik ook nog wel een paar locaties...

Bedankt, ik ga eens op zoek naar die gangen in noordwijk en op de Wassenaarse slag!
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Casper Eskes schreef:Ik hoe het idd liever in Nederland. Anders wist ik ook nog wel een paar locaties...

Bedankt, ik ga eens op zoek naar die gangen in noordwijk en op de Wassenaarse slag!
Graag gedaan ;)
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Casper Eskes schreef:Ik hoe het idd liever in Nederland. Anders wist ik ook nog wel een paar locaties...

Graag gedaan ;)

Voor de gangen in noordwijk kan je denk ik eerst even contact opnemen met de mensen van http://www.atlantikwall.nl dat zijn de mensen van het museum die bezig zijn aantal gangen uit te graven ;)
Casper Eskes
Lid
Contacteer:

Merci

Bedankt, ik ga ff kijken of ik iets kan regelen!
Plaats reactie