Museum Arnhem

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
symen
Lid

Bericht door symen »

Dat word het vast wel een dagje oorlogsmuseums kijken denk ik.
militairmuseum
Lid

Bericht door militairmuseum »

Er zit nog volgens mij nog een museumpje in arnhem.
Ik kwam het ooit tegen op internet, het was van een man die zelf allerlei spul verzameld had zoals allerlei artillerie stukken en een hoop Duitse poppen en een paar amerikaanse.Was ook mooi neergezet en zag er dus ook als echt museum uit.Op zijn site stond dat het een museum was maar ik weet niet of het een officieel museum is, stonden ook geen prijzen ofzo, heb de site helaas niet terug kunnen vinden.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

militairmuseum schreef:Er zit nog volgens mij nog een museumpje in arnhem.
Ik kwam het ooit tegen op internet, het was van een man die zelf allerlei spul verzameld had zoals allerlei artillerie stukken en een hoop Duitse poppen en een paar amerikaanse.Was ook mooi neergezet en zag er dus ook als echt museum uit.Op zijn site stond dat het een museum was maar ik weet niet of het een officieel museum is, stonden ook geen prijzen ofzo, heb de site helaas niet terug kunnen vinden.
Was een heel leuk museum! Ook hele mooie wapens en elke pop was met zorg afgewerkt!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

C. Works schreef:
militairmuseum schreef:Er zit nog volgens mij nog een museumpje in arnhem.
Was een heel leuk museum! Ook hele mooie wapens en elke pop was met zorg afgewerkt!
Over welk museum hebben jullie het nu dan?
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Klein "particullier" museum.
Er staat nu een door de Duitsers buitgemaakte Russische (t34?) tank voor de deur! Volgens mij is het gebouw vroeger een kleuterschool geweest. Nu hangt het hele pand vol met Panzerschrecks en Sturmgewehren!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

C. Works schreef:Klein "particullier" museum.
Er staat nu een door de Duitsers buitgemaakte Russische (t34?) tank voor de deur! Volgens mij is het gebouw vroeger een kleuterschool geweest. Nu hangt het hele pand vol met Panzerschrecks en Sturmgewehren!
Dit is geen klein museum. Vind hem nog een aardige omvang hebben. Maar het is dus museum 40-45 in Schaarsbergen.

Leuk spul hebben ze daar maar presentatie is slecht. Slechte belichting, veel stof en de poppen vind ik ook niet allemaal mooi afgekleed. Naar mijn mening kan dit museum een grotere meer waarde krijgen als het meer aandacht besteed aan de persentatie.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Hebben wij het over hetzelfde museum? Wanneer was u er voor het laatst? Ik vond het klein en in ieder geval waren alle Amerikaanse poppen goed aangekleed. Us is mijn "specialiteit".
Even om zeker te weten dat we hetzelfde museum bedoelen:
Liep je direct na de entree tegen een muur met wapens aan met daarin een deur? Ook als je je omdraaide zag je overal wapens.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

dat is schaarsbergen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ja, dacht ik ook. Wat is jouw mening dan over het museum Sobel?
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ik heb er ff snel rondgekeken toen daar afgelopen zomer een beurs was, ik heb dus niet echt gelet op details, vond het er voor de rest wel aardig uitzien maar zoals nico al zei, soms wat rommelig
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ik ben ook op die beurs geweest! Heb je misschien ergens een blonde (toen nog 1.70 lange) jongen zien rondlopen met een heleboel webbing om zich heen gestrapt?
sobel
Lid

Bericht door sobel »

zou best kunnen:P ik heb er veel mensen gezien, zou het nu niet weten
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

C. Works schreef:Hebben wij het over hetzelfde museum? Wanneer was u er voor het laatst? Ik vond het klein en in ieder geval waren alle Amerikaanse poppen goed aangekleed. Us is mijn "specialiteit".
Even om zeker te weten dat we hetzelfde museum bedoelen:
Liep je direct na de entree tegen een muur met wapens aan met daarin een deur? Ook als je je omdraaide zag je overal wapens.
Ja we hebben het inderdaad over hetzelfde museum. Ik ben hier een paar maandjes geleden nog geweest nadat ik er jaren niet meer was geweest. Vlak nadat ze de zolder hadden geopend.

Ja misschien dat die US poppen goed aangekleed zijn. Maar dat zijn er maar een stuk of 2 in het hele museum en staan niet echt in een display. Maar ik vond het Polen display erg slecht gedaan, zeker de belichting. Ook het Arnhem diorama er naast met Britse krijgsgevangen vond ik mattig.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Er stonden in totaal minstens 4 US WWII poppen (als het er geen 5 waren) in het museum. Deze waren allemaal toch goed aangekleed.
Wat klopte er niet aan de Britse/Poolse poppen? Slechte/foute equipment, lelijke poppen, lelijke achtergrond?!? :?
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

C. Works schreef:Er stonden in totaal minstens 4 US WWII poppen (als het er geen 5 waren) in het museum. Deze waren allemaal toch goed aangekleed.
Heb je foto's van die Yanks?
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie