Nieuwe vakantie geboekt...weer onbewust met WO2 te maken!

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
thrill me
Lid
Contacteer:

Nieuwe vakantie geboekt...weer onbewust met WO2 te maken!

Bericht door thrill me »

Een mens maakt toch echt wel wat mee... Volgende zaken gebeuren allemaal toevallig en onbewust!!! :shock: Je kan telkens de verwondering wel op mijn gezicht aflezen! Gelukkig heb ik een vriendin die me vrij laat ik mijn 'militaria-gedoe' en de verschillende dingen gaat mee bezoeken. En kunnen jullie van de foto's genieten.. :wink:

Ik kon toch niet anders dan militariaverzamelaar geworden zijn als je dit leest!?? :) Toeval als ik alles op een rijtje zet???

Begin vorig jaar ging ik op weekend in de Ardennen, Dinant en zo ben ik dan ook nog eens in Bastogne en omstreken beland. Deels bewust keuze om dat ginder (nog) eens te bezoeken, toevallig het Duitse kerkhof te Recogne tegengekomen en dus bezocht...
Afbeelding
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=3872

In juli 2005 op vakantie met m'n vriendin naar Normandië, meer bepaald het kleine dorpje Fontaine-Etoupefour. Nu bleek dat daar in de omliggende velden, Hill 112, het Britse leger in juli 1944 zware gevechten geleverd heeft met 12de SS Panzer Divisie.
Afbeelding
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=9135

In november een kort weekendje geboekt in La-Roche-en-Ardenne, het stadje binnenrijdend en een US tank zien staan, wist ik al genoeg.. Na het uitladen op de hotelkamer en het dorpje bezoekend ontdekte ik het museum 'La Bataille des Ardennes'.
Afbeelding
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10379

Vorige maand terug prijs, gaan we eens Cap Blanc Griz Nez en Blanc Nez bezoeken. M'n vriendin was daar ooit eens geweest met school en zei dat het wel eens de moeite was.. Zie ik in de verte een grote bunker, rij ik er naar toe en blijk ik aan Batterie Todt te zijn aanbeland!!
Afbeelding
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=11222

Nu boek ik dit weekend m'n vakantie voor de zomer van 2006 in het Franse dorpje La-Plaine-sur-Mer, een klein gehucht gelegen aan de Atlantische Oceaan. Blijkt dat ik in de 'poche' van Saint-Nazaire zit, tegen de afweerbatterijen van la Pointe St-Gildas en nog beter, op enkele kilometers van de onderzeeboot basis van Saint-Nazaire!! Ook ligt er in de nabijheid van het dorpje een kerkhof met overleden soldaten van het Britse leger.
Afbeelding

Ik kan jullie maar 1 ding zeggen, er komen nog een pak leuke foto's aan! :wink:
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

We zullen zien of er een stel mooie foto's komen! :lol:
Alvast veel succes en plezier op vakantie. 8)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Joachim Peiper
Lid

Bericht door Joachim Peiper »

LOL :P :P :P

Ik heb er eigenlijk ook altijd last van, dat ik zomaar van dat soort bezienswaardigeheden tegenkom op de diverse vakantielocaties O-)

Ach wat mannen met militaria hebben, hebben vrouwen met tassen en schoenen :P :P

martin
Tjeerd
Lid

Bericht door Tjeerd »

Joachim Peiper schreef:LOL :P :P :P

Ik heb er eigenlijk ook altijd last van, dat ik zomaar van dat soort bezienswaardigeheden tegenkom op de diverse vakantielocaties O-)

Ach wat mannen met militaria hebben, hebben vrouwen met tassen en schoenen :P :P

martin
Gelukkig duurt oorlog niet eeuwig, winkelen helaas wel :cry:
Ervaringen met Polen en Auschwitz? Bezoek het topic: op weg naar ... Auschwitz
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Zet je haar af bij het centrum en jij gaat ergens anders kijken wat jou interreseert! :lol:
Is ook wel een goeie optie dacht ik :wink:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

the_king88 schreef:Zet je haar af bij het centrum en jij gaat ergens anders kijken wat jou interreseert! :lol:
Is ook wel een goeie optie dacht ik :wink:
ik spreek uit ondervinding: dat kan ernstige gevolgen hebben voor de portemonné!
For King & Country
Plaats reactie