(moet wel over wo2 gaan he

Ik weet niet waar je precies zit tijdens je verblijf?Tjeerd schreef:Over een onbepaalde tijd willen wij een weekje naar de Ardennen gaan. Ik weet natuurlijk dat er een hevige strijd is uitgevochten in de Ardennen. Is iemand anders hier al geweest en kent nog interresante plekken/musea om te bezoeken. Dus heeft iemand nog wat tips! Ook tips voor steden/dorpen met plekken/musea die op de route liggen.
(moet wel over wo2 gaan he) alvast bedankt!
Tjeerd schreef:Heeft de ardennen + omgeving hetzelfde aanbod qua bezienswaardigheden wo2 als Normandie?
Ik denk dat Normandie meer te bieden heeft, maar de Ardennen hebben die typische sfeer en die stilly, mysterieuze bossen ...Tjeerd schreef:Heeft de ardennen + omgeving hetzelfde aanbod qua bezienswaardigheden wo2 als Normandie?
Hej ,Feldmarschall schreef:Hoi,
3 jaar geleden heb ik mij bij het begisch verkeersbureau een route-boekje gekocht, met 5 'historische wegen'.
Hier staan routes in die Peiper met z'n mannen tot aan La Gleize heeft afgelegd, maar bijvoorbeeld ook de weg die de Amerikanen doorlopen hebben.
We hebben al 3 van de goed te volgen routes achter de rug, ze leiden je langs musea, historische plekken en monumenten. Erg interessant en dagvullend, vooral als je ook de 'gevechtsbossen' ingaat.
Het boekje is nog steeds (volgens mij gratis) te bestellen, even scrollen op de volgende site:
http://www.belgie-toerisme.net/Langue/nl/brochure.htm
Het heet: SLAG OM DE ARDENNEN - REIS DOOR HET VERLEDEN.
Het is zelfs als PDF te downloaden, maar boekformaat is handiger (vind ik).
Succes!