Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Anders moet je eens naar het museum in Diekrich (Luxemburg) gaan. Heel groot en erg mooi!
Ben er zondag geweest, vond het erg hatschie-pratschie op mekaar staan. Dat het groot is ben ik niet helemaal met je eens, volgens mij is het even groot als Bastonge.
Ik kreeg wel waar voor me geld, maar vond de algemene indruk niet zo goed van Diekirch.
Als ze het anders inrichten zo het stukken beter zijn !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Anders moet je eens naar het museum in Diekrich (Luxemburg) gaan. Heel groot en erg mooi!
Ben er zondag geweest, vond het erg hatschie-pratschie op mekaar staan. Dat het groot is ben ik niet helemaal met je eens, volgens mij is het even groot als Bastonge.
Ik kreeg wel waar voor me geld, maar vond de algemene indruk niet zo goed van Diekirch.
Als ze het anders inrichten zo het stukken beter zijn !
Inderdaad, het is nogal op mekaar gepropt. Maar dat was vooral onder het geval! Boven vond ik het wel meevallen.
Maar volgens mij is het zeker groter als Bastogne! Je had 3 (of 4?) verdiepingen.
Ikzelf vond het iig de moeite waard en toch wel het beste museum wat ik tot nu toe gezien heb. Maarja, meningen verschillen
heeft iemand info over goede musea in ardennen en in nederland(market garden)ardeen offensief en weet iemand waar ik schutterputjes kan zien in een bos want ik wil deze zkr is zien (als je me wilt helpe stuur dan a.u.b. een prive bericht
Feldmarschall schreef:Hoi,
3 jaar geleden heb ik mij bij het begisch verkeersbureau een route-boekje gekocht, met 5 'historische wegen'.
Hier staan routes in die Peiper met z'n mannen tot aan La Gleize heeft afgelegd, maar bijvoorbeeld ook de weg die de Amerikanen doorlopen hebben.
We hebben al 3 van de goed te volgen routes achter de rug, ze leiden je langs musea, historische plekken en monumenten. Erg interessant en dagvullend, vooral als je ook de 'gevechtsbossen' ingaat.
Het boekje is nog steeds (volgens mij gratis) te bestellen, even scrollen op de volgende site: http://www.belgie-toerisme.net/Langue/nl/brochure.htm
Het heet: SLAG OM DE ARDENNEN - REIS DOOR HET VERLEDEN.
Het is zelfs als PDF te downloaden, maar boekformaat is handiger (vind ik).
Succes!
Thx, waardevolle informatie !
coenen schreef:weet iemand waar ik schutterputjes kan zien in een bos want ik wil deze zkr is zien (als je me wilt helpe stuur dan a.u.b. een prive bericht
In de Ardennen weet ik ze niet te vinden buiten Foy/Recogne.
Ben ook op zoek naar de specifieke bossen in de Ardennen waar nog veel te zien is van de strijd.
Michiel schreef:Ik heb pas ergens een keer ergens gelezen dat er ergens in een bos in de ardennen nog een Amerikaans vliegtuigwrak moet liggen, dacht een Mustang of Thunderbolt. Onder andere de motor is nog duidelijk te zien en ligt bovengronds.
Iemand een idee waar dit zich bevindt? (of heeft iemand foto's?)
bedoel je dit soms?
De foto van het vliegtuigwrak heb ik anderhalf jaar geleden genomen in de buurt van La Roche En Ardenne,toen ik daar was om een soort van battlefield tour te doen samen met mijn vriendin,het zijn de overblijfselen van een Amerikaanse bommenwerper,op deze plaats zijn ook de stoffelijke overschotten van de bemanning begraven.Het "monument"staat nergens aangegeven,maar naar aanleiding van een gesprek met een lokale boswachter ben ik er uiteindelijk toch,samen met hem,weten te komen.Het is ongeveer een kilometer of 6 van enige bewoning vandaan midden in een bos,ik heb deze plaats als vrij angstig ondervonden,maar zeker de moeite waard.
Michiel schreef:Ik heb pas ergens een keer ergens gelezen dat er ergens in een bos in de ardennen nog een Amerikaans vliegtuigwrak moet liggen, dacht een Mustang of Thunderbolt. Onder andere de motor is nog duidelijk te zien en ligt bovengronds.
Iemand een idee waar dit zich bevindt? (of heeft iemand foto's?)
bedoel je dit soms?
De foto van het vliegtuigwrak heb ik anderhalf jaar geleden genomen in de buurt van La Roche En Ardenne,toen ik daar was om een soort van battlefield tour te doen samen met mijn vriendin,het zijn de overblijfselen van een Amerikaanse bommenwerper,op deze plaats zijn ook de stoffelijke overschotten van de bemanning begraven.Het "monument"staat nergens aangegeven,maar naar aanleiding van een gesprek met een lokale boswachter ben ik er uiteindelijk toch,samen met hem,weten te komen.Het is ongeveer een kilometer of 6 van enige bewoning vandaan midden in een bos,ik heb deze plaats als vrij angstig ondervonden,maar zeker de moeite waard.
als je naar de ardennen gaat moet je eigenlijk een keer naar clerveaux(luxemburg) het stadje is niet erg veel aan, mar het museum in het kasteel is zeker de moeite waard!!
ik ben ook nog in hurtegen/vossenack geweest, dit was ook zeker de moeite waard!, als je daar in de buurt bent kan je genoeg kapotgeschoten bunkers uit de heuvels zien steken, ik raad je aan om een metaaldetector mee te nemen, op een of andere manier intereseren de duitsers die daar in de buurt wonen niet voor, er lag zelf spul een enkele centimeter onder de grond.
het museum in poteau is ook aan te raden, hier hebben ze een erg mooie souvenir shop voor de verzamelaar! en het museum is ook zeker de moeite waard
'War is delightful for those who have not experienced it'