En de rest van de berichten dan??Polte schreef:Bericht is verwijderd door okke. Het was off-topc.

En wat is topc?
Van de grote?Robert-Jan schreef:2 ja, ik bedoel de grote dan.. Dat is ouradour-sur-glane en Peiper.Dodo schreef:1 van de 2 misdaden van de Waffen-SS...Robert-Jan schreef:Daar wil ik nou ook een keer heen.
Dit is 1 van de 2 misdaden van de waffen-SS
In nederland zouden ze gezegd hebben, dat komt allemaal door dat verdomde verzet!![]()
Zijn er toch wel wat meer dan 2 hoor.
En wat betreft de 2e opmerking:
zucht...
Ik heb er zelfs een hele DVD van, ik bedoel de Waffen-SS he, niet de andere SS .
Maar ja, dit ligt gevoellig dus hou er maar over op.
Werden ze daarna niet in een vijvertje gegooid o.i.d? Ik meen dit eens op discovery gezien te hebben. Een (paar) Britse soldaten wisten te ontkomen en hebben zich kunnen verstoppen voor de SS'ers... of is dit wat anders; ik weet wel dat zich dit bij Duinkerken afspeeldeWouter schreef:De Norfolks werden naar een weiland gebracht waar zij neergemaaid werden..
Het neerschieten van krjgsgevangenen is een fenomeen dat door alle strijdende partijen bedreven werd. Ook in BOB is een fragment waarin het gebeurt en waarom krijgt een soldaat maar een patroon mee in zijn magazijn als hij POW's moet afvoeren? Ik heb overigens van een Canadese veteraan genomen dat het in Normandie voor hen normaal was om in krijgsgevangene kampen naar leden van de waffen ss en fallschirmjäger te zoeken en die dan te executeren. Maar omgekeerd deden de duitsers dat ook met britse en US airbornes.Jim schreef:Ik vrees je te moeten teleurstellen Harro.Harro schreef:Ik neem je niests kwalijk, ik corrigeer gewoon een aantal fouten in je tekst. Zoals ook hieronder...Interessant dat jij hier de geallieerden van oorlogsmisdaden beticht. Maar wat je zegt klopt niet. Waffen-SS'ers kwamen gewoon in krijgsgevangenschap omdat veruit de meeste gewoon soldaten waren.militairmuseum schreef:De meeste SS ers die zich wilde overgeven werden uberhaupt alsnog kapot geschoten omdat het zulke schoften waren.
Er zijn inderdaad veel SS-ers na gevangenname door de geallieerden doodgeschoten! In het boek van Leo Heaps (voormalig luitenant) "De gans is gevlogen" beschrijft hij hoe een groep ss-ers gevangen genomen door een aantal Canadezen werd meegenomen. En hij die gevangenen later met doorgesneden keel terug gevonden.
Het is helaas een feit dat ook geallieerde militairen zich niet altijd aan de (oorlogs) regels hebben gehouden.
Net nog de topic bekeken met indrukwekkende foto's en daar stonden ook foto's bij van Amerikanen die SS-ers aan het executeren waren die opgepakt waren nabij een concentratie kamp.
Ik vind deze reactie een beetje vreemd. Je doet net alsof je een expert bent: 'klopt niet alleen de Duitse zijde was slecht' en daarna met films als bronnen aankomt.Robert-Jan schreef:Klopt helemaal,
Niet alleen de Duitse zijde was slecht.
Ik ken een man uit mijn stadje die zei dat het beter was de Duitsers in huis te hebben dan de canadezen, die naaide iedereen en dachten dat ze alles konden maken, in tegen stelling tot de Duitsers die veel beleefder waren.
In SPR,, willen ze die kale Duitser executeren.
in Bob slaat die gast een Duitser met een boksbeugel neer(terwijl die zich al overgeeft). en dat die kerel 1 patroon meekrijgd zegt genoeg.
Maar omdat de Duitsers de badguys waren worden ze als slecht afgeschilderd. De goede daden worden onderdrukt, en dat is ook heel normaal dat te doen bij de vijand, Vlak naar de oorlog ja. 60 jaar later moeten we de echte feiten is op een rij zetten.