Oradour-Sur-Glane

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Oorlogsmisdaden

Bericht door asjemenou »

To Tall schreef:Er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die wel gekozen hebben om niet mee te werken ten koste van eigen leven of in ieder geval met het risico dat te verliezen. En zeker in Frankrijk is er een enorme lijst van mensen die in actief verzet hebben gezeten.
Laat ik er dan nog dit over zeggen. Ik begrijp je beredenering maar nogmaals jij of ik kunnen ons niet verplaatsen in de denkwijze van iemand die letterlijk een vuurwapen op zijn hoofd krijgt gericht en daarmee de dood voor ogen heeft. Ik denk dat je het letterlijk in je broek doet van angst. Hoe reageer je dan? Als je dan nog normaal denken kan.
Dat sommige verzetsmensen destijds voor de dood hebben gekozen dat is hun keuze geweest. Waren het lafaards geweest als ze voor hun leven hadden gekozen? Ik denk dat je hierover tot in het oneindige kan blijven discussiëren. Ik hoop alleen dat jij en ik nooit voor deze keuze komen te staan.
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

asjemenou schreef: Laat ik er dan nog dit over zeggen. Ik begrijp je beredenering maar nogmaals jij of ik kunnen ons niet verplaatsen in de denkwijze van iemand die letterlijk een vuurwapen op zijn hoofd krijgt gericht en daarmee de dood voor ogen heeft. Ik denk dat je het letterlijk in je broek doet van angst. Hoe reageer je dan? Als je dan nog normaal denken kan.
Dat sommige verzetsmensen destijds voor de dood hebben gekozen dat is hun keuze geweest. Waren het lafaards geweest als ze voor hun leven hadden gekozen? Ik denk dat je hierover tot in het oneindige kan blijven discussiëren. Ik hoop alleen dat jij en ik nooit voor deze keuze komen te staan.
Asjemenou,

Je hebt het over jij en ik, ik zou je willen verzoeken ten alle tijden voor jezelf te spreken en niet voor andere forumleden.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Nou beste To Tall heb jij dan wel een keer een vuurwapen op je hoofd gericht gekregen waarna je tussen leven of dood moest kiezen? :/
Deas Gu Cath
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

asjemenou schreef: Waren het lafaards geweest als ze voor hun leven hadden gekozen?
Ja, wie kiest voor eigen lijfbehoud ten koste van anderen is in mijn ogen een lafaard.

Lafhartig = laf van aard, vreesachtig in bepaald ongunstige zin, daarvan blijk gevend op een manier die van een laffe aard getuigt.

Lafheid = het laf zijn, hezij smakeloosheid, maar daar hebben we het niet over, wel over: gebrek aan moed, lafhartigheid, laffe daad, handeling of uiting.

Lafaard = lafhartig mens

Gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Plaats reactie