Naar welk slagveld zou jij willen gaan?

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Operation Overlord
Lid

Naar welk slagveld zou jij willen gaan?

Bericht door Operation Overlord »

Als jullie nou 1 slagveld konden kiezen van de WO2, welke zouden jullie dan kiezen? Zeg er a.u.b. ook bij waarom juist die.

IK ga voor Normandie, het liefst Omaha Beach, omdat daar de grootste invasie ooit begon en de hele operatie maakt gewoon grote indruk op mij. Ook omdat daar nog veel Duitse bunkers en museums zijn.

Welke kiezen jullie? :?:

Doei! :)
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
vincent
Lid

Bericht door vincent »

omdat daar de grootste invasie ooit begon
let op: grootste amfibische invasie. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Operation Overlord
Lid

Bericht door Operation Overlord »

Hoi Vincent

waarom de grootste amfibische? Ik weet wel wat het betekent, maar afgezien van amfibisch vind ik het nog wel de grootste invasie ooit hoor.
Of weet jij nog een andere?
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Operation Overlord schreef:Hoi Vincent

waarom de grootste amfibische? Ik weet wel wat het betekent, maar afgezien van amfibisch vind ik het nog wel de grootste invasie ooit hoor.
Of weet jij nog een andere?
Een 'invasie' wil gewoon zeggen een aanval (inval) op vijandelijk grondgebied.
In principe is Overlord dus niet de grootste invasie ooit, maar wel de grootste (?) amfibische invasie (dus vanaf zee). Ik denk dat Operatie Barbarossa (Sovjet Unie) wat dat betreft een goede kans maakt 'grootste invasie ooit' te zijn.

Om on-topic te blijven; ik zou uiteraard ooit nog wel eens naar Volgograd (Stalingrad) willen.
Ook de krim lijkt me wat dat betreft erg interessant, met name het gebied rond Sevastopol.
Вместе мы непобедимы
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Hürtgen Wald.

Die beklemmende, angstaanjagende sfeer is er nog.
Men kan er zich een goed beeld vormen hoe die verschrikkelijke gevechten zich hebben plaatsgevonden en overal kan men nog sporen vinden van de verschrikkingen, zoals foxholes, bunkers, etc.
Verder zijn er nog tal van vermiste soldaten die daar ergens begraven liggen ..... wat nog meer bijdraagt tot die beklemmende sfeer.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Wordt moeilijk......... Ardennen of Normandie en uiteraard MARKET GARDEN
De waarheid komt met de jaren
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ik wil nog wel eens naar Ste-Mere-Eglise en Utah beach... Naar die 2 "dingen" ben ik 2 jaar geleden (als enigst) niet geweest.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

naar 't grebbefront bij Rhenen!... daar is heel zwaar strijd geleverd en hebben de Nederlanders tegen een overmacht van Duitsers toch dapper strijd geleverd.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Spitfire
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Spitfire »

Voor mij ook het Hürtgen wald, ik ga daar deze zomer een kijkje nemen.
(tips voor plaatsnamen altijd welkom) :idea:

Normandïe heb ik gezien en is zeker de moeite maar ik vind het nogal
toeristisch.

Verder zou ik graag eens in de buurt van Kursk op het slagveld van de grootste tankslag wandelen.

Grtz

Luc.
SPITFIRE....KING OF THE SKY
sobel
Lid

Bericht door sobel »

C. Works schreef:Ik wil nog wel eens naar Ste-Mere-Eglise en Utah beach... Naar die 2 "dingen" ben ik 2 jaar geleden (als enigst) niet geweest.
ben je dan wel naar de rest van alle slagvelden geweest? denk hier aan stallingrad (heeft tegenwoordig een andere naam) enz
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Heb ik al bezocht:
Normandië
Ardennen
Belgische kustlijnverdediging

Deze wil ik nog allemaal eens bezoeken, maar de westwall en de grondgebieden van market garden wil ik ook eens bezoeken!
For King & Country
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ik ben op Omaha, Gold, Sword en Juno geweest. Verder nog Caen, Bayeux... Ook nog op Pointe du Hoc en Pegasus Bridge in Ranville. Aardig wat dacht ik.

Ik ben niet in Rusland geweest (dus ook niet Stalingrad).

Ik ben verder nog in Berlijn geweest, maar daar valt op het Reichstach na, niet veel meer te zien uit de Oorlog.
Ook ben ik in Oosterbeek, Arnhem, Wolfheze geweest.
Ben ook naar verschillende steden geweest zoals Eindhoven en Nijmegen. Ook Nuenen. Ook ben ik nog naar verschillende plaatsen in de Ardennen geweest.
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Mike.H schreef:naar 't grebbefront bij Rhenen!... daar is heel zwaar strijd geleverd en hebben de Nederlanders tegen een overmacht van Duitsers toch dapper strijd geleverd.
Overmacht :?
Viel reuze mee, kan het nog wel nazoeken maar volgens mij ging het getalsmatig redelijk gelijk op.
De waarheid komt met de jaren
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Door wat voor Duitse troepen werd daar eigenlijk gevochten? Waffen SS, Wehrmacht?
sobel
Lid

Bericht door sobel »

C. Works schreef:Ik ben op Omaha, Gold, Sword en Juno geweest. Verder nog Caen, Bayeux... Ook nog op Pointe du Hoc en Pegasus Bridge in Ranville. Aardig wat dacht ik.

Ik ben niet in Rusland geweest (dus ook niet Stalingrad).

Ik ben verder nog in Berlijn geweest, maar daar valt op het Reichstach na, niet veel meer te zien uit de Oorlog.
Ook ben ik in Oosterbeek, Arnhem, Wolfheze geweest.
Ben ook naar verschillende steden geweest zoals Eindhoven en Nijmegen. Ook Nuenen. Ook ben ik nog naar verschillende plaatsen in de Ardennen geweest.
dat is al redelijk wat!

ikzelf ben eigenlijk alleen maar in delen van de ardennen geweest, en in omgeving arnhem enz..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie