Naar welk slagveld zou jij willen gaan?

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

"Naar welk slagveld zou jij willen gaan?"

Verdun
Dictators die, like all men.
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

De held van Verdun was Petain, hij werd later hoofd van Vichy Frankrijk.

Ik zou liever naar een veldslag gaan die in Wo2 plaats vond zoals Overlord, Ardennenoffensief etc. eigenlijk zou ik wel naar elk gebeid willen gaan waar tijdens de Tweede Wereld Oorlog een belangrijke veldslag heeft plaatsgevonden.
Better to fight for something than live for nothing.
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Nick schreef:Hoe is het je gelukt om daar toch rond te mogen kijken?
Gewoon aan een dorpsbewoner gevraagt?

In ieder geval bedankt voor je antwoord. Lijkt me echt interessant daar eens naartoe te gaan! Misschien dit jaar naar Italië :evil:
Er wonen in het gebied rond de Abdij wat boeren en een daarvan liet me er in en vroeg of ik bij het verlaten het hek dicht wilden doen.
Gewoon geluk dus..................
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

koos24 schreef:
Nick schreef:Hoe is het je gelukt om daar toch rond te mogen kijken?
Gewoon aan een dorpsbewoner gevraagt?

In ieder geval bedankt voor je antwoord. Lijkt me echt interessant daar eens naartoe te gaan! Misschien dit jaar naar Italië :evil:
Er wonen in het gebied rond de Abdij wat boeren en een daarvan liet me er in en vroeg of ik bij het verlaten het hek dicht wilden doen.
Gewoon geluk dus..................
Inderdaad geluk. Bedankt voor de info!

Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

coenen schreef:en normandie ik zou het zelf echt is willen meemaken het ardennen offensief lijkt me ook wat
En daar hebben we er weer zoeen.... :frownno: :r

Ik ga er verder niet op in, dat hebben een aantal mensen hiervoor gelukkig al gedaan. Was al bang dat iedereen dit soort opmerkingen maar gewoon en logisch vond. :|

Maargoed ik zou zelf nog graag een keer naar Normandie willen en naar de Ardennen. Deze zijn nog niet al te ver weg en dus is dit binnen een paar jaar tijd nog een keer te doen om deze beide te bezoeken.

Van waar ik al geweest ben vond ik Oosterbeek het indrukwekkendst. Hier lijken de kruitdampen nog zowat in de lucht te hangen. De sfeer van september 1944 kun je echt nog voelen. Ik weet niet wat het is, maar ik vond het een ontzettend facinerende plek. De schoonheid van Oosterbeek en zijn omgeving staan in ontzettend schril contrast met wat er zich daar toen heeft afgespeeld.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Ik woon al midden tussen 3 slagvelden, namelijk in Heteren met Arnhem niet ver hier vandaan en de Grebbeberg ook niet en de Betuwe waar ik in woon en waar ook heel veel is gevochten en ik zelf 1 van de mooiste slagvelden vindt.
Ik ben ook al naar Normandie geweest en de enige waar ik nog heen wil is Bastogne. Maar daar ga ik in December tijdens de herdenkingen heen. En Normandie tijdens de herdenkingen maar dat gaat ook dit jaar werkelijkheid worden :)
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

SiNiStEr schreef:Van waar ik al geweest ben vond ik Oosterbeek het indrukwekkendst. Hier lijken de kruitdampen nog zowat in de lucht te hangen. De sfeer van september 1944 kun je echt nog voelen. Ik weet niet wat het is, maar ik vond het een ontzettend facinerende plek.
Hier moet ik me toch wel bij aansluiten, ik ging voor het eerst naar Oosterbeek op mijn 7 of 8e jaar en ga nog zeer geregeld naar deze regio, een bezoekje aan het Airborne museum in O'beek maakt het af, maar het gevoel is bij mij het sterkst als ik vanaf de parkeerplaats (voor degene die het niet weten; uit het zicht van het museum) het terrein van voorm. Hotel Hartenstein (nu het Airborne Museum) op loop, als je dan na gaat wat er dáár die dagen in 1944 is gebeurt...

Waar ik nog meer heen wil aan slagvelden; Normandië en de Ardennen, en die 2 komen deze zomer allebei uit :evil: Eerst ga ik 2 weken naar de Belgische Ardennen, zo'n 20 km van Bastogne en als ik dan weer een weekje thuis ben geweest; hup op de motor richting Normandië en daar toeren en (proberen, het zal toch wel niet lukken) alles bekijken. En de herdenkingen van Operation Market Garden laat ik uiteraard dit jaar ook niet aan mij voorbij gaan... :wink:
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Polte
Lid

Bericht door Polte »

SiNiStEr schreef:Van waar ik al geweest ben vond ik Oosterbeek het indrukwekkendst. Hier lijken de kruitdampen nog zowat in de lucht te hangen. De sfeer van september 1944 kun je echt nog voelen. Ik weet niet wat het is, maar ik vond het een ontzettend facinerende plek. De schoonheid van Oosterbeek en zijn omgeving staan in ontzettend schril contrast met wat er zich daar toen heeft afgespeeld.
Inderdaad SiNiStEr, Oosterbeek is ook een zeer interessante locatie, ik ben er zelf de afgelopen tijd 3x geweest en zou zo weer gaan. Museum Hartenstein is ook erg leuk om te bezoeken. Verder ook een prachtige omgeving, schuttersputten en granaattrechters kom je ook nog genoeg tegen in die mooie bossen. 8)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Oosterbeek is inderdaad zeer mooi!
Mijn vader heeft er zelfs gewoond (heeft helaas nooit "iets" meegebracht van daar :| )
Het museum in Hotel Hartenstijn is ook zeker de moeite waard, vooral de diorama's in die kelder waren erg mooi!
Antex
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Antex »

Market Garden, Normandie ben ik geweest, eveneens Ardennen. Ben wel eens benieuwd of de huisjes ook zo waren :lol:
82nd All Americans
viny
Lid

Bericht door viny »

Ben in het Hurtegenwald geweest, daar heb ik veel bezocht, delen van de Siegfried linie, zoals bunkers en dragon's teeth(wat je op een een of andere manier toch wat doet) ben in Bastogne geweest, Vossenack, Bleialf en Poteau. Verder ben ik nog in Oosterbeek en Arhnem geweest, ga aankomende zomer naar Normandië en waarschijnlijk kom ik ook nog in Noord-Afrika, waar ik ook nog enige slagvelden wil bezoeken.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Ben al in de Ardennen geweest (Poteau en Bastogne ed), en ik zou graag eens naar Oosterbeek gaan (waar ik gek genoeg nog nooit geweest ben)..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Ik zou altijd nog een keertje naar de Ardennen willen.
Ik ben algeweest:
Overloon
Groesbeek
Mill :P
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

coenen schreef:ik zou ste.-mere eglise maken en utah beach ik ben al altijd verzot op utah beach en normandie ik zou het zelf echt is willen meemaken het ardennen offensief lijkt me ook wat
OMG?? :?
Polte
Lid

Bericht door Polte »

malarkey schreef:Ik zou altijd nog een keertje naar de Ardennen willen.
Ik ben algeweest:
Overloon
Groesbeek
Mill :P
Gilze-Rijen.
Baarle Nassau.

;)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...