Santa-fe
- ^kev
- Lid
Santa-fe
hallo,
op 23, 24 & 25 juni is er weer een groot evenement van de voertuigen groep "Santa-fe" te Roermond. kijk voor meer info op: http://www.santafe-online.nl/ of op http://www.santafe-events.com
Ik ben er vorig jaar ook geweest en het was echt super mooi, veel verschillende voertuigen ( wel bijna alleen brits of amerikaans ) maar is echt de moeite waard, en intree is ook bijna niets: 2 euries dus dat valt mee.
mvg kevin
op 23, 24 & 25 juni is er weer een groot evenement van de voertuigen groep "Santa-fe" te Roermond. kijk voor meer info op: http://www.santafe-online.nl/ of op http://www.santafe-events.com
Ik ben er vorig jaar ook geweest en het was echt super mooi, veel verschillende voertuigen ( wel bijna alleen brits of amerikaans ) maar is echt de moeite waard, en intree is ook bijna niets: 2 euries dus dat valt mee.
mvg kevin
<('.'<)
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- ^kev
- Lid
- Reca
- Lid
Nou het ziet er zeker mooi uit en er staat ook flink veel materiaal (Amerikaans vooral) alleen tja, er waren vorig jaar gewoon ook (naar mijn idee te veel) van die bierbuik militairen. Maar die verenigingen zullen natuurlijk ook moeten roeien met de riemen die ze hebben. Ik zal denk ik toch een kijkje nemen. En het is wel inderdaad echt groots opgezet, dus ik zeg dat het moeite waard is om eens te zien als evenement (maar het ligt er ook aan waar je interesses liggen
mvg
Rémy
mvg
Rémy
----
- ^kev
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- ^kev
- Lid
- Reca
- Lid
Vorig jaar niet (volgens mij om maar niemand te provoceren) Zelfs het nagespeelde vuurgevecht was tussen Amerikanen en een niet zichtbare vijand. Dus nee, geen Duitser te ontdekken. En met de Amerikaanse soldaten schort hier en daar toch ook nog flink wat omdat de meeste mensen daar geen reenactors zijn maar gewoon voertuigeigenaren die er een beetje toepasselijk bij willen staan. Helaas is er inderdaad zeker 80/90 % Amerikaans wat in deze streek wat misplaatst is. Maar zoals al gezegd. De voertuigen zijn zeker de moeite waard als je tussen de slechte figuranten en de historisch totaal incorrect beeld heen kunt kijken
mvg
Rémy
mvg
Rémy
----
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
Even een kleine reactie:
Santa Fé is van oorsprong een Venlose vereniging die gericht is op geallieerde voertuigen, hoofdzakelijk US, maar ook zeker engels en canadees. Het is géén re-enactment groep en je kunt er "voorlopig" alleen lid van worden als je een voertuig bezit.
Het terrein voor dit evenement is hoofzakelijk gekozen om de mogelijkheden wat men er heeft. Zo kan men er o.a. met tanks rondrijden en vuurgevechten houden zonder dat er teveel omwonende last van hebben.
Wij zijn niet de enige die het jammer vinden dat er, vooral tijdens de simulatiegevechten, geen duitse groepen aanwezig zijn. Maar dat is de keuze van de organisatie, maar weet wel dat men binnen de organisatie ermee bezig is om dit mogelijk te gaan veranderen. Wie weet.
Ik ben er i.i.g. te vinden.
Santa Fé is van oorsprong een Venlose vereniging die gericht is op geallieerde voertuigen, hoofdzakelijk US, maar ook zeker engels en canadees. Het is géén re-enactment groep en je kunt er "voorlopig" alleen lid van worden als je een voertuig bezit.
Venlo is bevrijdt door het 35th Infantry Division oftewel Santa Fé en Roermond is bevrijdt door the 15th cavalry group welke toen onder de 35e infantry division viel. Dus dat het in deze streek wat misplaatst is is niet juist. Oké het terrein waar dit evenement op gehouden wordt ligt op de westoever van de Maas wat weer door de engelse is bevrijdt.Rémy carré schreef:Helaas is er inderdaad zeker 80/90 % Amerikaans wat in deze streek wat misplaatst is.
Het terrein voor dit evenement is hoofzakelijk gekozen om de mogelijkheden wat men er heeft. Zo kan men er o.a. met tanks rondrijden en vuurgevechten houden zonder dat er teveel omwonende last van hebben.
Wij zijn niet de enige die het jammer vinden dat er, vooral tijdens de simulatiegevechten, geen duitse groepen aanwezig zijn. Maar dat is de keuze van de organisatie, maar weet wel dat men binnen de organisatie ermee bezig is om dit mogelijk te gaan veranderen. Wie weet.
Ik ben er i.i.g. te vinden.