wo2 in sintpetersburg rusland

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
speurneus
Lid

wo2 in sintpetersburg rusland

Bericht door speurneus »

Ik ga in juni een weekje weg naar sintpetersburg en ik wil voor de zekerheid mijn detector mee nemen voor als ik me verveel, wie is daar al eens geweest of weet mooie zoekplekken , en kijken ze raar op als je daar met een detector rond loopt en mag het daar ?
laat het even weten voor ik daar gekke dingen doe .
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Kijk maar uit voor je concurrentie daar....die Russen lopen daar serieus gewoon met wapens te zoeken en stellen het volgens mij niet zo op prijs als jij daar hun handel gaat opgraven ;)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Op http://www.demjansk-navigator.com stond geloof ik een foto van een Rus met een MP40 in zn hand bij Leningrad, tijdens het zoeken. Maar blijkbaar ligt de site er uit. :?

Maarja ik zal niet alleen gaan iniedergeval, iemand meenemen die de taal spreekt is ook wel handig.

Russen handelen voornamelijk in bodemvondsten, verkopen alles aan het westen. Zijn hele verkoopsite's van. Erg respectloos.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
4RUS
Lid

Bericht door 4RUS »

2speurneus,

Hi,
heb je kennissen in Rusland?
als je die niet heb doe maar niet zoeken.

Maar zeg maar nooit nooit..... :wink:
ik kan oproep voor je posten op een Oekrainse forum(er zijn ook mensen uit Rusland,meeste uit St.Petersburg.)
Laatst gewijzigd door 4RUS op 16 mei 2006, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
4RUS
Lid

Bericht door 4RUS »

kleine info over Rus.zoekers:
zijn er drie groepen:

1. zoekers welke lid zijn van een zoekclub(ze hebben toestemming voor zoeken en toestemming om die dingen mee te nemen.als ze resten van soldaten vinden doen ze melden.selfde met explosieven.)

2. zo genoemde "zwarte zoekers".ze hebben geen regels.hun passie is geld.ze kunnen wel voor problemen zorgen.

3. politie ze zoeken zoekers. :roll:

was simpel toch?!! :wink:
MARKET GARDEN
Lid

Re: wo2 in sintpetersburg rusland

Bericht door MARKET GARDEN »

speurneus schreef:Ik ga in juni een weekje weg naar sintpetersburg en ik wil voor de zekerheid mijn detector mee nemen voor als ik me verveel, wie is daar al eens geweest of weet mooie zoekplekken , en kijken ze raar op als je daar met een detector rond loopt en mag het daar ?
laat het even weten voor ik daar gekke dingen doe .
Je vervelen op vakantie :?
Er is meer dan voldoende te zien zeker als je er maar een week bent.
De waarheid komt met de jaren
speurneus
Lid

Bericht door speurneus »

oke bedankt voor de tips , tja ik moet er op werk vakantie en in mijn vrije uurtjes wil ik proberen om wat met mijn detector te zoeken , maar als ik zo hoor kan ik maar beter oppassen , ik denk ook niet dat ik met gevonde spullen het vliegtuig in mag , zou wel stoer zijn om met een oude mauser het vliegtuig binnen te stappen.
Ik denk dat ik het maar bij europa hou met mijn detector.
groetjes .
4RUS
Lid

Bericht door 4RUS »

ach......zo snel nee zeggen!
ik denk dat je kan eerst info daar verzamellen en volgende keer gaan zoeken. :wink:
er is nog genoeg in de grond hoor.
speurneus
Lid

Bericht door speurneus »

oke bedankt , eerst lekker genieten van de vakantie ( brrrrrrrrrr werk vakantie) en info verzamelen, ook even de antiekwinkeltjes afstruinen naar oude stafkaarten.
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Ik denk dat je daar best iets kunt vinden, de vroegere naam van Sint-Petersburg was: Leningrad. In deze stad heeft het Rode leger 900 dagen stand gehouden en de overwinning bereikt. Er zullen waarschijnlijk wel resten te vinden zijn, misschien zijn er nog kogelgaten in oude gebouwen, of schuttersputjes in de periferie van deze stad.
Better to fight for something than live for nothing.
speurneus
Lid

Bericht door speurneus »

ik ben er inmiddels geweest en ik kan niets anders zeggen dat het een leuke ervaring was geweest , helaas heb ik niet veel kunnen doen daar en ook niet gezocht, wel heb ik in de marine haven een bezoekje gebracht aan een marine schip met 300 matrozen , ik heb daar even binnen mogen kijken en heb een rondleiding gehad van een matroos , veel foto,s gemaakt natuurlijk , was grappig om te zien dat hun materiaal zo verwaarloost is , veel roest en houtrot , gek want die matrozen zitten de hele dag in hun neus te pulken van verveling.
verder waren er nog veel sporen te zien van de bezetting , bunkers en nog eens bunkers , ook nog veel eenmans schuil bunkertjes langs de weg.
jammer dat ik met het vliegtuig was anders had ik daar echt wel wat boodschappen gedaan in antiekwinkels , waarschijnlijk kun je daar nog alles kopen wat met wo2 te maken heeft.
ik kom er zeker nog eens terug .
groet speurneus.
Laatst gewijzigd door speurneus op 12 jun 2006, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

speurneus schreef:ik ben er inmiddels geweest en ik kan niets anders zeggen dat het een leuke ervaring was geweest , helaas heb ik niet veel kunnen doen daar en ook niet gezocht, wel heb ik in de marine haven een bezoekje gebracht aan een marine schip met 300 matrozen , ik heb daar even binnen mogen kijken en heb een rondleiding gehad van een matroos , veel fortos gemaakt natuurlijk , was grappig om te zien dat hun materiaal zo verwaarlost is , veel roest en houtrot , gek want die matrozen zitten de hele dag in hun neus te pulken van verveling.
verder waren er nog veel sporen te zien van de bezetting , bunkers en nog eens bunkers , ook nog veel eenmans schuil bunkertjes langs de weg.
jammer dat ik met het vliegtuig was anders had ik daar echt wel wat boodschappen gedaan in antiekwinkels , waarschijnlijk kun je daar nog alles kopen wat met wo2 te maken heeft.
ik kom er zeker nog eens terug .
groet speurneus.
Zo te horen moet ik ook maar es met pappie mee naar Rusland voor zijn werk 8)

Mijn vader is vaker in Moskou geweest en zegt dat je daar idd alles nog kunt kopen buiten op de marktjes (ook mitrailleurs) :)
zastava
Lid

museum st petersburg

Bericht door zastava »

Ik ben dit jaar in het artilerie museum geweest in st petersburg
het is een groot en voor rusland modern museum waar ze behalve kanonnen ook veel tanks en andere voertuigen hebben.ook de collectie handvuurwapens en militaria is groot.Ook het museumwinkeltje is best intressant.
Een aantal jaren geleden hadden ze ook een tiger I maar die is helaas verdwenen.dat was heel jammer want indertijd mocht je geen foto`s maken en tegenwoordig wel.
frikandel1985
Lid

sint petersburg

Bericht door frikandel1985 »

Vorig jaar juni ben ik met een studiereis van de universiteit naar de stad geweest. Dat was echt superbruut.
Zo zaten we in een hostel met allemaal Russische studenten, contact was dan ook snel gemaakt. Een supertijd zou het worden, waarin ik veel te weten ben gekomen over hoe de jongere Russen over de oorlog denken
Maar het hoogtepunt was toch wel de vrije dag.
Met een paar medestudenten zijn we naar een militariawinkel geweest
En wat je daar niet al kon kopen, werkende en al?????

Mortieren, zware machinegeweren, medailles, duitse SS helmen.......you name it, they had it!

Helaas stond mijn saldo op dat moment er niet echt vrolijk bij. Dus helaas geen nieuwe aankopen gedaan.

Groeten Leon
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

hoe zat het dan met de prijzen? Was dat nog een beetje te doen dan?

mocht ik ooit naar rusland gaan, dan gaat mijn md zeker mee ;) durf de gok wel te wagen :wink: een betere kans op mooie vondsten heb je denk ik niet meer
Plaats reactie