ME 262 na ruim 60 jaar weer boven Duitsland

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 51 keer
Ontvangen: 93 keer

ME 262 na ruim 60 jaar weer boven Duitsland

Bericht door asjemenou »

Vond dit op het Internet. Voor de Luftwaffe geïnteresseerden...

http://www.luchtvaartnieuws.nl/video/clips/me262.asp
Laatst gewijzigd door asjemenou op 26 mei 2006, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Echt super :!: Te gek :!: Mooie camouflagekleur heeft de ME 262 in het kleurgedeelte van het filmpje
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
asjemenou

Replica

Bericht door asjemenou »

Dit zal toch wel zo'n replica zijn? Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat een bepaald bedrijf in Amerika (wat bouwen ze daar nu niet?!) ze nabouwd vanaf originele tekeningen. Ik meen ook dat er al 5 bestaan. Uiteraard wel met verbeterde straalmotoren.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Dat kan. Er zijn natuurlijk niet veel ME 262 gebouwd tijdens de oorlog. Er zijn weinig van bewaard gebleven en er zijn enkele vernietigd. Ik weet niet wat ik moet denken: origineel of replica? Volgens mij heeft het vliegtuig in het filmpje wel dezelfde straalmotoren als de oorsrponkelijke WO2 Me 262.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Geweldig :o :lol:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Het toestel is een Me 262A-1c en is gerestaureerd (geen replica dus). Zijn eerste vlucht na 60 jaar was op 25-04-2006. De Me 262A-1c heeft als registratie D-IMTT.

edit: Het filmpje op zich vind ik persoonlijk een beetje te erg amateuristisch overkomen (vooral het geschreven commentaar) Maar het is wel erg mooi om te zien!
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Als deze sneller was geproduceerd en kon worden ingezet, dan was Duitsland heer en meester in het luchtruim geweest. Hitler had ook een bommewerper gemaakt die New York kon bombarderen, dit vliegtuig is tijdens wo2 alleen gebruikt voor verkenningsmissie's en om bruggen op te blazen. In de meeste gevallen was deze bommenwerper de geallieerden jagers te senl af.
Better to fight for something than live for nothing.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

mja, ze waren idd nog heel wat van plan, de oorlog rekken bvb om toch nog maar op tijd de bom der bommen te ontwikkelen.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Charly1975 schreef:edit: Het filmpje op zich vind ik persoonlijk een beetje te erg amateuristisch overkomen (vooral het geschreven commentaar) Maar het is wel erg mooi om te zien!
Alles wat er staat klopt volgens mij...
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

mja, ze waren idd nog heel wat van plan, de oorlog rekken bvb om toch nog maar op tijd de bom der bommen te ontwikkelen.
Als je met de bom der bommen de atoombom bedoelt heb je het fout. Hitler had geen zwaar water meer voor de productie ervan, deze was vernietigd ( Norsk Hydro) en er zijn bronnen die bevestigen dat Hitler geen atoomwapen wilde hebben. Hij wilde een korte oorlog voeren en deze winnen, daarin was een atoombom niet belangrijk.
Better to fight for something than live for nothing.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

het eerste wat ik daarvan hoor. En dat verrijkt uranium dan, die ze de laatste week nog naar Japan wilden verschepen? Die U-Boot heeft zich na de capitulatie overgegeven en de belangrijke lading is in handen van de Amerikanen gevallen,die dan op hun beurt dat uranium verwerkt hebben in hun eigenste atoombom.
En dat het geen korte oorlog werd moet toch ook wel duidelijk zijn geweest. Hun zoektocht naar het ultieme wapen lijkt me toch duidelijk?
Am Ende steht der Sieg
asjemenou

Messerschmitt 262

Bericht door asjemenou »

Terugkomend op de Messerschmitt;
Charly1975 schreef:Het toestel is een Me 262A-1c en is gerestaureerd (geen replica dus). Zijn eerste vlucht na 60 jaar was op 25-04-2006. De Me 262A-1c heeft als registratie D-IMTT.
edit: Het filmpje op zich vind ik persoonlijk een beetje te erg amateuristisch overkomen (vooral het geschreven commentaar) Maar het is wel erg mooi om te zien!
Zou best kunnen maar is het dan niet erg kostbaar om met zo'n origineel en zeldzaam toestel te vliegen? In het nu bijgevoegde artikel wordt ook over zo'n replica ME 262 gesproken die naar Duitsland zou gaan. Gaat het niet om hetzelfde toestel dan?

Afbeelding

Afbeelding
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Replica of niet, (beide) leuke initiatieven!!

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
BBB
Lid

Bericht door BBB »

je zou het maar eens over je huis zien komen, ik denk dat ik toch ff in m'n arm zou knijpen
Am Ende steht der Sieg
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Ironclad schreef:
Charly1975 schreef:edit: Het filmpje op zich vind ik persoonlijk een beetje te erg amateuristisch overkomen (vooral het geschreven commentaar) Maar het is wel erg mooi om te zien!
Alles wat er staat klopt volgens mij...
Beweer ik iets anders dan ?

@ asjemenou: Ik had een tekst die ik had gevonden over het onderwerp inderdaad verkeerd begrepen. Het is geen toestel dat in Duitsland is gerestaureerd maar een toestel dat uit Amerika komt. Het kan zijn dat om hetzelfde toestel gaat.
Es ist vollbracht - die Messerschmitt Me 262 fliegt! (02.05.2006)

Am Dienstag, den 25. April 2006 war es soweit: In Manching fand mit Testpilot Horst Philipp im Cockpit der lang ersehnte Erstflug der Me 262 D-IMTT der Messerschmitt Stiftung statt. Die Maschine ist ein in den Vereinigten Staaten gefertigter Neubau des berühmten Düsenjägers mit modernen Triebwerken und wird sein Debut vor Publikum - wenn die weiteren Tests planmäßig verlaufen - Mitte Mai in Berlin auf der ILA haben. Wir gratulieren dem ganzen Team in Manching zu diesem Ereignis und freuen uns mit unzähligen Luftfahrtfans in ganz Europa auf die Auftritte dieses grandiosen Meisterwerks der Luftfahrtgeschichte. Für die Fotos des Erstfluges bedanken wir uns bei Hans Ingenpass und Andreas Kess.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie