ME 262 na ruim 60 jaar weer boven Duitsland

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Even over de A'bom,

Na de oorlog bleek dat de Duitse geleerden die met de productie van deze bom bezig waren het idee erachter helemaal verkeerd begrepen hadden. De Amerikaanse wetenschappers die werkten aan het Manhattan project, hadden een bom van 56 Kg gemaakt. Als de Duitsers een atoombom zouden maken die net zo krachtig was zou die vele malen zwaarder zijn.

De Duitsers lagen in de jaren '20 en '30 voor op de rest van de wereld op het gebied van atoomsplitsing. In Wo2 hebben zij verder geëxperimenteerd met deze splitsing. Aan het einde van de oorlog had Duitsland een kernreactor met uraniun, hierdoor dacht Duitsland dat ze het meest wisten van kernsplitsing dan welk land dan ook. Maar toen de oorlog voorbij was kwamen ze erachter dat ze op de verkeerde manier bezig waren geweest met de producite van een Atoombom.

Hitler wilde tijdens de Tweede Wereld Oorlog conventionele wapens maken, hij vond het zonde om tijd en geld in een atoombom te steken die misschien niet eens het gewenste resultaat zou bereiken.
Better to fight for something than live for nothing.
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Charly1975 schreef:
Ironclad schreef:
Charly1975 schreef:edit: Het filmpje op zich vind ik persoonlijk een beetje te erg amateuristisch overkomen (vooral het geschreven commentaar) Maar het is wel erg mooi om te zien!
Alles wat er staat klopt volgens mij...
Beweer ik iets anders dan ?
Nee, okee, maar wat is er dan 'erg amateuristisch' aan?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Het vergt meer de aandacht om de tekst te lezen die op een (te) langzame manier door het beeld rolt dan om naar de beelden te kijken waarover het gaat. Ik had persoonlijk liever een stilstaande tekst gezien, waarbij je de informatie in 1 oogopslag ziet en dan verder kunt kijken naar de film....op de manier waarop het nu wordt gedaan vind ik persoonlijk dat mijn aandacht meer naar het scrollende tekst wordt getrokken dan om naar het toestel te kijken. Dat vind ik een beetje amateuristisch.....

Overigens; voordat het wederom verkeerd wordt gelezen of beleefd wordt: ik beweer NIET dat IK het beter kan dan de makers.

Maar nogmaals: het is mooi om het toestel te zien. En dat is waar het filmpje werkelijk om draait.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Fons
Lid

Bericht door Fons »

Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Yes idd, het gaat hier om een replica met verbeterde motoren. Maar, het blijft natuurlijk een ongelovelijk vet ding :shock:

Overigens, hij heeft al veel eerder gevlogen, alleen toen was er een keer een foute landing geweest waardoor het landingsgestel beschadigd was. En daarom issie een tijdje afwezig geweest :). Maar dat kan ook nog weleens een andere zijn, ze hebben er nl een paar gebouwd waar er blijkbaar nu 2 van klaar zijn, nl een 2 en een 1 zitter :)

Jurrie
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

Link

Bericht door asjemenou »

Fons schreef:Meer info over deze ME 262 vind je hier:

http://www.stormbirds.com

en

http://www.stormbirds.com/project/general/updates.htm
Dit is overigens ook een goeie link. Bedankt Fons.
ww2collector10
Lid

Bericht door ww2collector10 »

hallo
als ik het mag zeggen, ik ben een enorme kenner van de messerschmitt 262. Ik bestudeer deze straaljager al meer dan 2,5jaar en ik bouw een replica instrumentenpaneel met origenele instrumenten (oftopic als iemand nog orginele duitse instrumenten heeft voeg me toe op msn).
De in het filmpje getoonde messerschmitt 262 is een replica geboud door de firma clasic fighter industries. Het doel van het messerschmitt 262 project is 5 vliegende replicas te bouwen. Eén tweezitter is al klaar en is de usa en de anderen, de eenzitter, is ook al klaar en is gekocht door de firma messerschmitt voor vluchten boven duitsland :)

Leestekens toegevoegd voor de duidelijkheid, zie persoonlijk bericht.
hkkh
Plaats reactie