Ben je wel eens in Normandie geweest.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie

Ben je wel eens in Normandie geweest

Peiling eindigde op 09 jun 2006, 12:11

Ja 1 keer
12
35%
Ja meerdere keren
8
24%
Nooit
8
24%
De plannen zijn er
6
18%

Totaal aantal stemmen: 34

Ackerson
Lid
Contacteer:

Bericht door Ackerson »

johan willaert schreef:
Miichel schreef:haha, maar opzich is op Omaha niet super veel te zien.. 1 museum, 1 bunker(als je het daar niet echt kent..), en een paar monumenten..
:?:

Ik ken daar drie musea, meerdere monumenten en bunkers.... en het US Cemetary???
Het gaat natuurlijk ook over het gevoel en de sfeer die er hangt, dan moet je maar eens om zes uur in de morgen over het strand lopen. :!:

En dan zijn er nog de vele bunkers en monumenten. :!:
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Hmmm, ik kwam toch echt wel mee tegen dan 1 Museum, 1 Bunkertje e.d.

Wat overigens ook leuk is maar natuurlijk amper voorkomt op een gewone dag. Is dat een Veteraan je zomaar aanspreekt. (Dat had ik dus)

Hij vroeg nl. of ik Engels sprak en ik zei ja. Daarna vertelde hij dat hij bij de Britse troepen zat en dat hij in Normandie geland was en helemaal tot Duitsland gevochten had. Erg leuk als zo iemand je aanspreekt. :)
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Ben er in 2003 en 2005 geweest, zal er waarschijnlijk nog wel eens naartoe trekken. Het is een mooie streek met een interessante geschiedenis.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Antex
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Antex »

ja natuurlijk
82nd All Americans
Syke
Lid

Bericht door Syke »

Ik ben deze zomer een 2de keer in Normandië geweest en heb op wildbillguarnere.com een foto-essay geplaats.

http://forums.wildbillguarnere.com/inde ... topic=9931

Je zal jezelf wel moeten registreren op de website om de foto's in groot formaat te kunnen bekijken. Hope you enjoy it. :wink:
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Syke schreef:Je zal jezelf wel moeten registreren op de website om de foto's in groot formaat te kunnen bekijken. Hope you enjoy it. :wink:
Dat hoeft niet hoor. :wink:
Syke
Lid

Bericht door Syke »

tja, het is natuurlijk niet noodzakelijk, maar het is wel de gemakkelijkste mannier. Als je registreert krijg je een mooi overzicht. Een stukje uitleg; gevolgd door de foto's in klein formaat. Je moet dan maar enkel op de foto'tjes te klikken om het groot formaat te verkrijgen.

Je kan natuurlijk ook rechtstreeks naar mijn photbucket-pagina gaan, maar daar staan alle foto's door elkaar. Er staan zelf wat foto's van de herdenkingen in Nederland tussen.
melle
Lid

Bericht door melle »

Zeker het bezoeken waardbij Utah Beach is het museum Dead Man's Corner!Dit museum is ondergebracht in een huis dat door de Duitsers als hoofdkwartier werd gebruikt.Hier liggen ook nog persoonlijke spullen van kapt.Dick Winters bekend van de serie Band Of Brothers.Dit museum ligt vlakbij de uitrit autosnelweg bij St.Come-du Mont.
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Ik ben 2 jaar geleden geweest. Samen met mijn vriendin en een ander koppel. Dus niet zoveel militaria bezocht. Wel naar dat museum geweest in Caen als ik me niet vergis. Veel te duur en een teleurstelling... Arromanche-les-bain was wel een aanrader! Ik ben van plan om binnenkort eens een dag of 5 à 7 te gaan met een paar mensen die er wel interesse hebben en van noord naar zuid (Normandië nvrd en niet heel Frankrijk natuurlijk :P ) te trekken, om alles eens goed van dicht te bekijken.
For King & Country
malarkey
Lid

Bericht door malarkey »

Ben er nog nooi geweest wil er altijd nog een keertje heen.. :wink:
melle
Lid

Bericht door melle »

leieboordbewoner schreef:Ik ben 2 jaar geleden geweest. Samen met mijn vriendin en een ander koppel. Dus niet zoveel militaria bezocht. Wel naar dat museum geweest in Caen als ik me niet vergis. Veel te duur en een teleurstelling... Arromanche-les-bain was wel een aanrader! Ik ben van plan om binnenkort eens een dag of 5 à 7 te gaan met een paar mensen die er wel interesse hebben en van noord naar zuid (Normandië nvrd en niet heel Frankrijk natuurlijk :P ) te trekken, om alles eens goed van dicht te bekijken.
Hier alvast een paar tips voor musea's die je zeker niet mag missen!
batterij van Azeville in Azeville zelf is met een rondleiding van een gids.
batterij van St Marcouf in Crisbeq.Liggen alletwee bij Utah Beach op ongeveer 5 km afstand van elkaar!
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

melle schreef:Zeker het bezoeken waardbij Utah Beach is het museum Dead Man's Corner!Dit museum is ondergebracht in een huis dat door de Duitsers als hoofdkwartier werd gebruikt.Hier liggen ook nog persoonlijke spullen van kapt.Dick Winters bekend van de serie Band Of Brothers.Dit museum ligt vlakbij de uitrit autosnelweg bij St.Come-du Mont.
Is idd een mooi museumpje.. mooi ingericht vond ik :)
melle
Lid

Bericht door melle »

dwayne schreef:
melle schreef:Zeker het bezoeken waardbij Utah Beach is het museum Dead Man's Corner!Dit museum is ondergebracht in een huis dat door de Duitsers als hoofdkwartier werd gebruikt.Hier liggen ook nog persoonlijke spullen van kapt.Dick Winters bekend van de serie Band Of Brothers.Dit museum ligt vlakbij de uitrit autosnelweg bij St.Come-du Mont.
Is idd een mooi museumpje.. mooi ingericht vond ik :)
heb even een paar leuke foto's in mn map gezocht van dit museum.
vind het een zeer mooi museumpje met een leuke shop!(wel redelijk duur)AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

DMC is qua inrichting een vernieuwing EN voorbeeld van een modern museum...
Zelfs als US niet je ding is, is een bezoek aan te raden, al is het maar om het decoratiewerk van Pierre Verbreyt te bekijken....

http://www.verbreyt-decoration.com/DMC.html

Johan
29th Let's Go!!!!!
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Veel goeie repro of gewoon damn veel geluk die jongens op Dead man's Corner? Ziet er allemaal gelikt uit :P
Plaats reactie