Ben je wel eens in Normandie geweest.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie

Ben je wel eens in Normandie geweest

Peiling eindigde op 09 jun 2006, 12:11

Ja 1 keer
12
35%
Ja meerdere keren
8
24%
Nooit
8
24%
De plannen zijn er
6
18%

Totaal aantal stemmen: 34

Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Erg mooie en sfeervolle opstellingen. Dit museum moet ik maar eens in mijn achterhoofd houden.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Het is ook alweer veel veranderd in 2 jaar daar. Ik hoop dat ik er eens heen kan gaan tijdens d-day herdenking.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
melle
Lid

Bericht door melle »

Dodo schreef:Erg mooie en sfeervolle opstellingen. Dit museum moet ik maar eens in mijn achterhoofd houden.
Moest je hier nog niet geweest zijn,is ook avast iets om mee in je achterhoofd te steken!Crisbeq en Azeville.2 mooie batterijen.AfbeeldingCrisbeq
AfbeeldingAzeville
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Bedankt voor de tip! Ik moet nog maar eens teruggaan naar Normandië, en dan zonder mijn zusjes... (dat klein grut werkt nooit mee als je interessante dingen wilt bekijken, moet altijd winkelen)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Bericht door Forrest Guth 506th P.I.R »

Het Dead mens corner museum was mijn hoogte punt toen ik in normandië ben geweest. het ziet er zo goed en verzorgt uit, en dat winkeltje die er bij zit is ook heel mooi en niet duur!

toen ik in normandië was zijn we eerst wat in het oosten van normandie gebleven bij Pegasus brug geweest en en daar bij die Baterij die daar in de buurt staat genaamt hermanville. en ben ook bij alle stranden geweest. toen zijn we door gereden naar westen waar ik het liefst heen ging, bij het Omaha Cemetry geweest wat is dat indrukwekent zeg! toen ben ik daar naar stuk of 14 museums geweest maar Dmc is toch het hoofte punt sammen met het Airborne museum in St-mere-eglise je hebt in 2 weken zeker heel veel gezien!

als je fotos wilt zien kun je me wel toevoegen Msn(wim1106@hotmail.com)
we jump together we, we all come home together!

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Forrest Guth 506th P.I.R schreef:en dat winkeltje die er bij zit is ook heel mooi en niet duur!
Jouw financiële pijngrens is duidelijk hoger dan die van de doorsnee verzamelaar..... :lol:
29th Let's Go!!!!!
pluskat
Lid

Bericht door pluskat »

johan willaert schreef:
Forrest Guth 506th P.I.R schreef:en dat winkeltje die er bij zit is ook heel mooi en niet duur!
Jouw financiële pijngrens is duidelijk hoger dan die van de doorsnee verzamelaar..... :lol:

Het reprospul is er goedkoop, het overige niet. Een van de beste musea in zijn soort, (mede)eigendom van Michel Detrez, naar ik dacht.
irish guards
Lid

ik ben in normandie geweest.

Bericht door irish guards »

Toen ik 10 was,was ik met m,n opa geweest.
BIJ een camping die 100 van het strand ligt.
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Bericht door Forrest Guth 506th P.I.R »

Dat was dan denk ik Swort beach, want daar van af is paar hondert meter een Camping :)
we jump together we, we all come home together!

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Misschien was het wel Camping Omaha Beach :?: of die op 100m van Utah Beach 8)

Oh, en het is SworD! Beach en HonderD!
29th Let's Go!!!!!
den Korrigann
Lid

Bericht door den Korrigann »

Ben er al een keer of acht geweest, telkens in een andere streek. Ga er volgend jaar weer heen, voor een week of zo. Als iemand een tip heeft over V1-sites in het gebied "Manche" zou hij me daar een groot plezier mee doen...Heb er tot nog toe een tweetal weten te localiseren...maar er moeten er nog te vinden zijn...
Oorlog aan den Oorlog (Bram Vermeulen)
Ackerson
Lid
Contacteer:

Bericht door Ackerson »

Ik ga volgend jaar op 2 juni voor 2 weken naar Normandie in een landhuis ongeveer 3 km van Pointe du Hoc samen met Amerikaanse vrienden, dus ga ik met mijn vrouw hun gids spelen. Op 6 juni om 6.30 op Omaha beach, kippenvel.

We gaan ook de Band of Brothers tour doen. :lol:
irish guards
Lid

Bericht door irish guards »

Mag je in normandie zoeken? :? :|
sobel
Lid

Bericht door sobel »

met een zandbakschepje in de grond naar schelpjes, Ja
Met een Metaaldetector opzoek naar wo2 spul.. Nee
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

Je ziet er soms wel fransen op zoek naar verloren geld, ringen etc... mag wel,, toen ik daar was toch. De politie liet het gewoon toe, dus als je zegt dat...
Plaats reactie