Bunkers, houden of wegdoen?
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Nou dat zal ik tof vinden als die daar stond,sobel schreef:'n bunker in je achtertuin
Vlakbij mijn huis hebben paar mensen kleine bunker op het terrein staan.
Ze zijn helaas dichtgesmeerd maar ik brak ze weer open

~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse
~~~

-
- Lid
-
- Lid
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Dat wist ik, want dat museum aan de afsluitdijk heet ook kazematten museum in plaats van bunker museum,MARKET GARDEN schreef:Weet je dat "bunker" de Duitse benaming was?sobel schreef:hier in de omgeving ook, al gaat het daar om bunkers van de nederlandse waterlini
De Nederlandse benaming is "kazemat"

~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse
~~~

-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Als we dat met alles wat al gebouwd is, wonen we binnen de kortste keren in de Sahara.Goemperd schreef:Alles laten staan!
Is om de bunkers heenbouwen dan zo een grote moeite?

Maar dat betekent niet dat het niet gebeurt toch? Voorkomen is voor mij beter dan genezen. maw, liever dat zoiets als een bunker wordt gesloopt en het helemaal niet gebeurt dan dat de bunker blijft staan, neo's er genieten en vervolgens een boete krijgen.Er zijn genoeg strafrechtelijke mogelijkheden om neo's aan te pakken, o.a. demonstratieverbod, Hitlergroep is sowieso verboden enz.
Ik heb er geen kracht meer voor
- Nick
- Lid
IK Vind het wel erg ver gaan om dan iets af te gaan breken?vincent schreef:Maar dat betekent niet dat het niet gebeurt toch? Voorkomen is voor mij beter dan genezen. maw, liever dat zoiets als een bunker wordt gesloopt en het helemaal niet gebeurt dan dat de bunker blijft staan, neo's er genieten en vervolgens een boete krijgen.Er zijn genoeg strafrechtelijke mogelijkheden om neo's aan te pakken, o.a. demonstratieverbod, Hitlergroep is sowieso verboden enz.
Hun vinden dan wel weer een andere plek. En dan kun je zeker dat ook weer gaan afbreken?

Zoals ik al zei, Neo's houdt je toch niet tegen...
Infanterie: Königin aller Waffen!
-
- Lid
Ja inderdaad toen ik in denemarken was lieten ze gewoon alle bunkers staan en je kon er gewoon in ( behalve als er stond ACHTUNG MINEN )Ackerson schreef:, dat is jammer je zou er een museum van kunnen maken en dat zou een echte publieks trekker kunnen worden.
Maar dat is maar bij sommigen bunkers en je hebt ook aardig wat bunkers waar ze er museums van hebben gebouwd

-
- Lid
Het is toch zonde om de geschiedenis nog verder te vernietigen. Ik begrijp wel dat die bunkers voor sommige mensen een doorn in het oog zijn, maar ze behoren wel tot de Nederlandse geschiedenis!vincent schreef:Als we dat met alles wat al gebouwd is, wonen we binnen de kortste keren in de Sahara.Goemperd schreef:Alles laten staan!
Is om de bunkers heenbouwen dan zo een grote moeite?![]()
.
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!