Rusland pakhuizen

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

hehe,

m'n vader moet soms naar Rusland voor zijn werk,
en ik mag de volgende keer mee :evil:
Dan maar ff 'ziek' zijn :evil:
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Nou Dwayne, dan is alvast hier mijn lijstje :evil: :lol: :

- M36 jasje
- M40 broek
- M44 schoenen
- M40 DD helm

:wink:
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Julian schreef:Nou Dwayne, dan is alvast hier mijn lijstje :evil: :lol: :

- M36 jasje
- M40 broek
- M44 schoenen
- M40 DD helm

:wink:
:P
speurneus
Lid

Bericht door speurneus »

even wat info , ik kom net uit rusland , je moet daar zeker de taal goed beheersen want niemand let op NIEMAND spreekt daar engels of duits , en op iedere hoek staat bewaking op straat en in gebouwen.
er zijn daar verschillende politie machten en 20% loopt daar met camo kleding rond, bij de grens word je nog even lekker binneste buiten gekleed en als ze wat vermoeden kun je lekker zitten tot ze er zeker van zijn dat je geen terorist bent.
wat duits spul betreft zit je daar wel goed , veel mensen zijn daar helaas nazie gericht ( zelf ondervonden bij de locale jeugt) en die kunnen je wel verder helpen aan duitse rommel.
Maar ik raad je af om daar zonder taal kennis en zonder daar iemand te kennen iets te ondernemen, tot dan kun je lekker verder dromen.
groetjes speurneus.
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
4RUS
Lid

Bericht door 4RUS »

2speurneus,nou nou je heb wel info gekregen :wink:

mag ik cursus russisch beginnen?!! :roll:
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Waren dat op die foto's net Russische Tokarev's ?
Deas Gu Cath
pionier
Lid

Bericht door pionier »

ja
4RUS
Lid

Bericht door 4RUS »

nou als we het nu over kapote dingen hebben...

http://warnet.ws/foto/5189

sorry als het al beken was.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

speurneus schreef:even wat info , ik kom net uit rusland , je moet daar zeker de taal goed beheersen want niemand let op NIEMAND spreekt daar engels of duits
Sh*t :P
GuBA
Lid

Bericht door GuBA »

4RUS schreef:voor liefhebbers... :wink:

http://fishki.net/comment.php?id=10728
Vernietiging van het wapen :D
BMP 2 Forever ;)
Miichel
Lid

Bericht door Miichel »

He gubA misschien kan jij ons info geven over die pakhuizen :P. En kan je in Rusland echt zoveel WO2 materiaal vinden of niet..?
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

Oude wapenvoorraden

Bericht door asjemenou »

Bedankt voor de interessante links 4RUS. De partijen pistolen op de foto's die vernietigd worden zijn dus inderdaad van het type Tokarev TT33 en Makarov PM. Zo te zien aan de foto's (uniformen!) zijn de partijen afkomstig uit een wapendepot o.i.d. van het leger van Estland. Deze voormalige Sovjetstaat is inmiddels ook lid van de Europese Gemeeenschap geworden dus het zal z'n leger en politie ook wel willen moderniseren met westerse wapens (zelfs in Rusland wordt de Makarov langzaam aan vervangen door de nieuwere Yarygin PYa). Overigens gebeurd dit vernietigen van overtollige wapens niet alleen in Estland of Rusland. In Nederland gebeurd dit ook. Het doet een verzamelaar altijd een beetje pijn om zoiets te zien vernietigd worden maar rest één schrale troost, de meeste van ons mogen dit soort vuurwapens toch niet bezitten.
Ik lees hier op dit topic iets over pakhuizen "vol" met WOII goederen enz. in Rusland. Ik denk dat dit min of meer een fabeltje is. Er kan natuurlijk altijd wel ergens een vergeten partij opduiken maar of dat nu een pakhuis vol is?!
Wat de T34 tank betreft, zover ik weet is deze tank tot in de jaren tachtig van de vorige eeuw nog in gebruik geweest. Er zijn er destijds ook een hoop in Afghanistan en het Midden Oosten terecht gekomen. In die jaren hebben de Russen ook veel van hun WOII artilleriestukken verkocht aan o.a. strijdende partijen in Libanon gedurende de burgeroorlog al daar. Ik kan mij de beelden herinneren van Russische WOII kanonnen compleet met munitie die opgeslagen stonden in schuurtjes/garage's e.d. in woonwijken!!! ergens in Libanon.
zastava
Lid

regelen

Bericht door zastava »

In rusland is momenteel vanalles te koop maar je moet de juiste mensen kennen die het voor je willen regelen. Ik ben zelf vorige winter naar kubinka geweest en daar staan honderden tanks.Je mag daar gewoon in een tiger klimmen als je wil.Het was echter -27C binnen in het museum en naar een paar uur ben je het echt wel beu dan.Onze gids daar regelde vanalles voor mij en ik heb nog wel regelmatig contact met hem.
Op het moment gaan er honderden k98k richting amerika.De russen zijn niet geintresseerd om er maar eentje te verkopen. Het nadeel is dat al deze wapens in rusland gereviseerd zijn.alle onderdelen zijn door elkaar gehaald en opnieuw gezwart. De kolven zijn met een of andere bruine lak bewerkt en er zijn diepe nrs ingeslagen.[Ik ben op een plaats geweest waar ze 40.000 geweren hadden] Deze wapens zijn goed om te schieten maar voor een verzamelaar hebben ze geen waarde.

grtzz
zastava
viny
Lid

Bericht door viny »

De hemel is toch op aarde _/-\o_
'War is delightful for those who have not experienced it'
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

viny schreef:De hemel is toch op aarde _/-\o_
Het is alleen erg lastig om er te komen...
Plaats reactie