Westwall bij Roermond
-
- Lid
- Contacteer:
Westwall bij Roermond
Hallo allemaal,
Weet iemand misschien of er in de omgeving van Roermond nog resten te zien zijn van de Westwall?
Wij zijn daar binnkort in de omgeving en het lijkt me leuk om daar eens iets van te zien.
Alvast bedankt,
Groeten
Erik
Weet iemand misschien of er in de omgeving van Roermond nog resten te zien zijn van de Westwall?
Wij zijn daar binnkort in de omgeving en het lijkt me leuk om daar eens iets van te zien.
Alvast bedankt,
Groeten
Erik
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
De westwall aan de duitse zijde van de grens liep vanaf Kleve/Rijn tot aan de Zwitserse grens.
De westwall aan de nederlandse zijde van de grens is onstaan nadat Hitler in augustus 1944 het bevel had gegeven om de verwaarloosde verdedigingslinie te versterken en uit te breiden. Hierdoor gingen de Maas en de Roer in Limburg een belangrijke rol spelen.
De Westwall tussen Venlo en Roermond bestond uit tankgrachten (langs de maas en roer) en loopgravenstelsels. Deze zijn hoofdzakelijk gegraven door russische krijgsgevangenen en bewoners uit de buurt. Hiervan is nog maar weinig te zien. Naar mijn weten is er in het nationaal park De Meinweg nog een stuk tankgracht te zien, maar verder niet veel. Verwacht dus geen drakentanden, bunkers of iets dergelijks
Hoe de westwall er boven Venlo uitzag durf ik niet te zeggen.
De westwall aan de nederlandse zijde van de grens is onstaan nadat Hitler in augustus 1944 het bevel had gegeven om de verwaarloosde verdedigingslinie te versterken en uit te breiden. Hierdoor gingen de Maas en de Roer in Limburg een belangrijke rol spelen.
De Westwall tussen Venlo en Roermond bestond uit tankgrachten (langs de maas en roer) en loopgravenstelsels. Deze zijn hoofdzakelijk gegraven door russische krijgsgevangenen en bewoners uit de buurt. Hiervan is nog maar weinig te zien. Naar mijn weten is er in het nationaal park De Meinweg nog een stuk tankgracht te zien, maar verder niet veel. Verwacht dus geen drakentanden, bunkers of iets dergelijks
Hoe de westwall er boven Venlo uitzag durf ik niet te zeggen.
-
- Lid
Re: Westwall bij Roermond
HERKENBOSCH!!Erik K. schreef:Hallo allemaal,
Alvast bedankt,
Groeten
Erik
In herkenbosch (Meinweg) liggen nog tientallen bunkers, loopgraven en tankgrachten gewoon open en bloot...
je moet ze alleen zien te vinden ( ik weet ze allemaal ) , liggen meestal achter in een verlaten stuk bos en helemaal begroeid..
Laatst gewijzigd door dwayne op 16 jun 2006, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Darryl
- Lid
Dan moet ik maar eens een kijkje gaan nemen.dwayne schreef:HERKENBOSCH!!Erik K. schreef:Hallo allemaal,
Alvast bedankt,
Groeten
Erik
In herkenbosch (Meinweg) liggen nog tientallen bunkers, loopgraven en tankgrachten gewoon open en bloot...
je moet ze alleen zien te vinden ( ik weet ze allemaal ) , liggen meestal achter in een verlaten stuk bos en helemaal begroeid..
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
Tientallen?????? Het is gewoon 1 tankgracht en een stuk of 6 Ringstände.dwayne schreef: HERKENBOSCH!!
-
- Lid
En bij melick enzo liggen nog van die grote..
en op de Meinweg meerdere tankgrachten, loopgraven en ik weet ook een plateau te liggen met een loopgraaf eraan waar een FLAK heeft gestaan..
Ook liggen er onderduikers-hollen, die weet ik zelf niet te liggen maar mijn opa en oma wel..
Ook bij de golfbaan in de buurt liggen bunkers etc.
en op de Meinweg meerdere tankgrachten, loopgraven en ik weet ook een plateau te liggen met een loopgraaf eraan waar een FLAK heeft gestaan..
Ook liggen er onderduikers-hollen, die weet ik zelf niet te liggen maar mijn opa en oma wel..
Ook bij de golfbaan in de buurt liggen bunkers etc.
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
Ik ben niet helmaal op de hoogte over de situatie rond Herkenbosch, maar er liep op de meinweg naar mijn weten maar een grote tankgracht. Als er verschillende tankgrachten te zien zijn zullen deze wel een geheel gevormd hebben. Was al van plan om van de zomer toch nog een keertje naar de meinweg te komen om daar eens rond te fietsen.
Stuur me anders even een pb met de gegevens waar alles te vinden is.
Stuur me anders even een pb met de gegevens waar alles te vinden is.