Westwall bij Roermond

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

hehe dat word veel werk, mja ben net terug van La Gleize en van visite dus ik stuur de PB's morge wel ff.. :wink:
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Tot nu toe nog geen pb/mail gekregen waar alles te vinden is :wink: dus vanmiddag maar eens die kant opgegaan. Het gaat, zoals al eerder vermeld, gewoon om één tankgracht, waarvan nog gedeeltes te zien zijn. Een klein gedeelte is hersteld. Over deze tankgracht is een kleine tijdelijke expositie te zien in het bezoekerscentrum op de meinweg.

Had geen fotocamera bij me dus dan maar met m'n gsm

Deel niet hersteld

Afbeelding

Deel hersteld

Afbeelding
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Jow, sorry moet nog ff mail sturen, was ik vergeten.. :(

Haha heb je in het bezoekerscentrum die etalages gezien, die hebben ik en pap ingericht 8)
Richard1976
Lid
Contacteer:

dwayne schreef:Haha heb je in het bezoekerscentrum die etalages gezien, die hebben ik en pap ingericht 8)
Ja ik zag het. Leuk om te zien. Alleen kon ik deze helm niet 123 plaatsen. Dus maar even wat foto's gemaakt en thuis opgezocht, maar lijkt mij meer een franse M51 helm. Hoop dat jij het mij kan vertellen?
Het gaat om de helm achter die foto

Afbeelding Afbeelding

Mocht je misschien wat betere foto's hebben dan zie ik ze graag. Misschien zie ik het wel verkeerd :wink:
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Heey,
De helm kon ik ook niet thuisbrengen..
Had pap nog gezegd hem er nie bij te zetten..
Mja heeft hij wouw het persé :roll:
(terwijl we toch 4 US ETO helmen hebben :roll: )
René_Venlo
Lid

Bericht door René_Venlo »

De westwall stopte bij Goch, langs de grens ligt ook een apparte verdedegings lijn, maar weet ff niet meer hoe die heet.
hier kun je vanalles vinden over bunkers hier in de buurt.
http://www.eifelrusty.de/
Richard1976
Lid
Contacteer:

René_Venlo schreef:langs de grens ligt ook een apparte verdedegings lijn, maar weet ff niet meer hoe die heet.
Maas-Rurstellung, heb ook weleens Weststellung gehoord. Denk dat de topic starter dat ook bedoeld. Tenminste daar ben ik de hele tijd vanuit gegaan. Moet wel zeggen dat ervanuit de topicstarter verder weinig interactie in dit topic is.
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Ik heb wel bij ''de Weerd'' een betonnen ?bunker? gezien langs de Maas, al kon ik geen ingang zien, er liep wel een metalen spijlentrapje langs de muur af naar boven en daar was een plateau met wat metalen plaatdelen (verbogen, en roestig)

Rémy
----
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

De Weerd? Waar heb je die bunker gezien Remy? Ben er daar nog nooit eentje tegen gekomen... :o
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Darryl schreef:De Weerd? Waar heb je die bunker gezien Remy? Ben er daar nog nooit eentje tegen gekomen... :o
Nee ik ook niet! :o
Richard1976
Lid
Contacteer:

Een nederlandse kazemat van de maaslinie misschien.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Dat zou goed kunnen. Maar ik heb nog nooit een bunker in De Weerd gezien. Ik zal eens aan m'n pa vragen die heeft er 25 jaar gewoond. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Volgens m'n pa staan er geen bunkers meer in De Weerd. Er heeft er wel eentje gestaan. Een paar honder meter voor de sluis (bij de bocht van de weg die naar die paar huizen loopt). Maar dat stuk is helemaal uitgebaggerd dus helaas is de bunker ook foetsie.
fj1200
Lid

Bunkers bij Cox richting de Manege?

Bericht door fj1200 »

Kom ook uit Roermond en ben vandaag eens de tentoonstelling in het bezoekerscentrum gaan bekijken. Wat ik me afvraag: Als je vanaf Maalbroek bij Cafe Cox richting de Venhof loopt zie je aan de rechterkant een aantal betonnen constructies. Zijn dit bunkers of is dit wat anders.

Verder kwam ik op de Melickerheide (bij de hondenclub in de buurt) ook in het bos iets tegen wat op een loopgraaf lijkt.

En waar vind ik de tankgraaf?

interessant allemaal.
gr
alex
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Sorry late reactie,...

Ik heb er toch echt eentje gezien bij de weerd, hij licht weliswaar enigsinds verscholen. En zoals al eerder gezegd weet ik dus niet zeker of het een bunker/kazemat is. Ik kon er in ieder geval niks anders uithalen dan dat het een kazemat achtig iets is, maja het kan natuurlijk ook iets anders zijn....

Rémy
----
Plaats reactie