Westwall bij Roermond

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
dwayne
Lid

Re: Bunkers bij Cox richting de Manege?

Bericht door dwayne »

fj1200 schreef:Kom ook uit Roermond en ben vandaag eens de tentoonstelling in het bezoekerscentrum gaan bekijken. Wat ik me afvraag: Als je vanaf Maalbroek bij Cafe Cox richting de Venhof loopt zie je aan de rechterkant een aantal betonnen constructies. Zijn dit bunkers of is dit wat anders.

Verder kwam ik op de Melickerheide (bij de hondenclub in de buurt) ook in het bos iets tegen wat op een loopgraaf lijkt.

En waar vind ik de tankgraaf?

interessant allemaal.
gr
alex
heey,
Hoe ga je dan naar Venhof over de verharde weg?
En die loopgraaf zou best kunnen, op de meinweg liggen best veel van die dingen :wink:
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Rémy carré schreef:Sorry late reactie,...

Ik heb er toch echt eentje gezien bij de weerd, hij licht weliswaar enigsinds verscholen. En zoals al eerder gezegd weet ik dus niet zeker of het een bunker/kazemat is. Ik kon er in ieder geval niks anders uithalen dan dat het een kazemat achtig iets is, maja het kan natuurlijk ook iets anders zijn....

Rémy
Waar heb je hem gezien Remy? M'n pa heeft 40 jaar in De Weerd gewoont, en hij dacht dat er geen meer stonden. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Reca
Lid

Bericht door Reca »

hmm hoe leg ik dat uit....
Je hebt het dagstrand daar, in de buurt van de waterwacht.
en dan als je dat grote dagstrand op gaat moet je alsmaar doorgaan totdat je het dagstrand net voorbij bent. Hij staat aan het water en je ziet hem alleen als je op het dagstrand bent (en dus niet vanaf de verharde weg langs het dagstrand.
Rémy

ps jij werkt toch bij de VD hè? zoeken ze daar nog steeds lui?
----
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Op dat eilandje?

Helaas werk ik niet bij de V&D...Ze hebben een ander genomen. Ze zoeken nu niemand meer.

[edit] We gebruiken gewoon even GoogleEarth. :P Eventjes met rood omcirkeld.

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Reca
Lid

Bericht door Reca »

ja volgens mij is dat hem ja, maar zoals ik al zij, ik kon geen ingang vinden dus het kan net zo goed een oude lichtbaken zijn of zo.....

rémy
----
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Uhh Remy. Het is volgens m'n pa een voet van een hoogspanningsmast.... :P :lol:
Reca
Lid

Bericht door Reca »

hahaha, nou dan zie je toch wat een verwarring toch kan ontstaan (al vraag ik me wel af, er moeten er toch normaal 4 van die voetstukken zijn dan? en waarom is er een oud roestig trapje naar boven, en wat doet zo'n geisoleerd blok beton zo bij de waterkant??)

rémy
----
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

Rémy carré schreef:hahaha, nou dan zie je toch wat een verwarring toch kan ontstaan (al vraag ik me wel af, er moeten er toch normaal 4 van die voetstukken zijn dan? en waarom is er een oud roestig trapje naar boven, en wat doet zo'n geisoleerd blok beton zo bij de waterkant??)

rémy
ik zou zeggen ga het eens van dichtbij bekijken.
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Rémy carré schreef:hahaha, nou dan zie je toch wat een verwarring toch kan ontstaan (al vraag ik me wel af, er moeten er toch normaal 4 van die voetstukken zijn dan? en waarom is er een oud roestig trapje naar boven, en wat doet zo'n geisoleerd blok beton zo bij de waterkant??)

rémy
Nee, de mast die hier opstond was veel groter dan die je nu ziet. De mast werd vastgezet in de beton. Als er geen ladder was....Dan kun je toch ook niet in de mast komen voor onderhoud, aangezien deze op het betonneblok stond. :wink:
coniurator
Lid

Bericht door coniurator »

Hi guys,
so as I am able to follow your discussion about Westwall you are looking for remains of german ditches and trenches. Just notice the article (in german) about Maas-Roer-Line with complete pillbox registry.
http://www.7grad.org/Exkursionen/Westwa ... s-rur.html

Greetings from Germany....
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hi Coniurator. That seems to be a very detailed website, thank you for sharing!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Thanks or Vielen dank for sharing.
bunkervos
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht door bunkervos »

coniurator schreef:Hi guys,
so as I am able to follow your discussion about Westwall you are looking for remains of german ditches and trenches. Just notice the article (in german) about Maas-Roer-Line with complete pillbox registry.
http://www.7grad.org/Exkursionen/Westwa ... s-rur.html

Greetings from Germany....

Hallo Roermondenaren (ik waag mij maar niet aan het dialect)

De nieuwe autobaan richting Duitsland (Niederkruchten) heeft ook tot gevolg gehad dat een van die kleine bunkertjes geruimd moest worden. Zie in bovengenoemde website het gastartikel van Martin Seltman de 20 a De gemeente Niederkruchten heeft zich echter ontferm over deze bunker en daarom werd deze bunker vorig jaar in juli verplaatst . Zie foto's op mijn website http://www.bunkervos.nl
Aanklikken : Bunkeroverzicht -laan de inkerzijde naar onder navigeren -westwall- Maas Rurstelling- Elmpter wald
Het is best de moeite waard in die omgeving een wandeling te maken .

Groeten Bunkervos
Reca
Lid

Re: Westwall bij Roermond

Bericht door Reca »

bij de meinweg kwam ik laatst zon beton-ring tegen met een onderliggende sta ruimte vanuit waar men met een mitrailleur kon schieten, wel leuk om te zien..

mvg
Rémy
----
Richard1976
Lid
Contacteer:

Re: Westwall bij Roermond

Bericht door Richard1976 »

In het fotoalbum op deze site zijn ook nog een aantal foto's te vinden.
Plaats reactie