Een vriend van me (tevens fervent modelbouwer) werkt sinds een tijdje vrijwillig bij "Stichting Vroege Vogels" te Lelystad. De Stichting Vroege Vogels ver/herbouwt en restaureert oude vliegtuigen (voornamelijk vooroorlogs) op vliegveld Lelystad en wordt gerund door een aantal vrijwilligers.

9 juli aanstaande wordt er voor het eerst een modelbouwdag georganiseerd. Hier tonen diverse modelbouwers hun modellen. Ik zal zelf met mn kamaraad ook met een standje staan met onze modellen (en voor de RC liefhebbers: ook nog een demo van bestuurbare tanks[Pershing en King Tiger] en nog een demo van een modelstraalmotor). Ik ben er zelf nog nooit geweest & het is ook voor het eerst dat ze het organiseren, maar ik ben wel benieuwd!
De vliegtuigen die men daar heeft / in restauratie heeft kan je tevens ook bezichtigen. De entree is € 3,50, dit betaal je overigens altijd als je er wil kijken; alleen nu is er ook een modelbouwdag

Ik hoop dat je ook komt als je even tijd hebt; ik heb er in elk geval wel zin in (ben er zelf ook nog nooit geweest

Nog even wat gegevens:

MODELBOUWDAG 9 juli te Stichting Vroege Vogels
Vliegveld Lelystad
Emoeweg 20
Lelystad
http://www.vroegevogels.org (hier kan je ook zien welke vliegtuigen ze precies hebben)
Greetz,
Jurrie
PS: Het is naast het Aviodrome, dus eventueel zou je dat ook nog kunnen bezoeken / combineren