Te vinden?

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
m jans
Lid

Te vinden?

Bericht door m jans »

Ik ga deze vacantie 2 dagen naar normandie.
Er zijn al veel toppics over gemaakt.
Maar wilde toch nog eens vragen waar ga je daar nog het meeste vinden?
Van hulzen of hopelijk nog een helm of zo?
Valt eer achter omaha beach nog wat te vinden?
mvg Merlijn
sobel
Lid

Bericht door sobel »

niets.

op bekende plekken als deze is al zoveel gezocht, plus het feit dat alles wt je zal vinden waarschijnlijk niet meer te herkennen is, de bodem is erg vochtig met als gevolg dat roest veel sneller en harder toeslaat.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Daarbij het is er helemaal niet toegestaan
m jans
Lid

bedankt

Bericht door m jans »

Bedankt.
Jammer :cry:
m jans
Lid

Bericht door m jans »

Ik wil niet met een detektor gaan zoeken Hoor.
Gewoon wat rond lopen zoeken.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Ik ben er ook geweest laatst, en geloof me.. aan zoeken kom je niet toe, er zijn zoveel museums en bezienswaardigheden :)
rood
Lid

Bericht door rood »

Veel plezier alvast!
Metal-Arvak
Lid

Bericht door Metal-Arvak »

Ik ga er oowk heen 14 daagjes :) eerst in de buurt van Utah Beach dan rustig weer naar Nederland beetje rondtrekken met de caravan 8) vorige jaar ben ik naar Arromanches geweest maar toen had ik nog geen detector :( nu wel :lol:

Veel plezier m jans
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Volgens mij is het ten strengste verboden om in Normandie met een Detector te zoeken.

Al mag het volgens mij wel op eigen terrein indien je toestemming hebt van degene.

Ik ga ook voor 4 dagen naar Normandie (Daarna 6 dagen naar de Ardennen)
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Ik had vorig jaar m'n detector mee en heb enkel aan Hill 112 te Fontaine-Etoupefour gezocht. Helaas was het in de week dat ik er was snikkend heet zodat de grond steenhard was! Zelfs de top van m'n legerschopje was 180° geplooid door het proberen graven & hakken! Heb wel enkele stukken van de meer dan 195000 bommen die afgevuurd werden in deze 12-daagse strijd!
Op deze plaats staat een vredesbos en hier hebben de Britse Churchill-tanks en Amerikaans Shermans flink slag geleverd met de machtige Tiger-tanks van de /SS -Pz.Abt.102 welke instond voor de verdediging van dit gebied. Deze heuvel werd door Rommel omschreven als de meest strategisch belangrijkste plaats van Normandië. Wie bezit had van dit terrein had controle van alle gebied rondom. Onder andere Caen ligt in bereik enz...
Afbeelding

eigen foto van het gebied : Afbeelding
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
stuka pilot
Lid
Contacteer:

Bericht door stuka pilot »

beste bodem gravers,
als er een plek is dan weet ik hem maar helaas niet in normandie? maar in zeeland!!! daar is waanzinig zwaar gevochten en staan wel 100x meer bunkers dan in normandie op walcheren zijn bijna al de antietank grachten nog intackt, met bij behorende verdedigins bunkers, als je wat wil vinden dan moet je in de duinen zoeken bij koudekerke (dishoek) maar pas op hier ligt nog zoveel scherpe ammo dat je beter met een bezem kan zoeken (div plof putten) dit is een goede en zeer bewezen taktiek!!! het had niks met het forum te maken maar ja. beter iets dan niets
death from above
derbier
Lid

Bericht door derbier »

Goed idee, is niet zo ver voor mij:p
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

In Normandië kan je nog zoeken op de stranden, legaal, of op zee, vind je nog dukws tanks higgingsboten etc...
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Euhm, ik dacht dat je in Frankrijk een vergunning nodig had?
België is toch verplicht.
Zelf heb ik er geen omwille van mijn weinige vrije tijd en de paar keer dat ik per jaar ga zoeken.. Ik zelf had m'n detector op Omaha Beach in de auto liggen maar toen ik daar tientallen Amerikaanse toeristen zag lopen die o.a. de Amerikaanse begraafplaats bezochten, vond ik het persoonlijk erg onrespectvol om dan naar 'war relics' te gaan zoeken. Dan maar gewoon beetje gebruind op het strand en in het binnenland weesten zoeken.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

stuka pilot schreef:beste bodem gravers,
als er een plek is dan weet ik hem maar helaas niet in normandie? maar in zeeland!!! daar is waanzinig zwaar gevochten en staan wel 100x meer bunkers dan in normandie op walcheren zijn bijna al de antietank grachten nog intackt, met bij behorende verdedigins bunkers, als je wat wil vinden dan moet je in de duinen zoeken bij koudekerke (dishoek) maar pas op hier ligt nog zoveel scherpe ammo dat je beter met een bezem kan zoeken (div plof putten) dit is een goede en zeer bewezen taktiek!!! het had niks met het forum te maken maar ja. beter iets dan niets
Nee, ga daar niet, dat is mijn zoekstek :lol: Maar idd, hier(Walcheren) ligt nog redelijk wat. Met een diepzoeker kun je nog leuke dingen uit de duinen halen.
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!
Plaats reactie