Normandië vakantie

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Stephan.h
Lid
Contacteer:

Normandië vakantie

Bericht door Stephan.h »

Ik ben van plan om eens een keer naar Normandië te gaan.
Maar ik heb wel een aantal vragen.

1: Wat is er allemaal te bezichtigen?
2: Ik weet dat er bunkers te bezichtigen zijn, maar moet ik dan een zaklantaren erin meenemen of zijn er lampen?
3: Welke seizoenen zijn het beste om er heen te gaan?
4: Welke campings, bungalow parken o.i.d zijn er in de buurt?

alvast bedankt!
Metal-Arvak
Lid

Bericht door Metal-Arvak »

ik kan antwoorden op 2.

Ga naar Longues Sur Mer 4 bunkers in zou wel een zaklanteren meenemen toen ik daar was had ik mijnte helaas vergeten :cry: :cry:

Vergis je trouwens niet op de grote van Normandië
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Hallo,

1: http://www.oorlogsmusea.nl/province.asp?id=23
Genoeg te beleven dus :wink:
2: Zaklantaarn is wel handig indd, er zijn namelijk geen lampen aanwezig...
3: Zomervakantie lijkt me, meeste kans op mooi weer. Alleen een nadeel: het is er druk!
4: Zou je ff bij het reisbureau moeten kijken.

Gr Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Re: Normandië vakantie

Bericht door leieboordbewoner »

Stephan.h schreef: 4: Welke campings, bungalow parken o.i.d zijn er in de buurt?
link: http://www.normandy-tourism.org/nl/index.asp

Of zoals Nick zegt, het plaatselijke reisbureau raadplegen
For King & Country
overlord
Lid

Bericht door overlord »

Metal-Arvak schreef:ik kan antwoorden op 2.

Ga naar Longues Sur Mer 4 bunkers in zou wel een zaklanteren meenemen toen ik daar was had ik mijnte helaas vergeten :cry: :cry:

Vergis je trouwens niet op de grote van Normandië
Neem tevens laarzen mee, vooral de commandobunker kan wel eens onder water liggen (nu is het wel erg droog, maar wat als er net voor je er bent een flinke plensbui valt).

En ik zou rond de viering gaan, ik bedoel dus als het begin Juni is, voor je het weet zit je achter willy jeeps en trucks die langs de kustwegen "patrouilleren", tevens rijden ze ook wel eens het strand op.

Ik ga meestal naar een camping in Arromanches en daar liggen dan complete campementen met voertuigen, motoren, tenten en re-enactors.

Hier nog enkele bezoek tips;

battery Merville )Vind ik persoonlijk weinig meer te beleven, maar ik heb hem al zo vaak bezocht)
battery Longues (zoals vermeld)
battery Azeville (mogelijkheid tot rondleiding, meestal ook Engels- en Duitstalig))
battery Crisbecq (zeer grote bunkers)
battery hillman (pas enkele jaren open voor publiek)
Pegasus bridge museum in Bénouville (staat een schaal 1:1 Horsa glider) tevens staat er meestal een Belgische man achter de kassa die dus ook Nederlands spreekt, naam ben ik even kwijt.

Als er volgend jaar mensen zijn die samen met mij (en eventueel andere) naar Normandië willen gaan is er misschien de mogelijkheid.
Ik ga meestal alleen dus, een beetje aanspraak is ook leuk.

Marco
b2-t2
Lid

Bericht door b2-t2 »

Nou Marco, daar heb ik best wel oren naar. Lijkt me heel gaaf.

Ik ga eind augustus naar Normandië, maar dat is voor de flora en fauna van de stranden (studeer biologie). We gaan ook nog naar Arromanches en als er tijd voor is zou ik graag het museum daar bezoeken. Is dat museum nog wat?
Stephan.h
Lid
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Bedank voor je informatie:D

Eerst nog even ervoor zorgen dat ik iemand mee krijg :P

Ik ben btw ook nog nooit verder dan Luxemburg geweest dus dat zal nog leuker zijn :P

Nu maar hopen dat ik zsm erheen kan want volgend jaar is waarschijnlijk Engeland aan de beurt :wink:

En ik wil er al best lang heen sinds me 10e schat ik.
Even berekenen, sinds me 6e vind ik het interresant, dus ik denk van me 10e. Dus al 8 jaar wil ik ernaartoe dus het word tog eens tijd ;)
overlord
Lid

Bericht door overlord »

b2-t2 schreef:Nou Marco, daar heb ik best wel oren naar. Lijkt me heel gaaf.

Ik ga eind augustus naar Normandië, maar dat is voor de flora en fauna van de stranden (studeer biologie). We gaan ook nog naar Arromanches en als er tijd voor is zou ik graag het museum daar bezoeken. Is dat museum nog wat?
Wat ik kan zeggen over het museum in Arromanches is, dat er een heel mooi model staat van een gedeelte van de drijvende haven.
Dit model is (naar wat mij is vertelt) ook gebruikt in Engeland om te laten zien hoe het ging en in elkaar zat.
Verder is er genoeg te zien, alleen ik ben totaal GEEN expert in oorlogs kledij dus of en wat er 'fake" is kan ik niet zeggen.
Je kunt er een film zien die je (met een soort telefoon) in het Nederlands kunt beluisteren.

Verder staat er buiten een gedeelte van een oprit van de haven en andere voer- en vaartuigen.

Dat het "het beste Museum van Normandié" is kan ik zeker niet zeggen, maar zeker een aanrader, tevens zijn de winkeltjes wel leuk (in het dorpje bedoel ik).

Marco A.K.A. Overlord
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Dag Stephan, toen ik in 2003 in Normandië zat verbleven ik en m'n maat met het tentje in Port-En-Bessin op camping 'La Reine Mathilde'. Proper campingske, niet extreem duur, veel plaats, propere douches, mogelijkheid om brood te bestellen, je mag gebruik maken van het zwembad en de ligzetels. En de camping ligt vlak tegen de slagvelden en centraal als je zowel naar bv. Arromanches (naar rechts op de hoofdweg) wil of eerder de Amerikaanse begraafplaats (naar links op de hoofdweg). Meer info op hun site : http://www.campingreinemathilde.com/.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Plaats reactie