Dit jaar heb ik mijn vakantie doorgebracht in de prachtige streek van Pays du Retz in het departement Loire-Atlantique.
Ik en mijn vriendin verbleven er in een klein huisje in het dorpje La-Plaine-sur-Mer. Dit ligt op zo'n 800 km rijden vanuit België. Dit dorpje heeft maar een 1700 inwoners en ligt vlak tegen Saint-Nazaire. Op onderstaande link zie je helemaal onderaan enkele foto's van de bezoeken die ik gemaakt heb aan WO2 gerelateerde zaken, zoals o.a.; de Duitse duikbootbasis in de haven van Saint-Nazaire, een bezoek aan de Franse duikboot Espadon, bezoek aan het museum 'Le Grand Blockhaus' welke ik bij deze zeker wil aanraden wegens de prachtige collectie en uiterst gedetailleerde poppen! Oude foto's genomen in die tijd werden uiterst nauwkeurig nagebootst in het museum met de modellen. Ook bezocht zijn diverse bunkers en men vindt er na meer dan 60 jaar nog steeds muurschilderingen in en bv. de ingebouwde metalen kisten waar men de munitie in bewaarde. Dit allemaal vrij te bezoeken langs de diverse stranden..
http://users.skynet.be/militariatim/bezocht/bezocht.htm
Vakantie Pays du Retz (een vergeten WO2 paradijsje)
- thrill me
- Lid
- Contacteer:
Vakantie Pays du Retz (een vergeten WO2 paradijsje)
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
-
- Lid
- Contacteer:
Kijk dat is mooi, ik zoek ook nog veel vergeten plaatsen van WWII, de plaatsen waar mensen niet zo snel voor de oorlog heen gaan maar waar wel veel te zien is, dit jaar ben ik in de Elzas geweest daar is ook nog veel te zien maar dat weten veel mensen niet.
Als je nog info voor mij heb alles is welkom want dan ga ik er ook heen voor een verslag voor mijn site.
Als je nog info voor mij heb alles is welkom want dan ga ik er ook heen voor een verslag voor mijn site.