batarie todt

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
stuka pilot
Lid
Contacteer:

batarie todt

Bericht door stuka pilot »

ik las dat een paar van de berichten over batarie todt gaan en met name over het museum.
het is inderdaad het mooiste museum van europa wat het nog mooier maakt dat er dicht in de buurt nog een bunker staat compleet met muurschilderingen uniek!!!! vol met kruizen en spottekeningen over wc
aadelaars en vaandels deze bunker staat midden in de velden en kan je zo in.
maar wees er snel bij...deze zomer!!!!! want de grafitie rukt ook op. deze unieke tekening die 65 jaar tand en tijd hebben doorstaan worden langzaam maar zeker opgeslokt door een stelletje tuig spuitende eikels! geef even een berichtje als je naar todt gaat, en ik zal een plategrontje poste hoe je er komt.
death from above
Spitfire
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Spitfire »

Hallo Stuka Pilot,

Ik ben een jaar of drie geleden in batterie todt geweest en zou daar
deze zomer nog graag eens terug gaan.

Voor mij dus graag dat plattegrondje als het mogelijk is.

Grtz.

Luc.
SPITFIRE....KING OF THE SKY
snafu
Lid

Bericht door snafu »

foto's van de muurschilderingen zijn hier nog te zien!!!

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=227161#227161

die zijn van vorig jaar in julie

mvg snafu
Greifkommando!
Birdy
Lid
Contacteer:

Bericht door Birdy »

Hoi allemaal,

tekening in Todt zijn inderdaad de moeite maar zijn wel niet allemaal origineel. Werd aangebracht in de jaren negentig voor het maken van een documentaire over de atlanticwall

Groeten

Birdy
P.S. / Foto's zijn onderandere terug te vinden op onze site, onder Fieldtrips, KVA C , Stp. Saitenspeil
TommoVich
Lid
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Persoonlijk had ik me meer voorgesteld van Todt , Museum in Ambleteuse is veel mooier en intressanter daarentegen... :roll:
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
snafu
Lid

Bericht door snafu »

Jah vele mensen die thuis van de fresco's vergissen zich nog wel eens als het over fresco's gaat van Turm 4 van batterie todt.De muurschilderingen in de link hierboven zijn wel allemaal origineel.

Dit zijn de "fakes"
Afbeelding

Afbeelding
Greifkommando!
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Hier vind je mijn 'reisverslagje' van Batterie Todt.

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=11222
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
General
Lid

Bericht door General »

Ik ben er in maart dit jaar geweest en vind het toch zeker eens de moeite waard om te bezichtigen.
All gave some ... some gave all
vostok
Lid
Contacteer:

Re: batarie todt

Bericht door vostok »

stuka pilot schreef:ik las dat een paar van de berichten over batarie todt gaan en met name over het museum.
het is inderdaad het mooiste museum van europa wat het nog mooier maakt dat er dicht in de buurt nog een bunker staat compleet met muurschilderingen uniek!!!! vol met kruizen en spottekeningen over wc
aadelaars en vaandels deze bunker staat midden in de velden en kan je zo in.
maar wees er snel bij...deze zomer!!!!! want de grafitie rukt ook op. deze unieke tekening die 65 jaar tand en tijd hebben doorstaan worden langzaam maar zeker opgeslokt door een stelletje tuig spuitende eikels! geef even een berichtje als je naar todt gaat, en ik zal een plategrontje poste hoe je er komt.
Ik ben heel veel naar Stp.186 Saitenspeil of Batterie Todt geweest. Een vijftal jaar terug was er nog geen sprake ivm graffity in Toren 4. Toren 3 is ontploft. In Toren 2 is er ook nog een schootstabel aan de ingang te zien. Deze toren is echter volledig afgesloten.

Op te merken valt wel dat in Toren 4 niet alle fresco's origineel zijn maar gemaakt zijn na de oorlog voor een documentaire film. Niettemin zijn vele tekeningen wel origineel. Ondertussen zijn bijna alle tekeningen vernietigd en heeft de binnenkant van de toren een zielige indruk daardoor.

Voorheen waren de benedenverdiepingen, hoewel ze onder water stonden, ook toegankelijk. Deze zijn echter uit veiligheidsoverwegingen volledig dichtgemaakt. Toren 2 was eigenlijk heel gevaarlijk. Het heeft niet veel gescheeld of ik was in de benedenverdieping gevallen.

Ik kan daarom alleen maar aanraden nooit alleen in bunkers te gaan. Een ongeval is vlug gebeurd en dit heeft gevolgen niet alleen voor de persoon die het ongeval meemaakt maar voor iedereen die de bunkers wil bezoeken.

http://atlanticwallbelgiumboulogne.byet ... t/todt.htm

Groeten,
snafu
Lid

Bericht door snafu »

toren 2 is nog toegankelijk maar uiterst moeilijk.Met een touw en klimgordel kom je ver "vostok" ;).
Echter nooit alleen bezichtigen maar zo'n mooie schootstabel mogen ze niet van ons afnemen.Alles voor de historie!!
Greifkommando!
Plaats reactie