Museum van de Slag om de Ardennen

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Stephan.h
Lid
Contacteer:

Museum van de Slag om de Ardennen

Bericht door Stephan.h »

Ik kwam deze website tegen: http://www.batarden.be/Site_neerlandais/mainframe.htm

En wou hier even vragen aan mensen die bij dat museum zijn geweest wat zer van het museum vonden.

Ik denk dat het een groot museum is: 1.500M2 3 verdiepingen wapenroom met ±90 guns, veteranenzaal noem maar op.

Wat vonden/ vinden jullie van het museum?

Is het een aanrader of niet? En zitten er campings in de buurt?

Het museum ligt in: La Roche
Museumnaam: Musée de la Bataille des Ardennes
Ik kan dan waarschijnlijk ook eens kijken in Bastogne dat er een aantal km's onder ligt.

Verder wil ik weten wat er allemaal bij Bastogne te doen is.

Alvast bedankt. :wink:
SV Kenny
Lid
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Het museum is best wel groot, al zou je dat aan de gevel niet zeggen. Er staan ook een aantal voertuigen waarvan ik me afvraag hoe ze die daar binnen hebben gekregen :p
Er staan enkele mooie diorama's en verschillende vitrines met persoonlijke bezittingen, helmen, opgegraven dingen, enz

En dat van die campings komt wel goed, er zijn er wel een paar in de directe omgeving, La Roche is namelijk zeer touristisch.
Als je nog andere musea van het ardennenoffensief zoekt, kan ik La Gleize aanraden (ben er daarstraks nog geweest ;)) , meer van hetzelfde, maar toch anders.
Het memorialmuseum in Bastogne zelf is iets te touristisch naar mijn mening, veel namaak en weinig bijzonders te zien, ook niet zo groot als je zou denken.
Verder is er in Poteau nog een museum, en in Diekirch is ook nog een zeer mooi en compleet museum. Als je daar heen kan gaan moet je dat zeker doen, een van de beste musea over het ardennenoffensief naar mij mening.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Daarbij is het museum in Bastogne ook nog is peperduur.

Vond Diekrich ook een erg mooi museum. Een van de betere naar mijn mening!! 8)
Infanterie: Königin aller Waffen!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Als je die richting in gaat, neem zeker een kijkje bij Diekirch
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Stephan.h
Lid
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Bedankt zal ens kijken :wink:
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Van alle musea in de Ardennen vind ik Bastogne & La Roche de slechtste.

Aanraders zijn: Diekirch, Poteau, La Gleize (in die volgorde)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Easycompany506th
Lid
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Diekirch (Luxemburg) is inderdaad een heel mooi museum hoewel je dat van de buitenkant niet zou zeggen, en als je daar dan toch bent kan je ook even naar het volgende dorpje rijden, in Ettelbruck is het George Patton Museum 1940-1945, ook wel aardig om te bezoeken...

In Bastogne vond ik het allemaal een beetje tegenvallen, vooral het Duitse Diorama waar Duitsers buitgemaakte Amerikaanse voorraden uitdelen, zie je een duitser met een slof 'Lucky Strikes' kijk je beter duidelijk het bijschrift 'Roken is dodelijk' (o.i.d) :roll: :bonk:
Het enige goede aan dat museum is de rondleiding die je via een soort telefoon krijgt dat maakt de entree-prijs (8,50) een beetje goed...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Plaats reactie