Afgelopen weekend was er een LPLG weekend in Haarzuilens. Het evenement werd gehouden op het landgoed van Kasteel De Haar. Er waren diverse reenactgroepen aanwezig. Zo waren er reenactors van Romeinen tot aan het Nederlandse leger uit de jaren '80 van de vorige eeuw aan toe. Uiteraard werden er ook diverse shows/uitvoeringen gegeven. Publiekstrekker was uiteraard een WOII treffen tussen Amerikaanse, Britse en Duitse reenactors. De Duitse reenactors werden op het laatst bijgestaan door middeleeuwse boogschutters!
De wat recentere geschiedenis werd vertegenwoordigd door o.a. een NVA reenactgroep. Het was de eerste keer dat ik zo'n DDR reenactgroep tegenkwam. Uiteraard kon je ook hun kampement bekijken. Deze was compleet met een originele in de DDR gebouwde UAZ jeep. Voor de mensen die wat meer over deze NVA reenactmentgroep willen weten; http://www.oostblokonline.nl/ . Bijgaand wat fotootjes van deze reenactgroep.
Manöver Waffenbrüderschaft 2006
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 63 keer
- Ontvangen: 108 keer
NVA
In dit geval staat de afkorting NVA voor Nationale Volksarmee (nationale volksleger), het Oost Duitse leger.mark schreef:Waar staat 'NVA' precies voor, ik ken het eigenlijk alleen als 'North Vietnamese Army', en staat daar rechts op de 5e foto nou een vrouw met lang, los blond haar te re-enacten?
Bij deze NVA re-enactmentgroep waren inderdaad 2 vrouwen aanwezig. Dit is op zich niet onjuist. Het Oost Duitse leger had namelijk ook vrouwen in dienst.
-
- Lid
Erg goede groep! Ik was zelf ook in Haarzuilens aanwezig. Heb nog een tijdje met enkele leden zitten praten, erg aardige mensen! Het geheel zag er ook goed.
De afkorting NVA staat idd voor Nationale Volksarmee vaak in de war gehaald met het Noord Vietnamese Leger, dit is echter niet correct Ik heb zelf ook nog enkele foto's, deze zal ik dit weekend plaatsen.
De afkorting NVA staat idd voor Nationale Volksarmee vaak in de war gehaald met het Noord Vietnamese Leger, dit is echter niet correct Ik heb zelf ook nog enkele foto's, deze zal ik dit weekend plaatsen.