Bunkers in zeeland.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bunkers in zeeland.

Bericht door Robert-Jan »

Heel simpel op te sporen met Google earth!

Je gaat naar het eiland walcheren, zoekt er een lange puntige slingerende rivier op (tankgracht) en volgt die gewoon, Je zult zien dat je nog 10 tallen bunkers ziet staan!

Ik ging vroeger altijd op jacht naar bunkers, helaas was google earth er toen nog niet, dat had het ons een stuk makkelijker gemaakt.

Foto's of vragen, het kan hier
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Beter nog: als je de betaalde versie hebt en de Google Earth Community aanzet krijg je niet alleen de plaats, maar ook het type te zien. Nu alleen nog maar een reisje plannen en wat schermafdrukken meenemen!
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

Download dit bestand en je hebt een groot gedeelte van alle aanwezige bunkers op walcheren:

http://bbs.keyhole.com/ubb/download.php?Number=707853
Goemperd
Lid

Re: Bunkers in zeeland.

Bericht door Goemperd »

Robert-Jan schreef: Foto's of vragen, het kan hier
Of hier :P

Woon op Walcheren :)
toonqvp4
Lid

Bericht door toonqvp4 »

handig zo hoef ik de deur niet meer uit :P .de 134 s bij Dishoek daar moet je echt goed naar zoeken,die ligt op terrein van het waterschap oid wat eigenlijk afgesloten hoort te zijn :) .sinds een jaartje kan je er niet meer in stichting bunkerbehoud heeft gelukkig) een hek voor de ingang geplaatst.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij mist er een bunker op het plaatje.want bij de höckenhindernissen kan je de duinen op via een trap en ik kan me herinneren dat daar vroeger een stukje bunker zichtbaar was op ongeveer driekwart van de trap.
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

toonqvp4 schreef:handig zo hoef ik de deur niet meer uit :P .de 134 s bij Dishoek daar moet je echt goed naar zoeken,die ligt op terrein van het waterschap oid wat eigenlijk afgesloten hoort te zijn :) .sinds een jaartje kan je er niet meer in stichting bunkerbehoud heeft gelukkig) een hek voor de ingang geplaatst.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij mist er een bunker op het plaatje.want bij de höckenhindernissen kan je de duinen op via een trap en ik kan me herinneren dat daar vroeger een stukje bunker zichtbaar was op ongeveer driekwart van de trap.
Klopt idd, een 631 uit mijn hoofd te weten. Als het goed is zit hij nu een paar cm onder het zand. Tot de jaren 70 heeft het kanon(4.7 Pak(t) ) er daar nog ingezeten.
Laatst gewijzigd door Goemperd op 05 dec 2006, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Klopt en die staat nu bij een verzamelaar daar in de buurt.
toonqvp4
Lid

Bericht door toonqvp4 »

o hebben ze dat daar gevonden? ik wist wel dat ze in ik dacht 1981 een kanon hadden gevonden in Valkenisse maar niet precies waar.
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

racefiets schreef:Klopt en die staat nu bij een verzamelaar daar in de buurt.
Jep, weet het.
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Goemperd schreef:Download dit bestand en je hebt een groot gedeelte van alle aanwezige bunkers op walcheren:

http://bbs.keyhole.com/ubb/download.php?Number=707853
Net zo mooi bestandje, ik ben in 90% ingeweest.
Nu de andere 10 procent :lol:
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Goemperd schreef:
Jep, weet het.
Trouwens Goemperd, ik heb nog een mooi boek: Zoutelande in de tweedewereldoorlog, met een oranje kaft. Gaat ook over bunkers en ander geschutsspul. Ik neem aan dat jij die ook hebt?
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

Robert-Jan schreef:
Goemperd schreef:
Jep, weet het.
Trouwens Goemperd, ik heb nog een mooi boek: Zoutelande in de tweedewereldoorlog, met een oranje kaft. Gaat ook over bunkers en ander geschutsspul. Ik neem aan dat jij die ook hebt?
Heb ik idd ook. Mooi en interressant boek, vooral als je in het dorpje woont waar het over gaat :)
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

Goemperd schreef:
toonqvp4 schreef:handig zo hoef ik de deur niet meer uit :P .de 134 s bij Dishoek daar moet je echt goed naar zoeken,die ligt op terrein van het waterschap oid wat eigenlijk afgesloten hoort te zijn :) .sinds een jaartje kan je er niet meer in stichting bunkerbehoud heeft gelukkig) een hek voor de ingang geplaatst.
Klopt idd, een 631 uit mijn hoofd te weten. Als het goed is zit hij nu een paar cm onder het zand. Tot de jaren 70 heeft het kanon(4.7 Pak(t) ) er daar nog ingezeten.
Trouwens aan de andere kant van de trap zit/zat nog een bunker van het type 630 onder het zand, weet niet zeker of hij er nog zit...
toonqvp4
Lid

Bericht door toonqvp4 »

Dat heb ik nooit geweten.zit die op dezelfde hoogte als de 631? er moet ook nog ergens daar in de buurt een verzand mijnenveld liggen,leuke plek om met een md te gaan zoeken :shock: not.
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

toonqvp4 schreef:Dat heb ik nooit geweten.zit die op dezelfde hoogte als de 631? er moet ook nog ergens daar in de buurt een verzand mijnenveld liggen,leuke plek om met een md te gaan zoeken :shock: not.
Zit/zat iets lager dacht ik.

Er liggen inderdaad nog mijnen, enkele zijn door zandverschuivingen na de oorlog af gegaan, andere liggen onder een dik pak zand.
Plaats reactie