Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
toonqvp4 schreef:Dat heb ik nooit geweten.zit die op dezelfde hoogte als de 631? er moet ook nog ergens daar in de buurt een verzand mijnenveld liggen,leuke plek om met een md te gaan zoeken not.
toonqvp4 schreef:Dat heb ik nooit geweten.zit die op dezelfde hoogte als de 631? er moet ook nog ergens daar in de buurt een verzand mijnenveld liggen,leuke plek om met een md te gaan zoeken not.
Zit/zat iets lager dacht ik.
Er liggen inderdaad nog mijnen, enkele zijn door zandverschuivingen na de oorlog af gegaan, andere liggen onder een dik pak zand.
Klopt, en ik weet waar. En jij ook als je het boek zoutelande in de oorlog of Walcheren in oorlog maar goed leest (ik weet niet meer welke) staat alles in over die Onopgespoorde mijnen.
Ga er maar niet zoeken want er liggen ook houten mijnen die de detectors niet pakken.
Zowieso, niet gaan zoeken in een mijnenveld, dat geeft meestal zo'n zooi.
ik heb even gezocht en ik heb wat gevonden.het gaat om mijnenveld ''aster'' het gaat in totaal 192 mijnen ,om precies te zijn 48 holzminen en 144 schützenminen.
toonqvp4 schreef:ik heb even gezocht en ik heb wat gevonden.het gaat om mijnenveld ''aster'' het gaat in totaal 192 mijnen ,om precies te zijn 48 holzminen en 144 schützenminen.
De hoeveelheid wist ik ook, maar de stoort mijn niet. Waar heb je deze info vandaan?
toonqvp4 schreef:landfront verteidigungsbereich Vlissingen. sttan mooie foto's in ook nog van de telefoonschakelbunker (in wn Carmen) nog met een puntdak.
Dat boek heb ik voor mijn neus, toch is ff beter lezen
toonqvp4 schreef:landfront verteidigungsbereich Vlissingen. sttan mooie foto's in ook nog van de telefoonschakelbunker (in wn Carmen) nog met een puntdak.
Dat boek heb ik voor mijn neus, toch is ff beter lezen
Ik ben bij koudekerke ook eens gaan lopen in de duinen ,
Kwam een hoop bunkers tegen. Waaronder eentje met een radar op het dak( na-oorlogs ) en een gigantische Sani bunker.
Op dat terrein lagen nog vele hindernissen enzo, heb de trap afgelopen. Kippengaas waar een duitse helm onder heeft gezeten gevonden en duits prikkeldraad.
Waffenambt schreef:Ik ben bij koudekerke ook eens gaan lopen in de duinen ,
Kwam een hoop bunkers tegen. Waaronder eentje met een radar op het dak( na-oorlogs ) en een gigantische Sani bunker.
Op dat terrein lagen nog vele hindernissen enzo, heb de trap afgelopen. Kippengaas waar een duitse helm onder heeft gezeten gevonden en duits prikkeldraad.
Mvg Erik
Klopt, is de bunker van een verzamelaar hier uit de buurt type M159. bunker met radar boven op is M145.