Bunkers in zeeland.

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Goemperd schreef:
Waffenambt schreef:Ik ben bij koudekerke ook eens gaan lopen in de duinen :P ,

Kwam een hoop bunkers tegen. Waaronder eentje met een radar op het dak( na-oorlogs ) en een gigantische Sani bunker.

Op dat terrein lagen nog vele hindernissen enzo, heb de trap afgelopen. Kippengaas waar een duitse helm onder heeft gezeten gevonden en duits prikkeldraad.

Mvg Erik

Klopt, is de bunker van een verzamelaar hier uit de buurt type M159. bunker met radar boven op is M145.

Ben je gewoon over het hek geklommen zeker :P
Als je bij de vuurtoren staat bij dishoek, kijk richting zee, en ga rechtsaf. Je loopt dat paadje in, dan zie je een soort van radar boven de duin uitsteken, Je ziet een bankje, en een hekje(met deurtje), Je klimt onder, over of door de dragen en jeloopt vlug de duinen over.

En dan zie je een trapje, dit loop je af, en je komt bijd e grote bunker aan de rechtse kant :) .

Als je kijkt bij de bunker met radar, daar rechts van liggen nog 3 of 4 bunkers. Bij een is nog het een en ander op de grond te vinden. Had vorige keer 6 duitse koppelsloten en een verwundete abzeiche :D .

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
toonqvp4
Lid

Bericht door toonqvp4 »

Heb je die met een metaaldetector gevonden?of zijn het oogvondsten?Ik denk dat ik daar ook maar eens ga kijken :)
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

Waffenambt schreef:
Goemperd schreef:
Waffenambt schreef:Ik ben bij koudekerke ook eens gaan lopen in de duinen :P ,

Kwam een hoop bunkers tegen. Waaronder eentje met een radar op het dak( na-oorlogs ) en een gigantische Sani bunker.

Op dat terrein lagen nog vele hindernissen enzo, heb de trap afgelopen. Kippengaas waar een duitse helm onder heeft gezeten gevonden en duits prikkeldraad.

Mvg Erik

Klopt, is de bunker van een verzamelaar hier uit de buurt type M159. bunker met radar boven op is M145.

Ben je gewoon over het hek geklommen zeker :P
Als je bij de vuurtoren staat bij dishoek, kijk richting zee, en ga rechtsaf. Je loopt dat paadje in, dan zie je een soort van radar boven de duin uitsteken, Je ziet een bankje, en een hekje(met deurtje), Je klimt onder, over of door de dragen en jeloopt vlug de duinen over.

En dan zie je een trapje, dit loop je af, en je komt bijd e grote bunker aan de rechtse kant :) .

Als je kijkt bij de bunker met radar, daar rechts van liggen nog 3 of 4 bunkers. Bij een is nog het een en ander op de grond te vinden. Had vorige keer 6 duitse koppelsloten en een verwundete abzeiche :D .

Mvg Erik
Langs de landzijde kun je er ook naartoe, alleen dan moet je over een hek van ongeveer 3 meter klimmen.

Bij welke bunker was dat dan als ik vragen mag want ik geloof er eigenlijk niets van dat je die dingen daar gevonden hebt. :roll:
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

toonqvp4 schreef:Heb je die met een metaaldetector gevonden?of zijn het oogvondsten?Ik denk dat ik daar ook maar eens ga kijken :)

Moet je zeker een keer doen, maar met de detecor zal er niet meer zoveel te vinden zijn, of je moet een diepzoeker hebben. Of alleen voor de bunkers gaan :wink:
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Met de MD kun je goed zoeken maar niet in de duinen.
Er word ook niet heel veel gezocht bij de bunkers. In 2004 zag ik daar iemand een complete deur naar boven halen met letters enal.

Dat was vlak voor koudekerke.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
toonqvp4
Lid

Bericht door toonqvp4 »

We zijn net terug van een rondje lopen met de hond,we zijn lekker wezen lopen bij dishoek en ik heb de m145 gevonden :) het was wel een zooitje stuk aanbouw oid van metselwerk was ingestort.ik heb een paar foto's gemaakt alleen zijn ze niet goed gelukt helaas. ik had nog verder willen kijken maar toen ging de hond ervandoor :( dus toen ben ik ook maar weg gegaan.ik heb ook nog een paar foto's gemaakt van de kabelschalstelle. ik wou ook nog naar de 134s (wn carmen) maar er lag nu wel een grote bos takken ed in de weg dus die ga ik een ander keertje wel bekijken .
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

toonqvp4 schreef:We zijn net terug van een rondje lopen met de hond,we zijn lekker wezen lopen bij dishoek en ik heb de m145 gevonden :) het was wel een zooitje stuk aanbouw oid van metselwerk was ingestort.ik heb een paar foto's gemaakt alleen zijn ze niet goed gelukt helaas. ik had nog verder willen kijken maar toen ging de hond ervandoor :( dus toen ben ik ook maar weg gegaan.ik heb ook nog een paar foto's gemaakt van de kabelschalstelle. ik wou ook nog naar de 134s (wn carmen) maar er lag nu wel een grote bos takken ed in de weg dus die ga ik een ander keertje wel bekijken .
De aanbouw is na oorlogs dacht dat die bunker aan de binnenkant helemaal uitgebrand is. Kan je best binnenkort nog enkele bunkers in de duinen laten zien evt.
toonqvp4
Lid

Bericht door toonqvp4 »

Dat denk ik ook dat die aanbouw naoorlogs is,de materialen die er voor gebruikt zijn waren er toen nog niet.

Ik dacht ook gelezen te hebben dat hij uitgebrand was maar zo ziet hij er van binnen niet uit.

Dat zou fantastisch wezen goemperd jij weet er vast meer te vinden dan mij :) zeg maar waar en wanneer.
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

toonqvp4 schreef:Dat denk ik ook dat die aanbouw naoorlogs is,de materialen die er voor gebruikt zijn waren er toen nog niet.

Ik dacht ook gelezen te hebben dat hij uitgebrand was maar zo ziet hij er van binnen niet uit.

Dat zou fantastisch wezen goemperd jij weet er vast meer te vinden dan mij :) zeg maar waar en wanneer.
Is na de oorlog nog doorgebruikt door het nederlandse leger dacht ik...
toonqvp4
Lid

Bericht door toonqvp4 »

een paar foto's sorry voor het formaat en de kwaliteit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

//edit:
Eventjes de afbeeldingen verkleind. Nu is het wat overzichtelijker. Voortaan dit even zelf proberen te doen!

Groeten,

Dodo
Goemperd
Lid

Bericht door Goemperd »

Wat een formaat hahaha.
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Jeetje...

Ooit van verkleinen gehoord? :S
Plaats reactie