Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nick Verbakel schreef:Dat hij staat in de richting van het bos, zoals ze in de serie Band Of Brothers laten zien(dat er een sniper in een hoekhuis op zolder zit dat er mortieren enzo worden afgevuurd) Is dat het huis wat jij zag, daar zat in die tijd een Sniper, vandaar de kogelgaten.
De set van BoB lijkt inderdaad heel erg op het echte Foy, maar ik bedoel dit huis eigenlijk niet, ik bedoel het huis naast de kerk (die wel precies zo is als in BoB) vanuit hier werd Carl Sawosko door het hoofd geschoten door een Duitse sniper, waarna het smalle raam waarachter hij zich verschool vol op de korrel genomen werd... heb helaas geen foto van dit gebouw
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Fijne dagen in Bastogne! Wat er allemaal te doen is ? genoeg
Kan me foto’s niet meer allemaal vinden maar dit kan je ongeveer tegen komen daar :
Bastogne zelf staat een groot monument daar bij is ook een museum.
Richting Foy ( wat ook eerder is zegt ) kom je een Duitse begraafplaats tegen. Ook zeker de moeite waard om te bezoeken. Erg indrukwekend.
Normaal heb ik me foto’s mooi gesorteerd maar precies de foto’s va Bastogne is een zooitje. Ben er volgens mij ook een hoop kwijt. Dus kan je niet veel laten zien. Maar weet zeker dat je je niet gaat vervelen.
Laatst gewijzigd door jeffie op 07 mar 2007, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooie foto's Jefffie! Het plaatsje waarvan je de straatnaam kwijt bent is volgens mij Hotton (of daar ergens in de buurt).
Groeten
Weet je dat zeker, ik ben ook 1 jaar in Hotton geweest maar deze niet gezien maar mischien wel daar vlak bij.
De set van BoB lijkt inderdaad heel erg op het echte Foy, maar ik bedoel dit huis eigenlijk niet, ik bedoel het huis naast de kerk (die wel precies zo is als in BoB) vanuit hier werd Carl Sawosko door het hoofd geschoten door een Duitse sniper, waarna het smalle raam waarachter hij zich verschool vol op de korrel genomen werd... heb helaas geen foto van dit gebouw
Nou dan moet je het tegen zijn broer en zijn familie zeggen want iedereen denkt nog gewoon dat hij door een sniper in een huis is doodgeschoten zoals het ook is gebeurt.
Spijt me dat ik het zeg maar wat jij zegt klopt niet
Nick Verbakel schreef:Nou dan moet je het tegen zijn broer en zijn familie zeggen want iedereen denkt nog gewoon dat hij door een sniper in een huis is doodgeschoten zoals het ook is gebeurt.
Spijt me dat ik het zeg maar wat jij zegt klopt niet
Gr
Nick
Uh, ik weet niet hoor, maar ik kan je niet echt meer volgen, "hij is door een sniper in een huis doodgeschoten, iedereen denkt dat het zo is en zo is het ook?" lekker vaag kerel
Volgens mij is dat ook precies wat ik zei (het dikgedrukte verwijst naar het schuingedrukte 'het huis'), ik heb het nu 5 keer jou reply doorgelezen maar ik snap er werkelijk geen bal van, sorry dat ik het zeg, maar ik zou graag toch wat meer duidelijkheid in je post(s) willen zien...
mvg
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
leieboordbewoner schreef:Mooie foto's Jefffie! Het plaatsje waarvan je de straatnaam kwijt bent is volgens mij Hotton (of daar ergens in de buurt).
Groeten
Inderdaad bedankt! Het is inderdaad de “Hotton War Cemetery” wij hadden daar in dat bos toen een huis gehuurd.
Wil toch nog even iets posten. Weet niet precies waar je woont maar je komt vanuit Nederland. Als je naar Bastogne gaat of weer naar huis, kijk of je via Lommel kan. Ik vond het daar zeer indrukwekend.
Oh en een tip. Als je in de bossen loopt bijvoorbeeld op zoek naar drakentanden :
Ok Brain ik zal het even uitleggen.
dat gebouw die ik bedoelde met al die kogelgaten enzo was het volgens jou niet.
Maar daar is die wel doodgeschoten
(dit gebouw bedoel ik)
Ik ben ook in Bastogne geweest maar heb nooit in het Bois Jaques kunnen komen, nooit kunnen vinden waar precies.
Rij vanuit Bastogne richting Neffe. Je komt dan aan de linkerkant een wegwijzer tegen waar "vredesbos" (of zoiets staat), hier moet je linksaf dus. Dit is de weg naar Foy en die gaat door Bois Jacques, ben er vandaag nog geweest en vindt het steeds weer indrukwekkend.
dankje, ik vroeg het daar bij de VVV in Bastogne(dat ronde ding) en daar legte ze uit dat je langs het museum moest daar linksaf endan moet je er langskomen.
Ik ben wel langs het monument geweest van E Company en heb wel uitzicht gehad op Foy maar niet de schuttersputjes gezien.