Bastogne, wat te doen?
-
- Lid
-
- Lid
- AlexJJ
- Lid
Bedankt voor het aanbod! Maar heb zelf het boekje al uitgeprint op school.viny schreef:Als ik jou was zou ik zeker naar Bastogne Historical Center gaan, opzich best veel repro, maar daar heb ik gewoon over heen gekeken. Goeie uitleg met veel poppen. Bois Jaques is simpler dan je denkt. Wij maar zoeken, terwijl we er al meerdere malen door heen waren geredenHet ligt tussen Bizory en Foy, waar trouwens ook het wel bekende E-company monument staat.
Het Vredes bos is ook wel leuk om te zien. Ligt tussen Bizory en het Bois Jaques, let wel op! Het bord je waar je rechtsaf moet, waar dus Bois de la Paix (oid) op moet staan is weg.
Foy zelf is niet zoveel aan, wel leuk om het huis waar de sniper in zat te zien. Ook leuk is om te zien dat er nog steeds kogelpunten in de gaten zitten, wel een rare ervaring als je erbij nadenkt dat die bijna 65 jaar geleden gestuurt zijn om te doden.
Het kerkje is ook leuk om te zien, zat ook schade aan, alhoewel ze dit hebben geprobeert weg te werken, kijk maar het torentje, ook het huis aan de andere kant van de weg laat nog schade zien.
Vraagje: weet iemand of de weg, tussen Bizory en Foy er destijds ook al lag?
En geloof me! ga niet het kleine museumpje in het centrum van Bastogne in, de prijs lokt je, maar na de tijd is het verspilt geld en had ik liever een koud biertje op het teras willen drinken!.
Als je je adres naar me pb't stuur ik jou mijn brochure boekje, de kaart krijg je niet, alhoewel deze ook in het boekje staat
(Natuurlijk ook bestelt, maar dat duurt wel eventjes voordat hij verschijnt)
Zal in elk geval zoveel mogelijk plaatsen/museums bezoeken!
- arneken
- Lid
- Contacteer:
eens een klapke slaan met amerikaanse veteranen. eenamerikaanse organisatie organiseert groepsreizen langs de veldslagen van wo2. er staan 11.000 veteranen in de wachtlijst om een ticketje te bemachtigen.
ze passeren o.a in bastogne en st-vith.
ze passeren o.a in bastogne en st-vith.
it's not how many you write but what you write in the books of history
- AlexJJ
- Lid
- pvt Herrie
- Lid
- AlexJJ
- Lid
Ik zal straks ook even wat foto's uploaden heb er zo'n 300 gemaakt
Echt een geweldig weekend gehad, meest interesant dingen gezien en ondekt!
Alvast bedankt voor al die tips welke plaatsen we moesten zien. En het bord richting het vredesbos was idd weg, wij waren er ook meerdere malen voorbij gereden ^^
Wij hebben ook nog een historische route gevolgt waren zo's 15 plekken waar je kon stoppen met uitleg.
Pvt herrie wat voor auto reed je? Wat zaterdag ben ik ook nog langs het monument geweest en het bos ingegaan. Wij reden in een blauwe nissan micra.

Alvast bedankt voor al die tips welke plaatsen we moesten zien. En het bord richting het vredesbos was idd weg, wij waren er ook meerdere malen voorbij gereden ^^
Wij hebben ook nog een historische route gevolgt waren zo's 15 plekken waar je kon stoppen met uitleg.
Pvt herrie wat voor auto reed je? Wat zaterdag ben ik ook nog langs het monument geweest en het bos ingegaan. Wij reden in een blauwe nissan micra.
- viny
- Lid
Heb je ook wat gevonden met de md?pvt Herrie schreef:Afgelopen zaterdag zijn we in Foy geweest en in PRUM
Natuurlijk band of brothers monument bezocht, en natuurlijk effe de schuttersputten bekeken... en effe snel met detector gelopen![]()
Natuurlijk weer kippenvel
'War is delightful for those who have not experienced it'
- AlexJJ
- Lid
Eindelijk de foto's upgeload en gelijk maar even een klein verslagje erbij gemaakt 
Wij hebben ons lang weekend door gebracht in Houffalize.
De eerste dag hadden we het stadje een beetje door zocht, Daar vonden wij al een aantal monumenten/militair.
Ten eerste kwamen we de Panther mark V tegen.
[edit Proos: foto op verzoek STIWOT/oorlogsmusea.nl verwijderd]
(Geen foto van mij)
Deze behoorde toe aan de 116'de Panzer Divisie, die Houffalize binnenviel op 19 december 1945.
Hier zie je de Panther in het water liggen bij de brug die door de inwoners van Houffalize is gerepareerd nadat de allies waren binnen gevallen. Voor de tank staan ook nog twee bommen die weer verwijzen naar de bombardementen die in januari 1945 de complete stad verwoeste.
De volgende dag waren wij alweer vroeg uit bed sindsdien een compleet peleton van mountainbikers in Houffalize een mountainbike-marathon hield..
Vandaag gingen we Bastogne bezoeken, Eerst even genoten van de prachtige omgeving rondom de Ardennen. We reden natuurlijk ook langs Noville en Foy maar dat bewaarde we voor de volgende dag:)
We moesten eerst even wennen aan de drukte in Bastogne en een parkeerplekje zoeken (Goedkoop parkeren daar, vrij veel gratis!)
Daarna kwamen we al vrij snel een mijlpaaltje tegen die de route aangeeft van de bevrijdingstocht van het amerikaanse leger. Er is totaal een spoor van 1147 km, van Sainte Mère-Église aan de kunst van Normandië en het eindigt in Bastogne, in de Belgische Ardennen.

Vlakbij was er een expo over het ardennen offensief met veelal getuigenverslagen. Dit Museum vond ik wel èèn van de vele hoog te punten in de ardennen!
Morgen of overmorgen zal ik wel meer foto's posten, Nu roept mijn huiswerk weer eens!

Wij hebben ons lang weekend door gebracht in Houffalize.
De eerste dag hadden we het stadje een beetje door zocht, Daar vonden wij al een aantal monumenten/militair.
Ten eerste kwamen we de Panther mark V tegen.
(Geen foto van mij)
Deze behoorde toe aan de 116'de Panzer Divisie, die Houffalize binnenviel op 19 december 1945.
Hier zie je de Panther in het water liggen bij de brug die door de inwoners van Houffalize is gerepareerd nadat de allies waren binnen gevallen. Voor de tank staan ook nog twee bommen die weer verwijzen naar de bombardementen die in januari 1945 de complete stad verwoeste.
De volgende dag waren wij alweer vroeg uit bed sindsdien een compleet peleton van mountainbikers in Houffalize een mountainbike-marathon hield..
Vandaag gingen we Bastogne bezoeken, Eerst even genoten van de prachtige omgeving rondom de Ardennen. We reden natuurlijk ook langs Noville en Foy maar dat bewaarde we voor de volgende dag:)
We moesten eerst even wennen aan de drukte in Bastogne en een parkeerplekje zoeken (Goedkoop parkeren daar, vrij veel gratis!)
Daarna kwamen we al vrij snel een mijlpaaltje tegen die de route aangeeft van de bevrijdingstocht van het amerikaanse leger. Er is totaal een spoor van 1147 km, van Sainte Mère-Église aan de kunst van Normandië en het eindigt in Bastogne, in de Belgische Ardennen.

Vlakbij was er een expo over het ardennen offensief met veelal getuigenverslagen. Dit Museum vond ik wel èèn van de vele hoog te punten in de ardennen!
Morgen of overmorgen zal ik wel meer foto's posten, Nu roept mijn huiswerk weer eens!
- pvt Herrie
- Lid
Ik reed een zilvere peugeot 206 die stond tegenover het monumentDeadKnight schreef:Ik zal straks ook even wat foto's uploaden heb er zo'n 300 gemaakt![]()

met een WELTEN sticker achterop

- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Naar aanleiding van een e-mailtje van stiwot zijn twee foto's uit dit topic verwijderd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Voor wie in December de wandeltocht doet.
Wij springen dan achter het Mardasson.
Bastogne sprong gefilmd met helm camera
http://dailymotion.alice.it/visited/search/c47%20
Gr.,
Too Tall
Wij springen dan achter het Mardasson.
Bastogne sprong gefilmd met helm camera
http://dailymotion.alice.it/visited/search/c47%20
Gr.,
Too Tall