Maisy Battery opent zijn deuren binnenkort.
-
- Lid
Maisy Battery opent zijn deuren binnenkort.
Sommige van jullie zullen het zich nog wel herinneren. In 2004 was het op TV. “A forgotten German Gun Battery in Normandy is unearthed after 60 years”
3 april 2007 zullen de deuren open gaan. Met ene filmploeg van BBC ( en wie weet meer ) en 3 veteranen. Deze veteranen vochten samen op de dag ( D-Day). Na de oorlog hebben ze elkaar nooit meer gesproken en zullen nu na meer dan 60 jaar elkaar weer ontmoeten en het bunker complex openen. Ze zaten bij de 5th Rangers Infantry Battalion en ze landen op Omaha Beach op de morgen van D-Day.
2 van hun hielpen ook bij het veroveren van Pointe du Hoc. 1 krijg voor zijn actie bij Maisy de Silvere Star. En de andere Bronze Star.
Ik ga hier zeker naar toe in de week van 6 juni. Helaas is de grote opening in april. Dus zal dat missen. Ben er al eens eerder geweest maar toen zat alles goed ingepakt ( zand, struiken, stenen echt van alles).
Meer mensen die er naar toe gaan dit jaar?
( Bron? uit een mail die ik kreeg van Gary Sterne, de eigenaar. )
3 april 2007 zullen de deuren open gaan. Met ene filmploeg van BBC ( en wie weet meer ) en 3 veteranen. Deze veteranen vochten samen op de dag ( D-Day). Na de oorlog hebben ze elkaar nooit meer gesproken en zullen nu na meer dan 60 jaar elkaar weer ontmoeten en het bunker complex openen. Ze zaten bij de 5th Rangers Infantry Battalion en ze landen op Omaha Beach op de morgen van D-Day.
2 van hun hielpen ook bij het veroveren van Pointe du Hoc. 1 krijg voor zijn actie bij Maisy de Silvere Star. En de andere Bronze Star.
Ik ga hier zeker naar toe in de week van 6 juni. Helaas is de grote opening in april. Dus zal dat missen. Ben er al eens eerder geweest maar toen zat alles goed ingepakt ( zand, struiken, stenen echt van alles).
Meer mensen die er naar toe gaan dit jaar?
( Bron? uit een mail die ik kreeg van Gary Sterne, de eigenaar. )
- Sgt. Gallée
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
Ik zal mijn foto’s posten al ik terug ben. Zo rond 10 juni.
http://www.armourer.co.uk/maisybattery.htm
http://www.armourer.co.uk/maisybattery.htm
-
- Lid
Ik ook haha :d
Maar helaas zal ik nog een 2 maanden moeten wachten. Ik zal even wat foto’s zoeken want het complex is deze week open gegaan. Kan nog geen foto’s vinden. En hun eigen website is ook nog niet geupdate.
http://www.maisybattery.com/
Maar helaas zal ik nog een 2 maanden moeten wachten. Ik zal even wat foto’s zoeken want het complex is deze week open gegaan. Kan nog geen foto’s vinden. En hun eigen website is ook nog niet geupdate.
http://www.maisybattery.com/
-
- Lid
toppertje
wij gaan maandag 4 juni die kant op
en gaan zeker ook daar eens een bezoekje brengen
fotos zien er toppie uit
jorgen
en gaan zeker ook daar eens een bezoekje brengen
fotos zien er toppie uit
jorgen
-
- Lid
Heb er al een bezoekje gebracht. De site is nog in volle opbouw en het zal waarschijnlijk nog een aantal jaartjes duren voor hetzelfde peil als in Crisbecq bereikt is. Toch is het zijn 6€ waard, vooral omdat de bunkers er nog in hun natuurlijke omgeving liggen en het er niet zo kaal uitziet als in Crisbecq, hoewel een frietkot nu ook niet écht hoeft...(zoals in Azeville)
Wat foto's op : http://www.armourer.co.uk/maisybattery.htm
en een drietal als voorbeeld :

Wat foto's op : http://www.armourer.co.uk/maisybattery.htm
en een drietal als voorbeeld :

Oorlog aan den Oorlog (Bram Vermeulen)
-
- Lid
Zo ik ben ook weer terug uit Normandie. Heb dus zoals gezegd een bezoekje gebracht aan de Maisy Battery. Het zag er een stuk beter uit dan vorig jaar toen ik er was.
Gray vroeg 6 euro om het te bezichtigen en dat was het waard ( ben benieuwd wat die er later voor gaat vragen). Na wat gepraat te hebben vertelde die me dat er nog een hoop te doen stond. Er moet nog veel uitgegraven worden.
Om een verhaal kort te houden hier zijn mijn foto’s. Ik vond het in ieder geval een mooie stukje geschiedenis.
De ingang, en tevens de kassa.

Monument voor de Rangers die deze battery hebben veroverd.

Hier stond een 155mm Howitzer ( hier waren er een aantal van).

Bunkertje waar ze konden “chillen”. Er werd hier soms ook film gekeken.

Oei slechte foto!

Bunker “622” voor 20 personen.

Tunnel voor munitie opslag.

Gray vroeg 6 euro om het te bezichtigen en dat was het waard ( ben benieuwd wat die er later voor gaat vragen). Na wat gepraat te hebben vertelde die me dat er nog een hoop te doen stond. Er moet nog veel uitgegraven worden.
Om een verhaal kort te houden hier zijn mijn foto’s. Ik vond het in ieder geval een mooie stukje geschiedenis.
De ingang, en tevens de kassa.

Monument voor de Rangers die deze battery hebben veroverd.

Hier stond een 155mm Howitzer ( hier waren er een aantal van).

Bunkertje waar ze konden “chillen”. Er werd hier soms ook film gekeken.

Oei slechte foto!

Bunker “622” voor 20 personen.

Tunnel voor munitie opslag.

-
- Lid
- Nekaf
- Lid
Ben er afgelopen week geweest en ik was eigenlijk tijdens en naderhand verbaasd dat dit nu al is opgensteld voor publiek. Er was veel te weinig te zien en volgens de charmante dame bij de entree ligt er nog 60 % procent onder de grond. Je kunt de actieve opgravingen deels zien door het overal voortwoekerende struikgewas.
Ik had er beduidend meer van verwacht. Mocht je deze site missen tijdens je bezoek aan Normandie, dan mis je niet echt veel. Hopelijk hebben ze over een jaar of 2, het hele complex opgegraven en ingericht.
Met dank aan de voorgaande fotopostings. Dit is echt alles wat er nu te zien is.
Ik had er beduidend meer van verwacht. Mocht je deze site missen tijdens je bezoek aan Normandie, dan mis je niet echt veel. Hopelijk hebben ze over een jaar of 2, het hele complex opgegraven en ingericht.
Met dank aan de voorgaande fotopostings. Dit is echt alles wat er nu te zien is.