Museum 40- 45 te Dordrecht

Musea, monumenten en evenementen met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Operation Overlord
Lid

Museum 40- 45 te Dordrecht

Bericht door Operation Overlord »

Hallo allemaal,

vanmiddag ben ik van plan om het oorlogsmuseum 40- 45 te Dordrecht te bezoeken.

Hebben jullie nog tips of zoeits? Of iets wat ik echt moet zien? Zijn er replica- spullen? Zo ja, welke? En tot slot: Ben je er al eens eerder heen geweest en wat vond je ervan?

MVG,

Operation Overlord
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
sobel
Lid

Bericht door sobel »

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Operation Overlord
Lid

Dank je :)

Ik begrijp dus dat het nogal onnauwkeurig is (Vietnam- munitietassen plakplaatjes enz.)

Toch ga ik er wel heen, zal vanavond, misschien morgen, wat foto's plaatsen en mijn mening :) .

Het is in ieder geval niet druk, dat is wel een voordel, plus dat sommige vorwerpen niet achter glas staan (heb nogal eens wat moeite met weerkaatsingen van het fotolampje...)

MVG,

Operation Overlord

PS: Zal ook nog wel iets in het gastenboek schrijven over forum.wo2.nl, als dat er is :)
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

http://museum4045.100free.com/index.htm
Site van het museum.

http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/179
Hier staan wat bezoekersreacties.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Operation Overlord
Lid

Ben weer terug :)

Ik vind het een mooi overzichtelijk museum, waarbij alles duidelijk wordt uitgelegd. Van de replica heb ik weinig gemerkt, en de gesprekken met de gids waren interessant en boeiend.
Een ander punt is dat het museum zich vooral richt op de oorlog in Dordrecht zelf wat een plus- of minpunt kan zijn.

Wat ook wel mooi is, is dat alles nog in perfecte staat is, en veel voorperen niet achter glas staan. Zo heb ik nog even een Thompson en mp40 mogen vasthouden :) .

Helaas was ik vergeten batterijen mee te nemen voor mijn camera vergeten :oops: :oops: , en aangezien ik mijn arm heb gebroken kon ik ook niets in het gastenboek schrijven. :cry:

Conclusie: Een mooi museum, met veel mooie voorwerpen (van de HJ en NSB tot Canadezen toe)die nog in perfecte staat zijn.

Zeker een aanrader!

MVG,

Operation Overlord
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Operation Overlord schreef:Ben weer terug :)

Ik vind het een mooi overzichtelijk museum, waarbij alles duidelijk wordt uitgelegd. Van de replica heb ik weinig gemerkt, en de gesprekken met de gids waren interessant en boeiend.
Een ander punt is dat het museum zich vooral richt op de oorlog in Dordrecht zelf wat een plus- of minpunt kan zijn.

Wat ook wel mooi is, is dat alles nog in perfecte staat is, en veel voorperen niet achter glas staan. Zo heb ik nog even een Thompson en mp40 mogen vasthouden :) .

Helaas was ik vergeten batterijen mee te nemen voor mijn camera vergeten :oops: :oops: , en aangezien ik mijn arm heb gebroken kon ik ook niets in het gastenboek schrijven. :cry:

Conclusie: Een mooi museum, met veel mooie voorwerpen (van de HJ en NSB tot Canadezen toe)die nog in perfecte staat zijn.

Zeker een aanrader!

MVG,

Operation Overlord
Tja dat krijg je als het nieuw is :wink:
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Operation Overlord
Lid

Ja, daar heb je wel gelijk in :)

Ik zie trouwens net dat ik de wapenkast op jouw laatste foto (met o.a. mp44) helemaal niet heb gezien???

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=152 ... c&start=60
sobel
Lid

Bericht door sobel »

dat was op de bovenverdieping, als je de ruimte met de vitrinekasten inliep direct links.
Operation Overlord
Lid

Ik ben wel op de bovenverdieping geweest met o.a. dat bewaarde voedsel toch?

Toch durf ik je te zweren dat die kast er niet meer was.... :?
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Bij dat bewaarde voedsel inderdaad, het kan best zijn dat de kast weg was, geen idee. Ik kom er namenlijk niet meer :)
Plaats reactie